w

42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł 

42% polaków wyda na prezenty z okazji dnia dziecka do 200 zł 

Zbliżający się Dzień Dziecka to nie tylko czas radości dla najmłodszych, ale też istotna data w kalendarzu zakupowym Polaków. Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że aż 60% z nas co roku przygotowuje z tej okazji upominki. Najczęściej są to zabawki, słodycze, książki, ubrania, a także gotówka.

Na tę ostatnią postawi aż 42% badanych. Chociaż większość z nas nie planuje szaleństw, blisko połowa kupujących deklaruje budżet w przedziale 101–200 zł. Co trzeci rodzic wyda więcej niż w poprzednich latach – głównie z powodu rosnących cen, ale także chęci zakupu lepszej jakości prezentów.

42% polaków wyda na prezenty z okazji dnia dziecka do 200 zł 

Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że aż 66% rodziców przy wyborze prezentu kieruje się przede wszystkim preferencjami dziecka, a 58% – jego potrzebami. W efekcie 87% z nas jest przekonanych, że trafia z upominkiem w dziesiątkę.

W tym roku blisko połowa badanych (42%) planuje wydać na prezenty od 101 do 200 zł, co trzeci (32%) od 51 do 100 zł, a 14% między 201 a 500 zł. Tylko 4% zamierza wydać więcej niż 500 zł. 38% ankietowanych zadeklarowało, że ich wydatki będą wyższe niż rok wcześniej – przede wszystkim z powodu wyższych cen (wskazywane przez 53% tej grupy), ale także chęć podarowania dziecku czegoś „lepszego” (wskazało tak 30% respondentów).

42% polaków wyda na prezenty z okazji dnia dziecka do 200 zł 

Co znajdzie się w prezentowych koszykach?

Połowa Polaków, decydując się na zakup prezentu, stawia na zakupy online (50% badanych). To o 5% więcej niż na sklepy stacjonarne (45%). Co ciekawe, mimo że 45% deklaruje kupowanie prezentów z wyprzedzeniem, niemal równie liczna grupa (43%) zostawia zakupy na ostatnią chwilę. Wśród najczęściej wybieranych upominków królują zabawki – takie jak maskotki, klocki czy lalki, oraz słodycze (po 53%).

42% polaków wyda na prezenty z okazji dnia dziecka do 200 zł 

Na podium znajdują się też książki i gry (38%), a tuż za nimi ubrania (29%) oraz sprzęt sportowy (25%). Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również gadżety elektroniczne, w tym smartfony, słuchawki czy zegarki (20%). Co ciekawe, aż 42% Polaków planuje podarować dziecku gotówkę. Co czwarty badany (26%) zdecyduje się na niestandardowy prezent, taki jak wspólny wyjazd, wyjście do kina czy parku rozrywki.

Nie tylko prezent – wspólne świętowanie równie ważne 

Dzień Dziecka to coraz częściej nie tylko prezent materialny, ale też okazja do spędzenia czasu razem. 44% ankietowanych planuje świętować ten dzień wspólnym wyjściem na lody, do kina, na plac zabaw czy spacer. 34% zamierza zostać w domu i poświęcić ten czas na wspólną zabawę, grę w planszówki, seans filmowy. Blisko co dziesiąty (7%) ma w perspektywie organizację większego spotkania rodziców z dziećmi, połączonego z dziecięcymi aktywnościami.  

Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 13-16.05.2025 r. Próba ogólnopolska, Wiek: 18-64, N=500.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Inpost

Najczęstsze błędy w logistyce e-commerce – jak ich uniknąć dzięki abonamentowi dla firm?