Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Prowadzisz działania na Facebooku? Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych

Korzystanie z internetu w urządzeniach przenośnych jest w Polsce coraz bardziej popularne. Wzrasta też sprzedaż smartfonów, ułatwiających docieranie na bieżąco do potrzebnych informacji czy usług. Wygląd stron internetowych i funkcjonalność dostępnych aplikacji ma zatem dla użytkowników mobilnych ogromne znaczenie.

Facebook w komórce

W raporcie Nielsena „The Mobile Consumer: A Global Snapshot” porównano sposób korzystania z urządzeń mobilnych na całym świecie. Wynika z niego, że użytkownicy smartfonów (głównie w Chinach i Stanach Zjednoczonych), korzystający z aplikacji, wybierają głównie gry i portale społecznościowe.

mobile-slide-22 nielsen

Upowszechnienie mobilnego internetu i smartfonów sprawiło, że ich użytkownicy niemal nie rozstają się z mediami społecznościowymi. Ludzie chętnie dzielą się swoim życiem z innymi. Co chwilę na ścianach użytkowników pojawiają się zdjęcia z imprez, z podróży czy foto z jedzonym właśnie posiłkiem. Dzielą się praktycznie każdą minutą swojego życia, tweetują i share’ują najistotniejsze dla nich informacje. Użytkownicy korzystający z mediów społecznościowych w komórkach, są zazwyczaj znacznie bardziej aktywni. Społecznościowe czaty coraz częściej też zastępują SMSy czy nawet rozmowy telefoniczne.

To właśnie w mediach społecznościowych znajdziemy aktualne informacje, nie tylko odnośnie naszych znajomych, ale też wydarzeń z kraju czy świata. Korzystanie ze społecznościowek na urządzeniach przenośnych pozwala na szybką i spontaniczną publikację aktualnych zdarzeń i na natychmiastową wymianę poglądów. Marketingowcy muszą więc nadążyć za stale zmieniającymi się trendami.

Kampanie społecznościowe

Jeśli chcesz osiągnąć jak najlepsze efekty i w pełni wykorzystać dostępne narzędzia, zoptymalizowanie prowadzonych działań i wykorzystanie rozwiązań mobilnych jest więc niezbędne przy tworzeniu konkursów, aplikacji i kampanii w mediach społecznościowych. Takie działania pozwolą na zainteresowanie promocją znacznie większej liczby użytkowników. Interakcja z użytkownikami (klientami) przy użyciu kanałów mobilnych, zyskuje coraz większe znaczenie. Odbiorcy wchodzą w relację z marką, co nierzadko przekłada się np. na późniejsze procesy zakupowe.

Jeśli chcesz stworzyć skuteczną kampanię na urządzeniu mobilnym, zadbaj o to, aby była intuicyjna i łatwa w obsłudze. Zanim ją uruchomisz, sprawdź dokładnie, czy aplikacja konkursowa poprawnie wyświetla się zarówno w aplikacji natywnej Facebooka, jak i w mobilnej wersji serwisu w przeglądarkach. Zaprojektowanie prostej grafiki, pozwoli też na uniknięcie problemów z poprawnym wyświetlaniem. Dzięki temu nie stracisz dużej liczby użytkowników, czy potencjalnych klientów. Pamiętaj też, że wysoka bariera wejścia lub problemy techniczne nie zachęcają ludzi do udziału w promocji.

Responsywne projektowanie aplikacji

O konieczności tworzenia responsywnej grafiki dla aplikacji, dostępnych również na urządzeniach mobilnych chyba nikogo już nie trzeba przekonywać. Aplikacje jednak muszą być dopasowane do różnych rozdzielczości. Projektowanie responsywne pozwala na zwiększenie zasięgu użytkowników aplikacji. Tworzone rozwiązania muszą zachęcać, nie tylko layoutem, ale też intuicyjną nawigacją. Przyciągnięcie uwagi użytkowników mobilnych trwa zaledwie kilka sekund, więc, jeśli chcemy zdobyć ich zaufanie, musimy odpowiednio zaprojektować swoje narzędzia.

Wszystkie przyciski i elementy muszą być zaprojektowane tak, by użytkownik danej aplikacji mógł z niej korzystać bez żadnych problemów i utrudnień. Od rozwiązań responsywnych nie da się uciec, bo liczba mobilnych użytkowników stale się zwiększa, a poziom ich aktywności jest wart uwagi.

Siła mobile! Zamień użytkownika w klienta

Przeprowadzone przez Google badania „What Users Want Most From Mobile Sites Today” pokazują, że strony dostosowane do użytkowników mobilnych mogą zamienić userów w klientów. 61 proc. ankietowanych przyznało, że jeśli w krótkim czasie nie znajdą tego, czego szukają, przejdą od razu do innej witryny. Niemal ¾ badanych stwierdziło, że z chęcią powrócą do strony, która poprawnie wyświetlała się na ich urządzeniu przenośnym.

Zauważa się też przenoszenie kanału obsługi klienta do mediów społecznościowych. Marki, którym zależy na utrzymaniu komunikacji ze swoimi klientami, powinny już dziś zoptymalizować swoje działania właśnie pod mobilnych użytkowników i pomyśleć nad wdrażaniem kampanii, skierowanych właśnie do tych osób.

logo_SA
Sandra Wróbel, PR & Communication Manager w SocialApps.pl.


program afiliacyjny