Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

CHIŃSKIE ANTYWALENTYNKI, CZYLI WIELKIE ŚWIĘTO ZAKUPÓW INTERNETOWYCH

Zbliża się kolejna, ósma z kolei edycja największego na świecie zakupowego święta – Singles Day Shopping Festival. W ubiegłym roku, dnia 11 listopada, w ciągu 24h dokonano zakupów na zawrotną kwotę 14.3 miliardów dolarów, ustanawiając niepodważalny rekord świata w eCommerce.

Geneza Dnia Singla

Singles Day Shopping Festival ustanowiono w Chinach na dzień 11 listopada ponad 20 lat temu. Młodzi obywatele konsumpcyjnych Chin coraz częściej z własnego wyboru nie chcą poświęcać się rolom rodzinnym na rzecz wolności i samorozwoju. Cztery jedynki w dacie 11 listopada symbolizują „nagie gałęzie”, kojarzące się Chińczykom z osobami niebędącymi w związkach, które tego dnia postanowią sprawić sobie samym drobne prezenty. Akcja marketingowa zorganizowana w 2009 roku przez chińskiego giganta e-commerce AliExpress ukierunkowana na wywołanie w tym dniu zakupowego szału zakończyła się pozytywnym odbiorem i doczekała kontynuacji. Inspiracją twórców akcji były też popularne w Stanach Zjednoczonych „święta zakupów” – Czarny Piątek i następujący po nim Cyfrowy Poniedziałek. Dziś Singles Day Shopping Festival jest największą na świecie 24 godzinną promocją oferującą rabaty na zakupy online.

czytaj:   Ile kosztuje reklama na YouTube?

Światowy rekord w eCommerce

Obroty podczas pierwszej edycji Singles Day Shopping Festival wyniosły około 100 mln dolarów. Od tamtej pory, popularność akcji stale rośnie i rokrocznie przyciąga coraz więcej osób z całego świata, oczywiście już nie tylko singli. 11 listopada ubiegłego roku, Grupa Alibaba zaledwie w ciągu pierwszych kilku godzin odnotowała sprzedaż na poziomie 5,7mld dolarów, wyprzedzając wszystkie inne największe portale e-commerce na świecie. W ciągu 24h dokonano zakupów na zawrotną kwotę 14.3 miliardów dolarów, ustanawiając niepodważalny rekord świata w eCommerce. Jako, że AliExpress nieustannie zdobywa klientów aktywnie otwierając się na nowe kraje, wielce prawdopodobne jest tegoroczne, ponowne pobicie rekordu sprzedaży. Z pewnością przyczynią się do tego również polscy kupujący.

Jak kupować z Polski?

Gigant eCommerce z Państwa Środka z powodzeniem funkcjonuje w naszym kraju, nie tylko dzięki przetłumaczeniu strony na język polski. Rodzimi kupujący mogą bowiem dokonać płatności w najdogodniejszy możliwy sposób – automatycznym przelewem w złotówkach (PLN), bez żadnych kosztów dodatkowych oraz bez konieczności zakładania konta walutowego, karty kredytowej, czy rejestrowania się u operatora. Dzięki serwisowi Przelewy24, polscy konsumenci dokonują natychmiastowej płatności z konta swojego banku, unikając niekorzystnych przewalutowań czy kilkudniowych opóźnień w księgowaniu. Schemat płatności jest identyczny z procesem zakupowym znanym z polskich e-sklepów.

czytaj:   Nowe logo Interii projektu Oskara Podolskiego

Promocje, które przygotował Chiński Gigant

Specjalnie przygotowana na okoliczność święta, strona 1111.aliexpress.com informuje o milionach produktów w najatrakcyjniejszych możliwych cenach. Poza wyjątkowymi rabatami (na poszczególnych aukcjach zniżki sięgają nawet 90%.), AliExpress oferuje klientom mnóstwo atrakcji i akcji promocyjnych, które pozwolą 11 listopada zaoszczędzić jeszcze więcej:

  1. Game Land – Gra, polegająca na odwiedzaniu promowanych sklepów i granie u nich w Flip’n’Win, czyli odkrywanie losowych kart. Do wygrania w tej grze są kupony do wykorzystania u danego sprzedawcy oraz kupony ogólne od AliExpress.
  2. Zadania dzienne – Gra polega na codziennym wykonywaniu zadań ustalonych przez twórców. Realizacja 14 dziennych zadań poskutkuje otrzymaniem kuponu o wartości 5$. Na wykonanie poszczególnego Daily Task, każdy użytkownik ma 24h.
  3. Lista marzeń – Powtórzenie zabawy z poprzednich lat. Zadaniem do wykonania jest utworzenie tzw. funlisty i udostępnienie jej publicznie w mediach społecznościowych. Zwycięzców wyłoni liczba polubień przez innych użytkowników, a nagrodą jest kupon o wartości 50$, oczywiście do wykorzystania na zakupy 11.11.
  4. 100$ zniżki – Posiadacze aplikacji mobilnej mają możliwość uzyskania kuponów zniżkowych do wydania na zakupy u dowolnego sprzedawcy. Liczba wydawanych kuponów to maksimum 150tys. na dzień.
  5. Rabat dla nowych użytkowników – każda osoba, która założy konto i zrobi zakupy na AliExpress za minimalną kwotę 39$ otrzyma rabat w wysokości 5$. Liczba kuponów jest limitowana (10 tys. sztuk dziennie). Akcja trwa od 20.10.2016, a ostatecznym dniem zarówno na zdobycie, jak i wykorzystanie kuponu, jest 11.11.
czytaj:   Mapa doświadczeń z Tauron - tylko na Warsztatach UX

Na co uważać?

Należy pamiętać, że wyprzedaż na taką skalę, stanowi dla sprzedawcy okazję do sztucznego obniżania cen produktów, po ich uprzednim krótkotrwałym podniesieniu. Warto więc porównać wartość danego przedmiotu u różnych sprzedawców.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,