w

Wygrywasz milion i…

Wygrywasz milion i...

Milion dolarów to spełnienie marzeń. Milenialsi, czyli osoby urodzone po 1980, przyznają, że taka kwota automatycznie sprawia, że czują się finansowo niezależni. Baby boomers, a więc obecni 50-60 latkowie deklarują, że ich nawyki nie ulegają zmianie pod wpływem nagłego zastrzyku gotówki. Tymczasem okazuje się, że bez względu na wiek milionerzy lubują się w luksusowych wakacjach i winach z najwyższej półki.

Gospodarczy optymizm tylko w młodym wieku

Ponad 70% spośród najmłodszej badanej grupy wiekowej optymistycznie patrzy w przyszłość gospodarki. Zdecydowanie różnią się w stosunku do swoich starszych kolegów – tylko więcej niż połowa pokolenia X, czyli osób urodzonych w latach 60, 70 i wczesnych 80, myśli podobnie. A najbardziej doświadczeni baby boomers to w zdecydowanej większości pesymiści – tylko 30% z nich uważa, że gospodarka dobrze rokuje. W związku z tym nie są skorzy do finansowych szaleństw, gdy tymczasem ponad 80% milenialsów zapowiada, że w najbliższym roku zamierza pozwolić sobie na odrobinę luksusu.

Zakupowe szaleństwa w różnym wieku

Najstarsi z ankietowanych milionerów, jeśli zdecydują się na wydatki spoza katalogu podstawowych potrzeb, z pewnością pozwolą sobie na luksusowe wakacje i wina, a także kosmetyki z wyższej półki. Pokolenie X również pojedzie na wymarzone i niekoniecznie najtańsze wakacje, a oprócz tego chętniej będą popijać wina klasy premium i inne ekskluzywne alkohole. Milenialsi również zainwestują w wakacje i wino, ale oprócz tego powiększą kolekcję biżuterii.

Data-millionaires-generations-01-2014

Inforgrafika: Carlos Monteiro

Rekrutacja: najcięższa praca świata

Rekrutacja: najcięższa praca świata

Polski rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku wart 216,5 mln - raport adkontekst

Polski rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku wart 216,5 mln – raport Adkontekst