Influencer marketing znajduje coraz szersze zastosowanie na TikToku. To właśnie dzięki poleceniom osób wpływowych niektóre produkty stają się popularne i docierają do tysięcy, a nawet milionów odbiorców. W takim razie, jak znaleźć influencera na TikToku, by taka współpraca rzeczywiście się opłacała? I w jaki sposób zweryfikować, czy profil danej rzeczywiście pasuje do marki, która chce podjąć współpracę?
Jakie są korzyści z marketingu influencerów na TikToku?
Około 49% użytkowników TikToka deklaruje, że platforma pomogła im w podjęciu decyzji o zakupie. Co więcej, młode pokolenie używa TikToka zamiast tradycyjnej przeglądarki Google. Wynika to z faktu, że krótkie i bezpośrednie filmy są bardziej interesujące i łatwiejsze w odbiorze niż długie artykuły.
Współpraca z influencerami na TikToku to więc najszybszy sposób dotarcia do grupy docelowej odbiorców korzystających z tego medium. Tym bardziej, że TikTok jest prężnie rozwijającą się platformą mediów społecznościowych. Warto więc włączyć się w prowadzone za pomocą portalu kampanie. Tylko od czego zacząć? Jakie podjąć działania, aby znaleźć influencera na TikToku?
Jak znaleźć influencera na TikToku do współpracy?
Influencera na TikToku można znaleźć za pomocą wyszukiwania ręcznego lub stosując odpowiednie narzędzia. Obydwie metody są pomocne w znalezieniu odpowiedniego twórcy, choć zdecydowanie nie zapewniają gwarancji owocnej współpracy. Zawsze należy jeszcze pamiętać, żeby w kolejnym kroku sprawdzić wybrane konto.
Wyszukiwanie ręczne na TikToku
Wyszukiwanie ręczne jest zdecydowanie bardziej czasochłonną metodą. Profile użytkowników filtruje się za pomocą hashtagów, słów kluczowych i lokalizacji. Wyszukiwarka TikToka wskazuje tylko najlepsze treści, konta i filmy. Aby skorzystać z wyszukiwania ręcznego, warto zainstalować aplikację w telefonie, ponieważ umożliwia ona wyszukiwanie dźwięków oraz oglądanie filmów na żywo. Ponadto warto użyć oferowanych filtrów do wyszukiwania – można w ten sposób znaleźć profile z największą liczbą obserwujących czy wyświetleń.
Wyszukiwanie na TikToku za pomocą narzędzi
Drugą opcją jest wykorzystanie narzędzi TikToka do wyszukiwania – umożliwiających filtrowanie według zainteresowań, lokalizacji, popularności czy danych demograficznych. Narzędzie wyszukiwania Promoty TikTok, jest niezwykle pomocne w przypadku poszukiwania twórców z określonej niszy.
W zależności od strategii marketingowej można użyć filtra lokalizacji, aby znaleźć na TikToku influencera, który mieszka w określonym kraju lub mieście. Wyszukiwanie za pomocą lokalizacji umożliwia również znalezienie osób mających główną grupę odbiorców w danym miejscu.
Ale to nie wszystko. Narzędzia umożliwiają filtrowanie według liczby obserwujących, a także liczby wyświetleń – w łatwy sposób można znaleźć konta o określonej wielkości. Kolejne opcje wyszukiwania pozwalają natomiast znaleźć odpowiedni profil na podstawie słów kluczowych, znajdujących się w bio użytkowników czy wyfiltrować twórców na podstawie danych demograficznych odbiorców.
Jak wybrać influencera?
Znalezienie odpowiedniego influencera na TikToku to wyzwanie, jednak trzeba pamiętać o dokładnym sprawdzeniu konta. Należy wziąć pod uwagę publikowane treści, wcześniejsze współprace, statystyki TikToka czy dane demograficzne odbiorców.
Warto przeanalizować czy dany użytkownik mówi o tematach ważnych dla marki oraz jaki styl życia i wartości promuje. Dopiero wtedy można mieć pewność, że pasuje do planowanej kampanii. Co więcej, należy zwrócić uwagę na statystyki, ponieważ treści twórców TikToka trafiają nie tylko do ich obserwatorów – z tego powodu liczba wyświetleń jest ważniejsza niż liczba obserwujących.