w ,

Isobar Create Warsaw – pierwszy w Polsce hackathon związany z technologią NFC

Isobar create warsaw – pierwszy w polsce hackathon związany z technologią nfc

Ruszyły zapisy do Isobar Create Warsaw, czyli piątej edycji międzynarodowego maratonu dla programistów, grafików i designerów. Event odbędzie się 11 i 12 maja bieżącego roku w Warszawie, w lokalu Mysia3. Zadaniem uczestników eventu jest stworzenie w ciągu 30 godzin działającego prototypu aplikacji mobilnej wykorzystującej NFC (Near Field Communication). Organizatorem wydarzenia jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Sponsorami i partnerami wydarzenia są firmy Procter&Gamble, LG Electronics Polska, Microsoft i AMS.

Hypermedia-isobar-admonkey

Po sukcesie poprzednich 4 edycji: w Bostonie, San Francisco, Londynie i Singapurze, Isobar Create zagości w Polsce. Już 11 i 12 maja ponad 100 entuzjastów technologii mobilnych, designerów, grafików i deweloperów z Polski i zagranicy będzie miało szansę urzeczywistnić swoje pomysły związane z technologią Near Field Communication, w skrócie NFC.

NFC to bezprzewodowa technologia, która czyni interakcję wyjątkowo łatwą, aby ją rozpocząć, wystarczy zbliżyć telefon z NFC do nośnika. Tym samym odpada konieczność wpisywania adresu strony WWW, bądź skanowania kodu QR. Warto dodać, że znaczniki – tagi NFC są tanie w produkcji, więc mogą być na masową skalę instalowane na różnych nośnikach. Firma badawcza Frost & Sullivan szacuje, że do roku 2015 na światowym rynku znajdzie się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów EUR, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów EUR.

Choć technologia NFC coraz częściej pojawia się w nowych smartfonach, jej potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany przez marketerów i samych użytkowników. Podczas wydarzenia Isobar Create Warsaw uczestnicy mają zaproponować nowe zastosowanie NFC w komunikacji, w działaniach marketingowych, w codziennym życiu i rozrywce.

– MasterCard od lat wspiera rozwój mobilnych rozwiązań towarzyszących ludziom w codziennym życiu. NFC to nie tylko płatności, a przede wszystkim nieskończona ilość możliwości tworzenia nowych sposobów dokonywania zakupów, zamawiania usług i komunikacji z otoczeniem. Wiemy, że wiele rozwiązań, powstających na takich eventach jak hackathon, jest dzisiaj wykorzystanych przez miliony konsumentów na całym świecie. – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce

Uczestnicy staną w szranki w jednej spośród czterech specjalnie przygotowanych kategorii, jak: Finanse, Handel, Rozrywka i Reklama Zewnętrzna. Na przygotowanie aplikacji uczestnicy mają dokładnie 30 godzin – od godziny 10:00 do 16:00 dnia następnego. W finale, 12 maja zespoły zaprezentują swoje aplikacje i ich możliwości przed jury, w którego skład wejdą specjaliści z branży IT i mobile. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają cenne nagrody rzeczowe, w tym smartfony nowej generacji: Nexus 4 by LG z systemem Android oraz Nokia Lumia 820 i 920 z systemem Windows Phone 8. Dodatkowo jeden zwycięski zespół będzie miał możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowej stworzonej aplikacji na nośnikach LCD firmy AMS, sponsora jednej z kategorii podczas Isobar Create Warsaw.

– Jako organizatorzy eventu, jesteśmy przekonani, że hackathon zainspiruje marketerów nowymi możliwościami zastosowania NFC do: zakupów, transakcji finansowych, komunikacji czy wymiany treści cyfrowych, a najciekawsze z zaprezentowanych projektów zostaną skomercjalizowane. – komentuje Jarosław Rzepecki, Mobile Marketing Manager w Hypermedia Isobar.

 Fundusz IQ Partners, partner inwestycyjny eventu, gwarantuje zwycięzcom poszczególnych kategorii tematycznych warsztaty z zakresu oceny potencjału biznesowego projektów oraz przygotowania ich pod kątem inwestycyjnym. Projekty o wysokim potencjale inwestycyjnym będą miały szansę na  zdobycie finansowania.

Dodatkowe informacje o wydarzeniu Isobar Create Warsaw i formularz rejestracyjny dla osób zainteresowanych uczestnictwem dostępne są na stronie: www.hypermediaisobar.pl/create oraz na Facebooku: https://www.facebook.com/events/568098599878448/

Jak kobiety widzą siebie - nowa kampania dove

Jak kobiety widzą siebie – nowa kampania Dove

Top 10 kreatywnych reklam szkół językowych

Top 10 kreatywnych reklam szkół językowych