Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kiedy firma potrzebuje strategii marketingowej?

Wiele firm prowadzi działalność marketingową, ale bez określonej strategii. Niekiedy może się to odbić na skuteczności kampanii. Kiedy firma może potrzebować pomocy agencji marketingowej w kwestii strategii i wyznaczenia kierunku?

Coraz więcej firm jest świadomych faktu, że czasem nie da się poprowadzić skutecznej kampanii bez wytyczonej strategii. Z badań przeprowadzonych na rynku brytyjskim wynika, że jeszcze kilka lat temu dwie trzecie do trzech czwartych podmiotów nie miało określonych planów marketingowych. Najnowsze dane wskazują, że liczba ta zmniejszyła się do 44% (źródło: http://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/digital-strategy-development/10-reasons-for-digital-marketing-strategy/). Jednak prowadzenie kampanii marketingowych bez określonej strategii nadal jest dość powszechne. Nie zawsze musi to być błędem. Kiedy zatem taka strategia, przygotowana przez profesjonalną agencję, jak np. INTERNETUM, jest potrzebna?

Firmie brakuje określonego kierunku działania

Często brak określonej strategii marketingowej, to także brak dobrze sprecyzowanych celów. Jeśli nie wiesz, jakim konkretnie celom ma służyć kampania online, być może firma na próżno inwestuje w kanały czy sposoby dotarcia do klienta, które nie przysłużą się jej tak bardzo jak inne.

Niewystarczająca znajomość grupy docelowej

Jeśli nie znasz potrzeb i zwyczajów swoich klientów oraz nie potrafisz wyciągnąć wniosków z analizy dotychczasowej kampanii, najwyższy czas aby stworzyć strategię. W trakcie jej układania warto najpierw skupić się na charakterystyce potencjalnego klienta. Wówczas okaże się, jak najłatwiej do niego dotrzeć i jakiego przekazu oczekuje. Pamiętajmy, że Google Analytics nie wystarczy, aby dogłębnie zbadać zachowania odbiorców.

Powielanie tego samego przekazu

Duże firmy i korporacje z reguły mają dobrze przygotowane treści marketingowe, niemniej często okazuje się, że wybierają rozmaite narzędzia dążące do niemal identycznego efektu. Kierują przez to kilka przekazów do tej samej grupy odbiorców. Jest to marnotrawienie wysiłków marketingowców oraz środków zainwestowanych w kampanię. Lepiej podczas wyboru strategii poradzić się eksperta, aby każde z narzędzi marketingowych było sposobem na dotarcie do nieco innej grupy odbiorców.

Kampania nie przynosi rezultatów

Wdrożyliśmy modne i polecane działania marketingowe, ale ruch na stronie nie zwiększa się, posty w mediach społecznościowych nie dają odzewu, nie przybywa nowych klientów, sprzedaż nie rośnie. To sygnały, że jednak popełniliśmy błąd, nie opracowując wcześniej strategii i nie badając dokładnie potrzeb klienta.

Niekiedy strategia marketingowa jest pierwszym krokiem udanej kampanii. Warto przed wdrożeniem działań promocyjnych zastanowić się nad celami, wykorzystywanymi środkami i grupami, do których chcemy dotrzeć z naszym przekazem.