Właściciele małych i średnich firm zgodnie przyznają, że referencje od partnerów biznesowych są skutecznym narzędziem potwierdzania jakości świadczonych usług. Jednocześnie zaledwie co drugi przedsiębiorca prosi o rekomendacje, a tylko połowa z nich ma szansę je otrzymać.* Aby pomóc firmom w automatyzacji tego procesu, szwajcarska firma NNV AG, twórca serwisu Firmy.net, pod adresem www.referencje.firmy.net udostępniła bezpłatny generator referencji.
Generator referencji, który umożliwia darmowe tworzenie i wymianę referencji, rozwiązuje główne problemy związane z wystawianiem rekomendacji. Usługa nie tylko skraca czas pracy nad referencjami do minimum poprzez zautomatyzowane generowanie unikalnej treści dokumentu, ale również eliminuje problemy z kompozycją i pisaniem treści, a także inicjuje wymianę referencji pomiędzy firmami.
W serwisie Referencje.Firmy.net firmy oraz użytkownicy indywidualni w kilka minut wygenerują unikalny, profesjonalny dokument potwierdzający referencje. Dowiedzą się również, jak pisać profesjonalne rekomendacje i jak wykorzystać je do promocji swojego biznesu i zacieśniania kontaktów biznesowych.
Przed fałszywie wystawianymi opiniami będzie chronił Kod autentyczności, potwierdzający istnienie obu stron wymiany– wystawiającego oraz otrzymującego referencje.
* Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników serwisu Firmy.net wynika, że zdecydowana większość przedsiębiorców (90%) zdaje sobie sprawę, że referencje od partnerów biznesowych to skuteczny sposób potwierdzania swojego profesjonalizmu. Co więcej, 89% jest zdania, że wpływają one również na zaufanie potencjalnych klientów. Dlaczego więc przedsiębiorcy tak rzadko korzystają z tego skutecznego narzędzia? W badaniu wskazywali oni szereg barier, które uniemożliwiały sprawną wymianę referencji, m.in.: brak pomysłu, jakie informacje zawrzeć w takim dokumencie (38%), brak inicjatywy wymiany rekomendacji u współpracujących stron (31%) oraz czasochłonność (14%). Ponadto, z odpowiedzi ankietowanych wynika, że prawie 10% firm nigdy nie rekomenduje swoich partnerów biznesowych, a 60% robi to wyłącznie na wyraźną prośbę zainteresowanych.
Źródło: mat. pras.