w

oS3 dołącza do Grupy ONE House

oS3

Agencja komunikacji marketingowej ONE House i agencja strategiczno-kreatywna OS3 współpracują już od blisko trzech lat, dlatego też właściciele oraz członkowie zarządów obu agencji zdecydowali o trwalszej integracji – ONE House przejmuje większościowy pakiet udziałów w OS3.

Transakcja ta ma służyć przede wszystkim klientom obu agencji, którzy uzyskają wygodniejsze i efektywniejsze kosztowo wsparcie dla swoich projektów reklamowych. Dzięki temu krokowi Grupa ONE House będzie w stanie jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby marketerów i wspierać ich w codziennej pracy.

Grupa ONE House razem z OS3 będzie liczyć już 7 agencji i dołącza do grona największych niezależnych grup reklamowych w Polsce z poziomem przychodów rocznych przekraczającym 50 mln PLN. Około 100 zatrudnionych to w większości osoby z doświadczeniem seniorskim. Usługi świadczone przez Grupę ONE House to przede wszystkim usługi domu mediowego i agencji reklamowej oraz specjalistyczne usługi digital marketingu. Dodatkowo w grupie działają trzy spółki odpowiedzialne za komunikację do konsumentów 50+.

Klienci wszystkich agencji Grupy ONE House nadal mają możliwość wyboru, z jakich usług różnych wyspecjalizowanych agencji wchodzących w skład Grupy będą chcieli skorzystać oraz która agencja Grupy będzie ich agencją prowadzącą. Wszystkie agencje Grupy będą się wzajemnie wspierać i wymieniać doświadczeniami, aby zapewnić Klientom bardziej efektywny proces tworzenia komunikacji dla ich produktów i usług. Każda z agencji może też działać w pełni niezależnie w ramach swoich obszarów specjalizacji.

Dla nas rola agencji komunikacji marketingowej jest jasna, zwłaszcza w nadchodzącym okresie kryzysu i niepokoju panującego na całym świecie. Klienci oczekują od nas skutecznych i efektywnych kampanii i działań zwiększających sprzedaż ich produktów, ale również zdejmowania im ciężaru problemów z barków, a nie generowania nowych. Od 2013 roku wypracowaliśmy model współpracy z klientami, według którego nawet przy najbardziej skomplikowanych projektach dotyczących wszystkich obszarów kompetencyjnych i spółek Grupy klient posiada jedną osobę wyznaczoną do kontaktu, innymi słowy ‘swojego człowieka’ wewnątrz Grupy. Model ten bardzo usprawnia pracę i odciąża klientów, oszczędzając im sporo czasu i stresu. My po prostu rozumiemy, że ‘obsługa agencji’ nie jest jedynym zajęciem naszych klientów i to my jesteśmy dla nich, a nie odwrotnie – zaznacza Marcin Piecewicz, CEO ONE House. – oS3 dołącza do Grupy ONE House, która wypracowała unikalne schematy prowadzenia projektów z udziałem domu mediowego, agencji kreatywnej i wszystkich obszarów digital marketingu, w tym produkcyjnych. Nie przewidujemy zatem rewolucji, raczej istotne wzmocnienie Grupy w obszarze kompetencji agencji reklamowej. Cały proces integracji planujemy bez przestojów, jako ‘plug and play’. Jest to też naturalna konsekwencja rozwoju całej Grupy, a nie przypadek czy konieczność, jak to często zdarza się w naszej branży. Tworzymy i rozwijamy ONE House od 9 lat i jesteśmy w tym bardzo konsekwentni. Zaczynaliśmy od przysłowiowego zera, jednak szybko okazało się, że pomysł na kompleksową agencję był strzałem w dziesiątkę. Zrozumieliśmy jednak, że klienci nadal oczekują bardzo wysokiego poziomu specjalizacji, który widzą w podmiotach zajmujących się danym obszarem, stąd konieczność rozwoju już jako Grupa w oparciu o wyspecjalizowane agencje – komentuje Marcin Piecewicz. 

Ostatnie trzy lata to dla oS3 dynamiczny wzrost. Poszerzenie kompetencji naszej agencji stało się niezbędne, aby mogła ona dalej iść tą drogą, dlatego też poszukiwaliśmy partnera branżowego z podejściem do biznesu podobnym do naszego – nastawionego na słuchanie i zrozumienie potrzeb klientów. Poszukiwaliśmy organizacji, z którą przez połączenie uzyskalibyśmy efekt synergii pozwalający zbudować jeszcze bardziej konkurencyjną ofertę.  Razem jesteśmy lepiej przygotowani, aby odpowiadać na wyzwania zmieniającego się rynku. Możemy zaoferować nie tylko więcej, ale przede wszystkim sprawniej i efektywniej – mówi Monika Sokołowska, CEO oS3.

Dotychczasowi udziałowcy oS3 pozostają nadal zaangażowani w spółkę, jednak przy mniejszych udziałach, natomiast do grona udziałowców dołączają obecni członkowie zarządu oS3, czyli CEO Monika Sokołowska oraz Business Development Director, Maciej Hilt. 

– Monika Sokołowska i Maciej Hilt udowodnili w ciągu ostatnich ciężkich trzech lat, że doskonale potrafią zarządzać agencją. Dokonali naprawdę wiele – spółka pod ich przewodnictwem radzi sobie fantastycznie, a wyniki OS3 w porównaniu do wyników sprzed kliku lat są imponujące. Będzie to ogromne wzmocnienie kompetencji managerskich w Grupie ONE House – podkreśla Marcin Piecewicz. 

Przed rozpoczęciem procedury M&A Grupa ONE House zbudowała silne zaplecze w postaci profesjonalnego Centrum Usług Wspólnych (CUW) dla wszystkich spółek Grupy, w skład którego wchodzą finanse i księgowość, HR, obsługa prawna, obsługa IT oraz obsługa administracyjna i nowoczesne biuro. OS3 będzie miała dostęp do wszystkich zasobów i usług CUW, co znacznie poprawi biznesowe zdolności operacyjne agencji, która będzie mogła skoncentrować się na zadaniach kluczowych z punktu widzenia klientów.

Agencja ONE House powstała w 2013 r. jako jedna z pierwszych kompleksowych agencji komunikacji marketingowej i od samego początku poszerza swoje możliwości, stawiając przede wszystkim na kompetencje domu mediowego, agencji reklamowej oraz własnego zaplecza do prowadzenia projektów w obszarze digital marketingu. Od 2020 r. ONE House funkcjonuje jako grupa kapitałowa, w której ponadto działają domy mediowe Media SWOT i White Label Hub oraz agencje z obszaru silver marketingu: Silver Agency, Silver Models oraz Silver Content Hub. Ostatnio powstała też spółka Talent Pool Group odpowiedzialna za obszar rekrutacji. ONE House od lat stawia swoich klientów w centrum uwagi i działań, a także dzieli się wiedzą, dlatego też założyła platformę szkoleniową Marcus Academy (marcusacademy.pl).

Agencja OS3 powstała 26 lat temu jako jedna z pierwszych agencji digitalowych. Od początku odważna i innowacyjna w działaniu, zdobywała nie tylko klientów ciekawych transformacji cyfrowej, ale również jako pierwsza agencja w Polsce otrzymała w tym zakresie nominacje w Cannes. Przez lata elementy technologiczne równoważyły się z aspektami komunikacyjnymi – nastąpił rozwój działu strategii i kreacji koncepcyjnej. Przewaga tych ostatnich dominuje w biznesie i sposobie pracy agencji po 2010 r. Kolejne lata to specjalizacja w budowie kompleksowych ekosystemów komunikacji – zwłaszcza w zakresie ATL. Tytuł Transformacja Roku (MMP) przyznany w 2019 r. uwypukla pełne spektrum usług na najwyższym poziomie oferowanych przez OS3. W ostatnich latach agencja mocno inwestuje w kompetencje strategiczne, konsultacje biznesowe oraz badania, dzięki czemu została nagrodzona tytułem Strategicznego Partnera 2021 (MMP) oraz uzyskała najwyższe noty w realnej wartości wsparcia i zrozumienia biznesu klienta.

Technicznie ONE House przejmuje większościowy pakiet udziałów w OS3, jednak postrzegamy ten ruch bardziej jako połączenie kompetencji obu agencji w celu zapewnienia wyższej jakości projektów i skuteczniejszej obsługi klientów oraz optymalizacji kosztów. Nadchodzący kryzys tylko przyspieszył transakcję. Wielu klientów prawdopodobnie będzie ograniczać budżety na marketing, szukając efektywniejszych kosztowo form współpracy z agencjami niesieciowymi, a my jesteśmy w stanie taką współpracę zapewnić bez utraty jakości oraz bez transferów finansowych do sieciowej centrali – mówi Marcin Piecewicz i dodaje: – Obecnie siłą napędową rozwoju Grupy ONE House są między innymi transakcje M&A, które na stałe wpisują się w nasz plan rozwoju. Stale monitorujemy rynek – przed nami kolejne takie projekty, a wszystkich zainteresowanych zapraszam do rozmów

Cztery Ekspertki dołączyły do zespołu kreacji w Leo Burnett Warszawa   

Cztery Ekspertki dołączyły do zespołu kreacji w Leo Burnett Warszawa   

Dolina dobra

Przepraszamy, że parówki Doliny Dobra są tak dobre, że znowu chcesz je oglądać w telewizji