Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Raport Paperhat Poland: w marketingu druk ma się świetnie

Firma Paperhat Poland w lipcu i sierpniu 2014 roku realizowała badania wśród polskich firm w zakresie wykorzystywania papieru do celów marketingowych. W badaniu wzięło udział ponad 50 organizacji, które odpowiedziały na pytania związane z drukiem, jego zarządzaniem i gadżetami reklamowymi.

Czego można się dowiedzieć z przeprowadzonych badań? Ponad 70% badanych firm nie ma wdrożonej polityki CSR. Ponad 25% badanych firm często drukuje ulotki, a ponad 12% – wizytówki. Ponad 45% badanych przyznaje, że drukuje sporo innego rodzaju materiałów,
a są to przede wszystkim dokumenty na użytek wewnętrzny i materiały szkoleniowe. Dla firm zlecających druk najważniejsze są: koszty (tak odpowiedziało ponad 60% badanych firm), termin realizacji (40% odpowiedzi) i jakość materiału (ponad 35%). Ponad 75% firm, które wzięły udział w ankiecie nadal wykorzystuje gadżety reklamowe – przede wszystkim długopisy, kalendarze i pendrive’y. Co ciekawe, jedynie około 27% badanych firm posiada oddzielny budżet, który byłby przeznaczany na druk, a jego wysokość rzadko przekracza 500 000 złotych w skali roku.

– Badania rzucają ważne światło na obraz branży print w Polsce. Wyraźnie z nich widać, że dla firm liczy się jak najlepsze zagospodarowanie budżetu marketingowego, a drukarnie muszą dostarczać nie tylko dobrą cenę, ale też wysoką jakość, często „na wczoraj” . Ciekawe jest utwierdzenie się w świadomości, że jednak wciąż mamy dużo niższe budżety na print niż nasi zachodni sąsiedzi, jednak zawoalowane w budżecie marketingowym. Często nie ma jednej dedykowanej jednostki ds. tych wydatków, a co dopiero wszelkich działań wokół wydatków marketingowych jak optymalizacja, czy właśnie działania w kierunku wdrażania polityki CSR – mówi Anna Przybylska, Managing Director Paperhat Poland.

Badania zostały zrealizowane przez Paperhat Poland z wykorzystaniem ankiety online. Firmy były pytane o druk, zarządzanie drukiem, odpowiedzialność społeczną i gadżety reklamowe. Pięćdziesiąt jeden firm udzieliło pełnych odpowiedzi, dodatkowo pojawiło się szesnaście odpowiedzi częściowych. W badaniu przy każdym pytaniu jest wyraźnie zaznaczona próba odpowiedzi. Projekt został zrealizowany we współpracy z: Brytyjsko Polską Izbą Handlową
i patronami medialnymi: NowyMarketing.pl, OOH Magazine, Online Marketing Polska, PortalMedialny.pl, CSR.pl, SIGNS.pl, Polska Poligrafia, Świat Druku, Papierniczy Świat, Print Partner, Vidart, Świat Poligrafii Professional, Nowoczesna Firma, Scanner.com.pl.

Raport jest bezpłatny i dostępny tu.

Źródło: mat. pras.