Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kampania Old Spice stworzona przez MediaCom, Fantasy Expo oraz P&G zwycięzcą Polish Esport Awards 2018

Kampania marki Old Spice pt. „Wejdź na zapachnisty level”, stworzona przez dom mediowy MediaCom w ścisłej współpracy z agencją gamingową Fantasy Expo oraz Procter&Gamble, zwyciężyła w plebiscycie Polish Esport Awards 2018 organizowanym przez Ringier Axel Springer oraz redakcję Esportmania.pl.

Kampania będąca debiutem należącej do P&G marki Old Spice na rynku e-sportowym została uznana za najlepszą w głosowaniu zorganizowanym wśród internautów.

W reklamach wideo wzięły udział znane na rynku e-sportowym gwiazdy: Piotr „Izak” Skowyrski i Damian „Nervarien” Ziaja.

Celem kampanii było przekonanie młodych mężczyzn z grupy wiekowej pomiędzy 15 a 34 lata, grających w gry wideo, że Old Spice jest brandem dla nich; tym samym obalając stereotypowy wizerunek produktu używanego przez dojrzalszą grupę wiekową. Ponadto gaming ma zostać niejako „odczarowany”, ponieważ obecnie nie jest to wyłącznie zabawa dla nastolatków, czy komputerowych „geeków”, ale obszar eksploatowany przez coraz to bardziej zaangażowanych graczy, stając się przestrzenią o profesjonalnym wymiarze.

czytaj:   Legendy Polskie z "Cichosza"

Idea kampanii „Wejdź na zapachnisty level” w humorystyczny, typowy dla Old Spice sposób, nawiązywała do świata gamingu – zostały pokazane alternatywy czynności, jakie gracze mogą robić w czasie przerwy – siłowanie lub szachy z niedźwiedziem, trening na siłowni, prysznic. Dzięki nim razem z Old Spice można osiągnąć właśnie „zapachnisty” poziom. W ten sposób marka chce identyfikować się z graczami, wspierać ich aktywacje i sama być aktywna w świecie e-sportu.

Komunikacja akcji trwającej od października do grudnia 2018r.  opierała się na aktywacjach w social mediach oraz dedykowanych spotach internetowych podkreślających dopasowanie Old Spice do specyficznej grupy jaką są gracze komputerowi. Spoty emitowano w trakcie przerw reklamowych zawodów World Championship of League of Legends na Twitchu, YouTube oraz na kanałach social mediowych Nervariena, który stał się jednocześnie twarzą kampanii.

czytaj:   Paweł Jońca i Mumio dla Biedronki

Ponadto stworzono ekosystem komunikacyjny oparty na kanałach social media. Dodatkowo, marka zaangażowała się w rodzimy rozwój e-sportu, będąc głównym partnerem rozgrywek akademickich, tzw. E-AMPÓW (E-sportowe Akademickie Mistrzostwa Polski, https://e-ampy.pl/).

Cała kampania rozwijała się dynamicznie, odpowiadając na pozytywne reakcje odbiorców – stworzone zostały  dodatkowe spoty, konkursy osadzone na Twitterze oraz Facebooku, a także zaangażowano się w program video dedykowany gamingowi „Misja E-sport” na Onecie.

 

Warto podkreślić, że Old Spice jest też zaangażowany w gaming w bezpośredni sposób – stworzono dedykowaną marce grę platformową Old Spice You Land, która była promowana w trakcie kampanii. Gra dostępna jest pod adresem: https://www.oldspiceyouland.com.

czytaj:   Jesteś kobietą? Nie masz prawa czytać tego artykułu

Kampania spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem oraz zaangażowała odbiorców. Całość działań wygenerowała ponad 13 milionów wyświetleń. Fani Izaka oraz Nervariena na Facebooku chętnie tworzyli memy z Old Spice w ramach konkursu, otrzymano ponad 150 zgłoszeń konkursowych.

Pomysłodawcą akcji jest P&G, zaś za całość komunikacji mediowej odpowiadał dom mediowy MediaCom we współpracy z agencją gamingową Fantasy Expo, zajmując się m.in. zaplanowaniem strategii, pomysłem kreatywnym, wyborem gamerów-influencerów do udziału w kampanii, przygotowaniem materiałów reklamowych oraz ich emisją.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *