w

Chopin ambasadorem naszej kultury – czy wykorzystujemy potencjał?

Chopin ambasadorem naszej kultury – czy wykorzystujemy potencjał?

Jak wynika z badania OBTK, 6 na 10 Polaków dostrzega znaczącą rolę Konkursu Chopinowskiego w promowaniu wizerunku Polski jako kraju kultury wysokiej. Tylko nieliczni (2%) sądzą, że tego typu wydarzenia nie mają wpływu na postrzeganie naszego kraju.

Aż 87% Polaków deklaruje, że słyszało o Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina, z czego co piąta osoba (21%) twierdzi, że wie o nim dużo. Zaledwie 13% badanych przyznaje, że nie zna tego wydarzenia.

Większość respondentów (60%) uważa, że wydarzenia takie jak Konkurs Chopinowski w bardzo dużym stopniu budują pozytywny wizerunek Polski jako kraju kultury wysokiej. Kolejne 32% dostrzega umiarkowany wpływ, a tylko nieliczni (8%) oceniają go jako niewielki lub żaden.

Chopin ambasadorem naszej kultury – czy wykorzystujemy potencjał?

Chopin ambasadorem naszej kultury – czy wykorzystujemy potencjał?

Wyniki te potwierdzają, że Konkurs Chopinowski jest jednym z najważniejszych ambasadorów polskiej kultury symbolem tradycji, profesjonalizmu i artystycznej doskonałości. Jego wyjątkowy potencjał promocyjny znajduje odzwierciedlenie w szeroko zakrojonych działaniach komunikacyjnych prowadzonych zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Konkurs promowany jest poprzez kompleksową strategię łączącą tradycyjną dyplomację kulturalną z nowoczesnymi mediami cyfrowymi. Ambasady RP organizują koncerty promocyjne, takie jak „Chopin Season” w Maroku czy konkurs „J’adore Chopin” w Albanii. Kluczową rolę w promocji online odgrywa kanał YouTube Instytutu Chopina, a partnerstwo z TikTok przyciąga młodszą publiczność poprzez transmisje na żywo i interaktywne kampanie z hashtagami #chopin2025 i programem Crescendo.

Globalny zasięg wydarzenia wzmacniają transmisje na platformie Medici.tv oraz światowa trasa laureatów, obejmująca prestiżowe sale koncertowe na wszystkich kontynentach. W kraju działania promocyjne wspierają kampanie brandingowe, plakaty oraz kolekcje akcesoriów, które tworzą spójny przekaz podkreślający prestiż i ponadczasowy charakter Konkursu Chopinowskiego.

Dzięki swojej muzyce Chopin jest żywym ambasadorem kultury polskiej, a potencjał promocyjny Konkursu wynika z połączenia klasycznej dyplomacji kulturalnej z nowoczesnymi mediami cyfrowymi, co pozwala angażować różne grupy odbiorców i wzmacnia spójność marki Polski w świecie” – komentuje Norbert Ofmański

Badanie zostało przeprowadzone metodą przez SW Research CAWI w dniach 25-29 sierpnia 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 824 dorosłych Polek i Polaków. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości oraz wykształcenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Emotional overload

Emotional overload – czy przesada staje się nową normą? O emocjach w komunikacji rozmawiali eksperci podczas 2. edycji Trend Track 

lovebrands group

LoveBrands Group kontynuuje współpracę z Bankiem Pocztowym