Prowadzisz firmę (niezależnie od typu świadczonych usług), ale chciałbyś zaistnieć w świadomości potencjalnych Klientów poszukujących informacji w Internecie? Zainwestuj w stronę internetową, swoistą e-wizytówkę Twojej firmy.
Oczywiście nie musisz od razu zakładać sklepu. Omawiana strona internetowa jest relatywnie prosta do stworzenia – powinna być przejrzysta i łatwo dostępna dla możliwie dużej grupy osób. Dzięki niej zwiększysz zainteresowanie swoją ofertą, co wprost przełoży się na osiągane wyniki finansowe. Jest ona idealnym wyborem zarówno dla małych, jak i średnich firm.
Strona internetowa pełniąca funkcję e-wizytówki ma głównie rolę informacyjną, więc zawarte na niej informacje muszą być podane w sposób przejrzysty i generalnie przystępny dla większości ludzi. Powinna zawierać: formę prowadzenia działalności, opis oferty, dane teleadresowe, mapkę – jak dojechać do firmy. Biorąc pod uwagę kwestie techniczne warto postawić na możliwie proste i intuicyjne rozwiązania aby robienie aktualizacji Twojej strony nie przysparzało problemów i było szybkie i łatwe. Warto zadbać także o pewien, nawet niewielki kontent na stronie by móc ją pozycjonować. Dodatkowym aspektem, który trzeba wziąć pod uwagę to jej prawidłowe wyświetlanie nie tylko na komputerach, ale także na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletach). Oprawa graficzna powinna być zgodna z tymi na fizycznej wizytówce, jednak nie jest to zasadą. Warto przemyśleć umieszczenie okna kontaktowego, gdzie wpisywane przez potencjalnego Klienta zapytania, zostaną w formie maila do firmy. Przekłada się to na konieczność regularnego monitorowania skrzynki pocztowej, ale w wielu przypadkach jest to bardzo pożądany dodatek.
Stworzenie profesjonalnej e-wizytówki umożliwi szybkie odnalezienie (przykładowo) Twojej restauracji poprzez urządzenie mobilne. Warto zwrócić uwagę, że coraz więcej ludzi korzysta właśnie ze smartfona do wyszukiwania informacji o usługach i gastronomii niż przy pomocy tradycyjnego komputera.
Kilka najważniejszych powodów, dla których warto mieć firmową stronę internetową (tzw. e-wizytówkę):
– ułatwisz dostęp do informacji o swojej działalności potencjalnym Klientom (jest to też pewna forma reklamy),
– uwiarygodnisz swoją firmę oszczędzając przy tym czas i pieniądze,
– dotrzesz do Klientów przed konkurencją, która nadal nie stworzyła swojej strony firmowej,
– zwiększysz zasięg działania swojej firmy,
– poprawisz świadomość marki w oczach Klientów.
Istnieje jeszcze jeden bardzo korzystny dla firmy aspekt, a mianowicie możliwość łatwego udostępniania informacji o ofercie. Trudno dyskutować z faktem, że roznoszenie się informacji drogą „poczty pantoflowej” ma olbrzymie znaczenie i może generować napływ nowych Klientów. Kolejną zaletą jest relatywnie niewielki koszt zaprojektowania i wdrożenia strony firmowej – nawet gdyby to zlecić firmie zewnętrznej. Ostateczny bilans zysków i strat bardzo rzadko jest niekorzystny dla reklamowanej w ten sposób firmy i jej usług.
Źródło:
netgraf.pl – e-wizytówka
Strona wizytówka jest może dobra dla firmy która nie myśli o pozycjonowaniu bo dzisiaj dużą rolę odgrywają treści a strony tzw wizytówki z zalozenia sa witrynami mało zasobnymi w tresci