Bank BPH i Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) rozpoczęły współpracę mającą na
celu zachęcenie emerytów i rencistów do bezgotówkowego pobierania świadczeń z
ZUS oraz korzystania z produktów i usług bankowych.
Bank BPH został zwycięzcą konkursu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) na
opracowanie i realizację działań, które mają zachęcić emerytów i rencistów do
bezgotówkowego pobierania świadczeń. Wybierając bank do współpracy, ZUS wziął pod
uwagę zarówno ofertę produktową, jak i proponowane działania marketingowe i edukacyjne,
które zostaną skierowane do emerytów i rencistów. Dla tej grupy osób Bank BPH
przygotował promocję.
Emeryci i renciści zakładający w Banku BPH Kapitalne Konto, na które każdego miesiąca
wpływać będą świadczenia z ZUS, przez dwa lata nie będą ponosić opłat za jego
prowadzenie. Bank nie pobierze też żadnych opłat za przelewy krajowe wykonywane w
oddziale banku, przez telefon czy Internet, wypłatę gotówki z bankomatów na terenie całego
kraju, realizację zleceń stałych i polecenia zapłaty. Bezpłatne jest też wydanie, obsługa i
wznowienie karty płatniczej do konta. Co więcej, emerytom i rencistom płacącym kartą za
zakupy w aptekach bank zwróci 5 proc. tych wydatków, do kwoty 30 zł miesięcznie przez 24
miesiące od daty założenia rachunku. Posiadacze Kapitalnego Konta mogą też ubiegać się o
dodatkowe środki w postaci limitu na koncie osobistym do kwoty 2,5 tys. zł na
preferencyjnych warunkach – bez opłat za przyznanie i coroczne odnowienie. Seniorzy mają
również do dyspozycji bezpłatne powiadomienia SMS, dzięki którym można np. otrzymać
informację o wpływie emerytury na konto.
Emeryci i renciści – posiadacze Kapitalnego Konta, dzięki szerokiemu pakietowi usług
assistance (domowego, medycznego i samochodowego), mogą też liczyć na bezpłatną
pomoc w nieoczekiwanych sytuacjach. W ramach tej oferty klienci mogą korzystać z
bezpłatnych wizyt lekarza czy pielęgniarki, dostawy leków lub sprzętu rehabilitacyjnego,
transportu medycznego, pomocy specjalisty (np. hydraulika, elektryka czy ślusarza),
naprawy lub holowania samochodu.
– Dziś świadczenia ZUS pobierane są bezgotówkowo przez niecałe 65 proc. uprawnionych.
Liczymy, że nasza oferta, wsparta wspólnymi działaniami Banku BPH i ZUS, przyczyni się do
wzrostu świadomości na temat usług bankowych wśród starszego pokolenia, a co
ważniejsze – zachęci do korzystania z usług banku osoby, które do tej pory otrzymywały
świadczenia od listonosza bądź pobierały je na poczcie – mówi Maciej Pieczkowski,
dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych Banku BPH.
– Zakład Ubezpieczeń Społecznych podejmuje szereg działań, które mają służyć walce z
różnego rodzaju wykluczeniem swoich starszych klientów. Z jednej strony, walcząc z
wykluczeniem elektronicznym, za pośrednictwem Latarników Polski Cyfrowej staramy się
przekonać emerytów i rencistów do kontaktu z ZUS przez Internet, z drugiej strony walcząc z
wykluczeniem finansowym chcemy zainteresować seniorów możliwością odbioru świadczeń
na konto bankowe. Świat się zmienia, a my chcemy, by nasi starsi klienci nie pozostawali
sami, skazani na tzw. złych doradców – mówi Wojciech Andrusiewicz, rzecznik prasowy
ZUS.
Z oferty specjalnej Banku BPH skorzystać mogą osoby, które skończyły 55 lat, od stycznia
do kwietnia 2015 r. nie posiadały konta w Banku BPH i między 1 kwietnia 2015 r. a 31 marca
2017 roku założą Kapitalne Konto wraz z kartą oraz zapewnią wpływy na to konto z tytułu
świadczenia emerytalnego bądź rentowego.
Oferta produktowa dopasowana do potrzeb emerytów i rencistów to nie jedyny element
zaangażowania Banku BPH w popularyzację usług bankowych wśród seniorów.
Zaplanowano szereg działań edukacyjnych, m.in. cykl artykułów w prasie ogólnopolskiej i
specjalistycznych tytułach skierowanych do tej grupy klientów, które mają pokazywać zalety
korzystania z konta, przełamywać bariery czy obawy związane z korzystaniem z produktów
finansowych. Planowane są również specjalne regionalne spotkania z seniorami w całej
Polsce.