w

Jak założyć swój własny sklep internetowy?

Efektywna strategia sprzedaży
Efektywna strategia sprzedaży

Pandemia koronawirusa wpłynęła znacznie na rozwój e-commerce. Coraz więcej firm przenosi swój biznes do internetu, korzystając z możliwości, jakie daje ta forma sprzedaży. Część osób obawia się jednak, że założenie sklepu internetowego przerośnie ich umiejętności. Podpowiadamy, jak zrobić to krok po kroku.

Zgodnie z szacunkami, wartość rynku online za 2020 rok wyniosła ok. 100 mld zł. To znaczący wzrost w porównaniu do czasów przed pandemią, kiedy szacowano ją na 70 mld zł. Warto wykorzystać ten trend, bowiem specjaliści przewidują, że rynek sprzedaży online nadal będzie rósł.

Jakie są zalety sklepu internetowego?

Jedną z najpopularniejszych form sprzedaży online jest sklep internetowy. To forma handlu elektronicznego, która daje możliwość kupowania i sprzedawania produktów przez internet.

Popularność sklepu internetowego wynika z wygody sprzedaży, ale i ułatwienia klientom zakupu. Klient może w łatwy sposób porównać ceny, obejrzeć towar na zdjęciach, zapoznać się z opisem, a także zakupić produkt, korzystając z wygodnej płatności elektronicznej przy przedpłacie lub płacąc przy odbiorze. Zakupiony produkt może zostać dostarczony do domu, albo do paczkomatu czy sieci punktów.

Również dla sprzedawcy jest to bardzo atrakcyjny sposób prowadzenia działalności. Przede wszystkim, nie musi inwestować w lokal, jego wyposażenie, media czy pracownika. Sprzedawać można przez całą dobę, w dowolnym momencie, nie trzeba przejmować się godzinami pracy.

Co istotne, dzięki prowadzeniu sklepu internetowego mamy możliwość dotarcia do nieograniczonej liczby klientów – w przypadku sklepu stacjonarnego, zazwyczaj naszymi klientami są mieszkańcy miejscowości, w której lokal się znajduje. Sklep internetowy to możliwość handlu nie tylko w całej Polsce, ale i na świecie.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób, szczególnie podczas epidemii koronawirusa SARS-CoV-2, kiedy kontakty międzyludzkie muszą być ograniczone, wybiera ten sposób sprzedaży i zakupu.

Pierwszy krok – jak zacząć?

Aby założyć sklep internetowy, warto wybrać odpowiednią platformę e-commerce – https://www.idosell.com/pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy-krok-po-kroku/. Oczywiście, możemy zlecić też indywidualne przygotowanie sklepu, zgodnego z naszymi wymaganiami. Wówczas jednak trzeba liczyć się długim czasem trwania zlecenia oraz jego wysoką ceną. Do tego dojdzie jeszcze koszt utrzymania, serwisowania i uaktualniania oprogramowania.

Zdecydowanie taniej i szybciej jest skorzystać z gotowych modułów oferowanych przez platformy e-commerce. Na rynku jest sporo takich ofert – przy ich wyborze należy zwrócić uwagę na stopień trudności uruchomienia sklepu internetowego, ilość funkcji czy system wsparcia technicznego.

Jedną z ciekawszych propozycji jest platforma https://www.idosell.com/pl/, która umożliwia uruchomienie sklepu internetowego bez posiadania żadnej wiedzy informatycznej czy umiejętności tworzenia stron internetowych. Dzięki zintegrowanym usługom dodatkowym, nie trzeba oddzielnie (we własnym zakresie) negocjować i podpisywać umów z firmami dostarczającymi systemy płatności online czy dostawcami usług kurierskich.

Niewątpliwą zaletą tej platformy jest krótki czas uruchomienia sklepu (może zamknąć się nawet w ciągu jednego dnia), niska cena, która zaczyna się już od 25 zł netto miesięcznie za pełną funkcjonalność systemu, a przede wszystkim bardzo duża biblioteka motywów graficznych oraz opcja z indywidualną pomocą grafików IdoSell.

Jak się przygotować?

Pakiet ułatwień nie oznacza jednak, że nie musimy się przygotować do uruchomienia sklepu internetowego.

1. Rozeznanie na rynku

Przede wszystkim, trzeba rozejrzeć się na rynku internetowym w naszej branży, sprawdzić, w jaki sposób działa nasza konkurencja. Można np. zakupić towar i prześledzić, jak wygląda w praktyce proces zakupowy.

2. Wybór nazwy i domeny sklepu

Jeśli mamy już działającą firmę, można nawiązać do jej nazwy. Warto jednak, pod kątem pozycjonowania strony, nadać jej nazwę związaną z naszą branżą. Na przykład jeśli sprzedajemy herbatę, nazwą może być Świat Dobrej Herbaty, a domeną . To, oczywiście, tylko przykład, generalnie jednak należy unikać długich i zbyt skomplikowanych nazw, które trudno zapamiętać. Ważne również, aby zapewnić stronie Certyfikat SSL (odpowiedzialny za bezpieczeństwo i szyfrowanie danych).

3. Wyróżnij się, albo zgiń

Ta znana zasada marketingu ma też odniesienie w świecie wirtualnym. Obecnie trzeba wykazać się sporą kreatywnością, aby wymyślić nazwę, a tym samym domenę, która nie jest już zajęta. Ta sama zasada dotyczy samej oferty – trzeba wyróżnić się, oferując towar, usługę, sposób pakowania czy standard obsługi, której klient nie znajdzie u konkurencji.

4. Kim jest twój odbiorca?

To ważne – czy znasz swoich potencjalnych klientów? Wiesz na jakie słowa zareagują, czego szukają, co ich interesuje? To wszystko ma ogromne znaczenie dla sposobu sformułowania oferty, przygotowania opisów czy zaplanowania strategii promocji.

Kto może założyć sklep internetowy?

Aby rozpocząć biznes online, trzeba spełnić pewne wymagania formalne. Przede wszystkim, musimy mieć założoną działalność gospodarczą. Może to być właściwie dowolna forma: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka akcyjna, spółka jawna, komandytowa czy komandytowo-akcyjna. Wyjątkiem jest tylko spółka partnerska.

Pamiętajmy, że bez względu na to, jaką formę działalności prowadzimy, jednym z PKD musi być numer 47.91 Z – „sprzedaż detaliczna prowadzona przed domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet”.

Założenie sklepu internetowego to początek wielkiej przygody w świecie sprzedaży online. Warto przygotować się do niej jak najlepiej i wybrać partnera, który pomoże nam zdobywać klientów, zminimalizuje koszty prowadzenia sklepu, zapewni stały i wygodny kontakt z klientem, a także otoczy wykwalifikowaną opieką techniczną.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Polecam zacząć od znalezienia dobrej firmy, która ten sklep stworzy. Ja wybrałam Rosedesign i nie żałuję – sklep wygląda świetnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Art of banksy

„The Art of Banksy. Without Limits” & E.Wedel

Dwie siostry

Wydawnictwa Czarne, Dwie Siostry oraz d2d.pl w nowej odsłonie KREAKCJI