Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Nowy unit biznesowy w Grupie On Board

W Grupie On Board powstał nowy unit biznesowy On Board Brand Strategies & Comms specjalizujący się w badaniach, analizach i tworzeniu strategii dla marek.

On Board Brand Strategies & Comms dostarcza również bieżącego wsparcia komunikacyjnego w obszarze wdrażania zaplanowanych strategii. Na czele podmiotu powstałego na bazie działu Retail & Entertainment stanął jego dotychczasowy dyrektor, Tomasz Lis. Liderami dwóch zespołów projektowych są Anna Dostania i Aleksandra Lau.

Wydzielenie niezależnego podmiotu podyktowane jest wzrastającym zapotrzebowaniem na strategiczne doradztwo komunikacyjne dla marek, realizowane coraz częściej na poziomie zarządów największych polskich firm i oddziałów światowych koncernów. Strategie komunikacji, jakie oferuje nowy podmiot mają pomóc klientom optymalizować politykę komunikacyjną ich marek – wyjaśnia Norbert Ofmański, Prezes Grupy On Board.

Tomasz Lis, dyrektor On Board Brand Strategies & Comms dodaje: Jeśli opracowując strategie sięgniemy głęboko do serca marki i dokonamy rekonstrukcji jej esencji, możemy następnie od postaw zaprojektować historię, którą chcemy opowiedzieć. Będzie to historia spójna z marką i jej komunikacją marketingową, ale osadzona w aktualnych trendach, interesująca i angażująca dla konsumentów
i mediów. Dla przykładu. Jeśli chcemy, aby kampania PR miała na celu poinformowanie o nowym opakowaniu produktu to musimy zadać sobie pytanie jakie wartości marki komunikuje nowe opakowanie i tak zaprojektować kampanię, żeby wspierała one te właśnie wartości i bazowała na trendach, które zapewnią jej nośność. Tradycyjnie rola PR sprowadza się niestety do poinformowania o fakcie, że oto jest nowe opakowanie. Tymczasem są tańsze i lepsze sposoby na dokonanie tego niż poprzez kampanię PR. Natomiast do budowania brand equity w oparciu o wybrane wartości, PR na pewno będzie efektywnym narzędziem.

Nowością w branży PR jest też sposób prezentacji wypracowanych przez agencję idei. Efekt prezentowany jest w bardzo przystępny, obrazkowy sposób. Obok tradycyjnych analiz i strategicznych wniosków zawartych w prezentacji agencja przekazuje klientom również uproszczony schemat strategii, łatwy do zrozumienia i wdrożenia zarówno na poziomie zarządu jak i każdego z zespołów, nie tylko tych
w skład których wchodzą specjaliści od komunikacji.

źródło: mat. pras.

czytaj:   „Fajka na bok” – nowy profil marki NiQuitin od TBWA