Schweppes to nie tylko Tonic, to marka posiadająca najszersze portfolio smaków na rynku napojów gazowanych. Głównym celem tegorocznej kampanii jest ukazanie różnych twarzy marki Schweppes z wykorzystaniem nowego ambasadora, Marcina Prokopa.
W ramach kampanii w mediach społecznościowych pojawi się 6 materiałów wideo, w których Marcin Prokop prowadzi sarkastyczne rozmowy z różnymi wersjami samego siebie. Bohater opowiada o swoich doświadczeniach osobistych i zawodowych, przy okazji zachęcając do próbowania w życiu nowych rzeczy. Każda część osadzona jest w zupełnie odmiennej rzeczywistości, nawiązującej do licznych obliczy Prokopa i poszczególnych smaków Schweppes. Widzowie mogą liczyć na sporą dawkę zabawnych dialogów, zakończonych inspirującą konkluzją i zaproszeniem do próbowania nowych smaków życia. Premierowy odcinek jest dostępny na kanałach marki.
Forma kampanii nawiązuje do znanego w świecie filmu i reklamy schematu rozmowy głównego bohatera z własnym alter ego. Jednak wyróżnia ją swojego rodzaju autentyzm, wynikający z rozmowy z własnym Ja. Bezcenne było dla nas niezwykłe poczucie humoru Marcina, które idealnie odwzorowuje bezpośrednie i momentami dość ostre rozmowy, jakie prowadzimy w naszych głowach… bo przecież nie ma bardziej uczciwej osoby wobec ciebie niż ty sam. Tak właśnie powstał pomysł, dzięki któremu odkryliśmy tak wiele twarzy Marcina i wydobyliśmy jego osobiste przeżycia, które już wkrótce po raz pierwszy ujrzą światło dzienne. – mówi Michał Tomaszuk, CEO agencji.
Kampania ma charakter online i zakłada wykorzystanie kanałów: Facebook, YouTube oraz Instagram. Wsparciem dla pełnometrażowych materiałów wideo są krótkie formaty 15” i 6”.
To dla nas odważny krok, ponieważ za namową agencji, po raz pierwszy historii przenieśliśmy cały budżet z TV do online‘u. Za pomocą nowej aktywacji chcemy zaproponować coś więcej, wyjść naprzeciw grupie docelowej i stworzyć kampanię opartą na jakościowym contencie, który fani marki będą chcieli, a nie będą musieli oglądać. Szukając ambasadora zwróciliśmy się więc w stronę niezwykle złożonej i ciekawej postaci, Marcina Prokopa. Jesteśmy przekonani, że Marcin doskonale wpisuje się w charakter marki Schweppes, która w rzeczywistości jest czymś więcej niż może się wydawać. – dodaje Paweł Wałach z Orangina Schweppes.
Kampania wystartowała 11 kwietnia.
Za strategię i kreację odpowiada H2O Creative.
Produkcja wideo – OTO Film.
Reżyser: Antoni Ferency
Planowanie mediów – Wavemaker.