Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak rozwiązać kwestie magazynu w sklepie e-commerce?

Prowadzenie biznesu w internecie ma swoje dobre strony. Jedną z nich jest brak konieczności posiadania placówki, która wszak wymaga całkiem sporego nakładu środków. Natomiast przychodzi taki moment, gdy właściciel sklepu internetowego poważnie zastanawia się nad dodatkową przestrzenią magazynową, jak i wsparciem w procesie logistycznym. Z czego należy zdawać sobie sprawę?

E-commerce a przechowywanie towarów

Osoby, które zdecydowały się na prowadzenie działalności handlowej w internecie, muszą rozważyć kilka bardzo istotnych kwestii. Jednym z zagadnień, które należy przemyśleć, jest przechowywanie towarów wystawianych w sklepie. Nawet jeśli na początku ten problem zdaje się nie być tak palący, to z czasem sytuacja może się diametralnie zmienić. Dzieje się tak, gdy zarówno asortymentu, jak i klientów przybywa, a interes po prostu dobrze się rozwija.

Nawet osoby, które zaczynały w pojedynkę i samodzielnie dawały sobie radę, wykorzystując swoją prywatną przestrzeń domową, z czasem zaczną coraz bardziej odczuwać niewygodę takiej sytuacji. Będą one zmuszone znaleźć odpowiednie z niej wyjście. Pierwszym co może przyjść na myśl, jest wynajęcie większej przestrzeni. Z czym się to wiąże?

czytaj:   Aplikacja Rossmann w pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych w Polsce

Czy prywatny magazyn to dobre rozwiązanie?

Istnieje sporo ofert na rynku, które dotyczą możliwości wynajęcia właśnie takiej dodatkowej przestrzeni. Należy jednak dobrze przeliczyć koszty, jakie z tego tytułu będziemy musieli ponieść. O jakich wydatkach mowa? Sama miesięczna opłata za wynajem to jedna sprawa, ponieważ taki magazyn nie jest bezobsługowy. W wyliczeniach nie może zabraknąć opłat za liczniki, zakup potrzebnego sprzętu do obsługi oraz wyposażenia. Na jeszcze większe koszty musimy się nastawić, gdy w grę wchodzi konieczność zatrudnienia pracownika, albo też osoby do ochrony.

Magazynowanie jednak to nie jedyna bolączka właścicieli biznesów e-commerce. Należy bowiem wspomnieć o całej logistyce, która przecież nieodłącznie z tym tematem jest związana. Co więcej, odgrywa bardzo ważną rolę, jeśli chodzi o postrzeganie marki przez odbiorców. Ma wpływ na ocenę klientów, a co za tym idzie na coraz większy ich napływ. Tutaj właśnie przechodzimy do bardzo ważnego zagadnienia, jakim jest fulfilment.

czytaj:   Polacy kupują gwiazdkowe prezenty w sieci

Czym jest fulfilment?

Niektórym to określenie może wydać się nieco obce, jednak na pewno nie powinno takie być dla właścicieli e-commerce. Jest ono bowiem alternatywą dla wspomnianego wynajmowania magazynu i borykania się z wszystkimi tego konsekwencjami. Fulfilment bowiem to inaczej oddelegowanie zewnętrznej firmie wszelkich niezbędnych czynności logistycznych. Mowa tutaj zatem nie tylko o magazynowaniu, lecz również o pakowaniu, czy dostarczaniu przesyłek do zamawiających. Więcej na ten temat można dowiedzieć się stąd https://oexebusiness.com/czy-fulfillment-sprawdzi-sie-w-twoim-e-commerce. Zatem dla kogo takie rozwiązanie będzie najlepsze i co dzięki niemu zyskujemy?

Dla kogo jest fulfilment?

Skoro powiedzieliśmy już wiele o tym, z czym wiąże się wynajem magazynu, to konieczne jest przedstawienie także tej drugiej, bardzo ciekawej opcji, czyli fulfilmentu. Takie rozwiązanie ma bowiem sporo zalet, a mianowicie:

  • jest oszczędnością czasu, który można przeznaczyć na kreowanie marki i zdobywanie nowych odbiorców,
  • oddelegowanie logistyki specjalistycznym firmom wiąże się z polepszeniem jakości usług, a te w dużej mierze wpływają na to, jak odbierają nas klienci,
  • dobra logistyka może być tym, co odróżnia nasz sklep od konkurencji, szczególnie jeśli ta jest bardzo duża,
  • fulfilment jest dla wszystkich, którym zależy na oszczędnościach, jakie jednak nie będą odbijały się na jakości usług.
czytaj:   Pinterest przypomni o zniżkach

Należy zdawać sobie sprawę, że nawet najlepsze produkty, które sprzedajemy w sklepie, same się nie obronią, jeżeli nie zadbamy o dobry poziom logistyki. Klienci zwracają dużą uwagę na terminowość i jakość dostarczania przesyłek. To bardzo istotne i nierzadko decyduje o tym, czy dana osoba wybierze nasze usługi, czy może konkurencji. Fulfilment jest zatem czymś, nad czym na pewno powinien zastanowić się każdy właściciel e-commerce. Warto poczytać na ten temat więcej, choćby tutaj: https://oexebusiness.com/aktualnosci.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *