Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kraft Foods Polska zmienia nazwę i identyfikację wizualną

29 kwietnia 2013 roku Kraft Foods Polska zmienia nazwę na Mondelez Polska. Od tego dnia firma będzie stosowała identyfikację wizualną nowej marki korporacyjnej Mondelēz International.

Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International oznacza dla Kraft Foods Polska szereg korzyści. Spółka przyjęła nową nazwę – Mondelez Polska. Zyskała też kolejne możliwości rozwoju związane ze strategią Mondelēz International, jaką jest skupienie się na kategorii przekąsek i dalsze umacnianie na pozycji lidera w segmencie kawy, ciastek i słodyczy czekoladowych w Polsce.

Mondelēz International

Od Kraft Foods Inc. do Mondelēz International

Pojawienie się na rynku nowej firmy Mondelēz International jest związane
z międzynarodowym podziałem koncernu Kraft Foods Inc. w październiku 2012 roku. Powstały wówczas dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza z nich zachowała nazwę Kraft Foods i jest wiodącym koncernem spożywczym na rynku północnoamerykańskim. Druga potrzebowała nowej nazwy i to właśnie Mondelēz International, Inc. – międzynarodowy koncern, który prowadzi działania w kategorii przekąsek – czekolad, cukierków, gum do żucia, ciastek słodkich i słonych, kawy oraz napojów w proszku.

Produkty spożywcze oraz artykuły z kategorii przekąsek, które Kraft Foods Inc. miał
w swoim portfolio, różniły się między sobą tempem wzrostu, wymagały opracowania zupełnie innych kierunków rozwoju w ramach odrębnych rynków. Po podziale, spółki zyskały możliwość niezależnego działania. Dodatkowo, wydzielono ważną dla firmy kategorię przekąsek, na których skupia się Mondelēz International.

Zajmiemy się tym, co umiemy najlepiej

„Mondelez Polska będzie koncentrowała się na marketingu i sprzedaży dobrze znanych polskim konsumentom marek, takich jak Jacobs, Milka, Delicje, Alpen Gold, Prince Polo, belVita i wielu innych, należących poprzednio do asortymentu Kraft Foods. Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International daje nam nowe szanse na rozwój. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym zyskujemy możliwość wspólnego wypracowywania strategii marketingowych, wprowadzania innowacyjnych produktów, zacieśniania współpracy z ekspertami z centrali oraz innych rynków” – informuje Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.

Mondelez Polska posiada wszystkie marki wcześniej należące do firmy Kraft Foods Polska, tzn. kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, LU Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC
i cukierki Halls. Marki te zachowają swoje dotychczasowe, indywidualne nazwy.

Nazwa firmy odzwierciedla jej nowe marzenie

Wśród osób zatrudnionych w Kraft Foods Inc. na całym świecie ogłoszono konkurs na nazwę nowej spółki. Propozycje 1700 nazw zgłosiło łącznie ponad 1.000 pracowników. Finalna – Mondelēz International – powstała jako wynik inspiracji niezależnymi sugestiami dwóch
z nich.

„Monde” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza „świat”, „delēz” to inaczej „delicious”, czyli „wyśmienity, pyszny”, a „International” podkreśla międzynarodowy charakter organizacji. Zestawienie tych słów podkreśla, że Mondelēz International to międzynarodowa firma  z branży przekąsek, oferująca wyśmienite produkty spożywcze marek znanych na całym świecie.

Jak komunikujemy zmianę?

„Nie planujemy międzynarodowej  kampanii marketingowej ani lokalnych działań reklamowych dedykowanych promocji nowej nazwy firmy. W początkowym okresie skoncentrujemy się na rzetelnym poinformowaniu mediów oraz naszych partnerów biznesowych o rozpoczęciu działalności  firmy pod nowym szyldem.” – podkreśla Agnieszka Kępińska – Sadowska, Kierownik ds. Kontaktów Zewnętrznych i Komunikacji, Rzecznik Prasowy Mondelez Polska S.A.

„W komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej posługujemy się od teraz nie tylko nową nazwą, ale oczywiście także logotypem. Logotyp Mondelēz International, zaprojektowany przez brytyjską agencję Attik, będzie stopniowo wprowadzany na opakowania wszystkich produktów firmy.” – dodaje.

*Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Marzec 2013 r.


źródło: mat. pras.