w

Vienna Life zwraca uwagę na potrzeby dzieci w nowej kampanii CSR: „Zauważaj”

Vienna Life

Od ponad roku Vienna Life współpracuje z Powiślańską Fundacją Społeczną (PFS), która wspiera rodziny z trudną sytuacją materialną i życiową z warszawskiego Powiśla. W trakcie ostatniego roku pracownicy Vienna Life brali udział w licznych akcjach mających na celu wsparcie Fundacji i jej podopiecznych.

Praca na rzecz lokalnej społeczności

Pracownicy Vienna Life dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z podopiecznymi Fundacji. W ramach prowadzonych przez firmę warsztatów w świetlicach dla dzieci i młodzieży jej ambasadorzy przekonują, że warto zmieniać swój los i walczyć o lepszą przyszłość.

„Dzielimy się naszym światem i zainteresowaniami. Przekazujemy m.in. informacje dotyczące prawidłowych nawyków żywieniowych i ich wpływu na zdrowie, pokazujemy, jak wygląda produkcja filmów, oraz dzielimy się wiedzą o obyczajach w innych kulturach. Między innymi w ten sposób wspieramy Fundację w jej staraniach, aby dzieci były otwarte na świat i szukały własnej, lepszej drogi.” – mówi Agnieszka Książek, dyrektor departamentu marketingu Vienna Life TU na Życie S.A.

„Nasi wolontariusze przeprowadzają również prace porządkowe w placówkach PFS i pomagają Fundacji w działaniach promocyjno-marketingowych” – dodaje.

Nowa kampania: Zauważaj

Kampania jest wspólną inicjatywą Vienna Life i Powiślańskiej Fundacji Społecznej. „Zauważaj” – hasło kampanii – ma zwracać uwagę na kwestię empatii i wrażliwości na potrzeby tych dzieci, dla których start w dorosłość jest dużo trudniejszy niż w przypadku większości z nas.

Z reguły pod pozorem normalności, kryją się potrzeby od najprostszych, jak ciepły posiłek czy konieczność wsparcia w nauce, a także bezpiecznego miejsca do odpoczynku i wykonania zadań domowych. Kampania ma zwrócić szczególną uwagę na skalę potrzeb oraz fakt, że każdy z nas może, choćby i drobnym gestem, wesprzeć małoletnich podopiecznych świetlic, ich opiekunów oraz działających w świetlicach wolontariuszy. Wystarczy tylko poświęcenie odrobiny uwagi.

Film dokumentalny

Osią kampanii jest film dokumentalny, w którym przeplatają się historie trzech osób: podopiecznej Powiślańskiej Fundacji Społecznej, wychowawcy z Fundacji oraz pracownika Vienna Life. Dzięki temu kwestia uważności została pokazana z różnych perspektyw.

Produkcja w założeniu ma pokazać na czym polega działalność Fundacji, z jakimi wyzwaniami mierzą się pracownicy i jakiej pomocy potrzebują. Dodatkowo ma zainspirować ludzi do zwiększonej uważności na innych, przekazywać pozytywny komunikat i zachęcać, aby zaczęli działać na miarę własnych możliwości.

„Na co dzień udowadniamy, że działanie może wiele znaczyć, pomaga, ale też służy jako inspiracja dla firm i ich pracowników. Naszym obowiązkiem jest być uważnym nie tylko na samego siebie, ale również na naszą społeczność.

Społeczność, która kieruje się nie tylko rzeczami materialnymi, ale koncentruje się na emocjach, odczuciach, szczerych działaniach i intencjach oraz zauważa podstawowe potrzeby innych” – mówi Małgorzata Michałowicz, członek Zarządu Powiślańskiej Fundacji Społecznej i dodaje – Cieszy nas, że pracownicy Vienna Life doskonale rozumieją ten problem i tak aktywnie wspierają nas w naszej misji i uświadamianiu społeczeństwa”.

Inauguracja kampanii połączonej z prezentacją filmu dokumentalnego, odbyła się 9 kwietnia br. w Warszawie. Ponadto akcję będzie wspierać dedykowana strona www.zauwazaj.pl i intensywna komunikacja w social mediach.

Zachęta do działania

Społeczna odpowiedzialność biznesu wpisana jest w codzienną działalność Vienna Life, która chętnie angażuje się w akcje społeczne, mające na celu zmianę zachowań społecznych, np. poprzez edukację finansową, ale również wsparcie placówek opiekuńczo-wychowawczych i świetlic. Spółka również wspiera i docenia swoich pracowników angażujących się na zasadzie wolontariatu. Działania te są zbieżne z misją grupy Vienna Insurance Group.

„Jesteśmy instytucją finansową, ale równocześnie członkiem społeczności, w której funkcjonujemy. Dlatego wspieramy, promujemy idee i wartości ważne w kontekście poprawy jakości życia, zarówno w wymiarze finansowym, jak i osobistym.” – komentuje Agnieszka Książek.


  1. Second Life Toys: pluszaki uczą, czym jest transplantacja
  2. Dzieci spędzają na dworze mniej czasu niż więźniowie. Kampania społeczna Persil
  3. Polskie gry na konsolę, które zachwyciły świat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

marcin prokop w reklamie

Marcin Prokop z rolą życia w reklamie marki Schweppes od H2O Creative

ddb nowe logo

DDB Warszawa w pełni zintegrowana agencja komunikacji z nową wizją i nowym logiem powraca do nazwy DDB