Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

“To nie awaria, to po prostu koniec wody” – kampania #Polska2205 Ubisoftu i ASZdziennika podbija social media

Jak mogłyby wyglądać nagłówki polskich gazet za 190 lat? Dzięki powszechnemu ruszeniu, które wywołała kampania #Polska2205 promująca grę Anno 2205 na ASZdzienniku możemy to wspólnie przewidzieć… i pośmiać się.

Sankcje na Polskę za zaśmiecanie plakatami wyborczymi Drogi Mlecznej! Ibisz obchodzi 20 urodziny! Złoty Pociąg wyruszający z Wałbrzycha zostaje najszybszym pociągiem PKP Intercity… Użytkownicy Twittera prześcigają się w kreowaniu najbardziej absurdalnych, a jednocześnie zabawnych wizji tego, jakie newsy mogą pojawiać się w rodzimych mediach XXII wieku. Całość promuje dzisiejszą premierę gry “Anno 2205” na polskim rynku – dodajmy – gry polegającej przede wszystkim na umiejętnym budowaniu i zarządzaniu swoim wirtualnym światem tak, by jego mieszkańcom nie brakło niczego.

Edycja “Anno 2205” jest kontynuacją popularnej serii strategii, która miała już odsłonę średniowieczną, oświeceniową, a także rozgrywającą się w bliskiej przyszłości (2070). Kampania promocyjna, która wystartowała dwa dni temu na ASZdzienniku stała się wdzięcznym pretekstem do zabawy, a jak wyjaśnia nam Grzegorz Szabla, brand manager Ubisoft Poland, pomysł promowania właśnie w ten sposób gry komputerowej był autorskim pomysłem pracowników polskiej dywizji firmy Ubisoft.

Idea współpracy zrodziła się podczas burzy mózgów w naszym dziale marketingu. Wszyscy lubimy lubimy ASZdziennik i śledzimy ich wpisy na bieżąco – przyznaje Grzegorz.

Screen nagłówków ze strony:

ASZdziennik prezentuje   Polska2205. Zobacz jak będą wyglądać nagłówki portali za 190 lat   ASZdziennik.pl

Warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy raz, kiedy przedstawiciele gamedevu współpracują właśnie z tym tytułem. ASZdziennik z powodzeniem promował już na swoich łamach inną grę Ubisoftu – Assassin`s Creed, pojawiały się też zabawne artykuły z okazji premiery najpopularniejszej gry firmy CDProjekt Red, “Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Prawdziwym paradoksem jest to, że choć ASZdziennik jest tytułem satyrycznym, pozostaje jednym z niewielu mediów głównego nurtu poważnie traktujących polską branżę związaną z tworzeniem gier komputerowych.

Na co dzień zmagamy się z problemem postrzegania gracza jako człowieka pryszczatego, nie wychodzącego z domu. Ten obraz obecny jest w wielu mainstreamowych mediach – stwierdza Grzegorz Szabla i dodaje: – Mamy poczucie, że gry wideo są traktowane przez ASZdziennik na równi z innym produktami popkultury.

Dzięki dobrej współpracy Ubisoft mógł większość swojego budżetu przeznaczonego na promocję tytułu poświęcić na działania z tym tytułem i obecność na Twitterze.

Oczywiście trendy na Twitterze to nie jest coś, co da się przewidzieć i utrzymać długo, ale mamy nadzieję, że będziemy na górze jeszcze przez co najmniej dwa – trzy dni – mówi Szabla.

Temat prognoz jest jego zdaniem o tyle chwytliwy, że premiera gry “Anno 2205” zbiegła się z okresem powyborczych przygotowań.
Ludzie naturalnie zastanawiają się, co się będzie działo w przyszłości. Nie chcieliśmy odnosić się do współczesności, po pierwsze dlatego, że “Anno…” to gra, która toczy się w 2205 roku po drugie nie lubimy tak bezpośrednich analogii – kończy Grzegorz Szabla. Wygląda na to, że test ze strategicznego planowania promocji Ubisoft zdał na piątkę.

ASZdziennik wybrał własne typy, a my widzimy to tak:

– Dominika Węcławek

[podobne_twitter]