Jak mogłyby wyglądać nagłówki polskich gazet za 190 lat? Dzięki powszechnemu ruszeniu, które wywołała kampania #Polska2205 promująca grę Anno 2205 na ASZdzienniku możemy to wspólnie przewidzieć… i pośmiać się.
Sankcje na Polskę za zaśmiecanie plakatami wyborczymi Drogi Mlecznej! Ibisz obchodzi 20 urodziny! Złoty Pociąg wyruszający z Wałbrzycha zostaje najszybszym pociągiem PKP Intercity… Użytkownicy Twittera prześcigają się w kreowaniu najbardziej absurdalnych, a jednocześnie zabawnych wizji tego, jakie newsy mogą pojawiać się w rodzimych mediach XXII wieku. Całość promuje dzisiejszą premierę gry “Anno 2205” na polskim rynku – dodajmy – gry polegającej przede wszystkim na umiejętnym budowaniu i zarządzaniu swoim wirtualnym światem tak, by jego mieszkańcom nie brakło niczego.
Edycja “Anno 2205” jest kontynuacją popularnej serii strategii, która miała już odsłonę średniowieczną, oświeceniową, a także rozgrywającą się w bliskiej przyszłości (2070). Kampania promocyjna, która wystartowała dwa dni temu na ASZdzienniku stała się wdzięcznym pretekstem do zabawy, a jak wyjaśnia nam Grzegorz Szabla, brand manager Ubisoft Poland, pomysł promowania właśnie w ten sposób gry komputerowej był autorskim pomysłem pracowników polskiej dywizji firmy Ubisoft.
– Idea współpracy zrodziła się podczas burzy mózgów w naszym dziale marketingu. Wszyscy lubimy lubimy ASZdziennik i śledzimy ich wpisy na bieżąco – przyznaje Grzegorz.
Screen nagłówków ze strony:

Warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy raz, kiedy przedstawiciele gamedevu współpracują właśnie z tym tytułem. ASZdziennik z powodzeniem promował już na swoich łamach inną grę Ubisoftu – Assassin`s Creed, pojawiały się też zabawne artykuły z okazji premiery najpopularniejszej gry firmy CDProjekt Red, “Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Prawdziwym paradoksem jest to, że choć ASZdziennik jest tytułem satyrycznym, pozostaje jednym z niewielu mediów głównego nurtu poważnie traktujących polską branżę związaną z tworzeniem gier komputerowych.
– Na co dzień zmagamy się z problemem postrzegania gracza jako człowieka pryszczatego, nie wychodzącego z domu. Ten obraz obecny jest w wielu mainstreamowych mediach – stwierdza Grzegorz Szabla i dodaje: – Mamy poczucie, że gry wideo są traktowane przez ASZdziennik na równi z innym produktami popkultury.
Dzięki dobrej współpracy Ubisoft mógł większość swojego budżetu przeznaczonego na promocję tytułu poświęcić na działania z tym tytułem i obecność na Twitterze.
Oczywiście trendy na Twitterze to nie jest coś, co da się przewidzieć i utrzymać długo, ale mamy nadzieję, że będziemy na górze jeszcze przez co najmniej dwa – trzy dni – mówi Szabla.
Temat prognoz jest jego zdaniem o tyle chwytliwy, że premiera gry “Anno 2205” zbiegła się z okresem powyborczych przygotowań.
Ludzie naturalnie zastanawiają się, co się będzie działo w przyszłości. Nie chcieliśmy odnosić się do współczesności, po pierwsze dlatego, że “Anno…” to gra, która toczy się w 2205 roku po drugie nie lubimy tak bezpośrednich analogii – kończy Grzegorz Szabla. Wygląda na to, że test ze strategicznego planowania promocji Ubisoft zdał na piątkę.
ASZdziennik wybrał własne typy, a my widzimy to tak:
#Polska2205 Do szkoły idą pierwsze dwulatki.
— Katarzyna Mucha (@KatarzynaMucha8) listopad 3, 2015
Studia humanistyczne uznano za zespół chorobowy. #Polska2205
— Zbigniew Borowski (@BaronXboksa) listopad 3, 2015
"Jesteś tak stary, że pamiętasz gwiazdki na Twitterze." #Polska2205 #serduszka #idzienowe
— Kapibara (@Hydrochoreus) listopad 3, 2015
Tomasz Tusk o włos przegrywa wybory prezydenckie. Na koniec kampanii sztab przeciwnika ujawnił, że jego prapradziadek był w PO. #Polska2205
— Artur E. Dziambor (@ArturDziambor) listopad 3, 2015
Zamieszki na granicy polsko – chińskiej.
#Polska2205
— Misha von Jadczak (@michaljadczak) listopad 3, 2015
Historycy nadal nadrabiają Snapy nagrane przez Maffashion za życia. #Polska2205
— Zbigniew Borowski (@BaronXboksa) listopad 3, 2015
#Polska2205 Uruchomiono kosmodrom w Bydgoszczy. pic.twitter.com/j476FIvebJ
— Bart Przy (@przbart) listopad 3, 2015
Korwin dalej masakruje lewaków
#Polska2205 @partia_korwin #KORWiN
— Kacper Kaczmarski (@kaczmarskyy) listopad 5, 2015
#Polska2205 Pocztówka z Krakowa. pic.twitter.com/RI9avu6HoS
— Amelia Zioło (@AmeliaZiolo) listopad 4, 2015
#Polska2205 Świątynia Opatrzności Bożej jest tak wysoka, że widać z niej Jezusa ze Świebodzina
— Adrian Kossakowski (@kossav92) listopad 4, 2015
– Dominika Węcławek
[podobne_twitter]