Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak rozwiązać kwestie magazynu w sklepie e-commerce?

Prowadzenie biznesu w internecie ma swoje dobre strony. Jedną z nich jest brak konieczności posiadania placówki, która wszak wymaga całkiem sporego nakładu środków. Natomiast przychodzi taki moment, gdy właściciel sklepu internetowego poważnie zastanawia się nad dodatkową przestrzenią magazynową, jak i wsparciem w procesie logistycznym. Z czego należy zdawać sobie sprawę?

E-commerce a przechowywanie towarów

Osoby, które zdecydowały się na prowadzenie działalności handlowej w internecie, muszą rozważyć kilka bardzo istotnych kwestii. Jednym z zagadnień, które należy przemyśleć, jest przechowywanie towarów wystawianych w sklepie. Nawet jeśli na początku ten problem zdaje się nie być tak palący, to z czasem sytuacja może się diametralnie zmienić. Dzieje się tak, gdy zarówno asortymentu, jak i klientów przybywa, a interes po prostu dobrze się rozwija.

Nawet osoby, które zaczynały w pojedynkę i samodzielnie dawały sobie radę, wykorzystując swoją prywatną przestrzeń domową, z czasem zaczną coraz bardziej odczuwać niewygodę takiej sytuacji. Będą one zmuszone znaleźć odpowiednie z niej wyjście. Pierwszym co może przyjść na myśl, jest wynajęcie większej przestrzeni. Z czym się to wiąże?

Czy prywatny magazyn to dobre rozwiązanie?

Istnieje sporo ofert na rynku, które dotyczą możliwości wynajęcia właśnie takiej dodatkowej przestrzeni. Należy jednak dobrze przeliczyć koszty, jakie z tego tytułu będziemy musieli ponieść. O jakich wydatkach mowa? Sama miesięczna opłata za wynajem to jedna sprawa, ponieważ taki magazyn nie jest bezobsługowy. W wyliczeniach nie może zabraknąć opłat za liczniki, zakup potrzebnego sprzętu do obsługi oraz wyposażenia. Na jeszcze większe koszty musimy się nastawić, gdy w grę wchodzi konieczność zatrudnienia pracownika, albo też osoby do ochrony.

Magazynowanie jednak to nie jedyna bolączka właścicieli biznesów e-commerce. Należy bowiem wspomnieć o całej logistyce, która przecież nieodłącznie z tym tematem jest związana. Co więcej, odgrywa bardzo ważną rolę, jeśli chodzi o postrzeganie marki przez odbiorców. Ma wpływ na ocenę klientów, a co za tym idzie na coraz większy ich napływ. Tutaj właśnie przechodzimy do bardzo ważnego zagadnienia, jakim jest fulfilment.

Czym jest fulfilment?

Niektórym to określenie może wydać się nieco obce, jednak na pewno nie powinno takie być dla właścicieli e-commerce. Jest ono bowiem alternatywą dla wspomnianego wynajmowania magazynu i borykania się z wszystkimi tego konsekwencjami. Fulfilment bowiem to inaczej oddelegowanie zewnętrznej firmie wszelkich niezbędnych czynności logistycznych. Mowa tutaj zatem nie tylko o magazynowaniu, lecz również o pakowaniu, czy dostarczaniu przesyłek do zamawiających. Więcej na ten temat można dowiedzieć się stąd https://oexebusiness.com/czy-fulfillment-sprawdzi-sie-w-twoim-e-commerce. Zatem dla kogo takie rozwiązanie będzie najlepsze i co dzięki niemu zyskujemy?

Dla kogo jest fulfilment?

Skoro powiedzieliśmy już wiele o tym, z czym wiąże się wynajem magazynu, to konieczne jest przedstawienie także tej drugiej, bardzo ciekawej opcji, czyli fulfilmentu. Takie rozwiązanie ma bowiem sporo zalet, a mianowicie:

  • jest oszczędnością czasu, który można przeznaczyć na kreowanie marki i zdobywanie nowych odbiorców,
  • oddelegowanie logistyki specjalistycznym firmom wiąże się z polepszeniem jakości usług, a te w dużej mierze wpływają na to, jak odbierają nas klienci,
  • dobra logistyka może być tym, co odróżnia nasz sklep od konkurencji, szczególnie jeśli ta jest bardzo duża,
  • fulfilment jest dla wszystkich, którym zależy na oszczędnościach, jakie jednak nie będą odbijały się na jakości usług.

Należy zdawać sobie sprawę, że nawet najlepsze produkty, które sprzedajemy w sklepie, same się nie obronią, jeżeli nie zadbamy o dobry poziom logistyki. Klienci zwracają dużą uwagę na terminowość i jakość dostarczania przesyłek. To bardzo istotne i nierzadko decyduje o tym, czy dana osoba wybierze nasze usługi, czy może konkurencji. Fulfilment jest zatem czymś, nad czym na pewno powinien zastanowić się każdy właściciel e-commerce. Warto poczytać na ten temat więcej, choćby tutaj: https://oexebusiness.com/aktualnosci.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz