McCANN Poland przygotował dla Mastercard nową odsłonę kampanii Mastercard Music.
W trzeciej edycji tej kampanii połączyli siły znani na polskiej scenie muzycznej Bedoes 2115 i Dawid Kwiatkowski, tworząc singiel „Lustro”, dostępny w największych stacjach radiowych i serwisach streamingowych.
Kampania obejmuje premierę piosenki i teledysku, a także koncert i niezwykłą wystawę immersyjną.
Za strategię i kreatywną koncepcję w mediach, odpowiada McCANN Poland.
W bieżącym roku Mastercard Music prezentuje współpracę znakomitego rapera Bedoes 2115 z jednym z czołowych artystów popowych, Dawidem Kwiatkowskim. Połączenie takich talentów odzwierciedla ideę Mastercard Music, podkreślającą, że muzyka może łączyć różnorodność. Kampania tego roku skupia się na próbie zrozumienia innych, co symbolizuje tytułowy „Lustro” – widzenie siebie w innych.
Teledysk, wyreżyserowany przez Alana Willmanna, jest już na YouTube. Centralnym punktem kreatywnego przekazu jest przedstawienie, jak artyści wcielają się w siebie nawzajem, akcentując, że różnice nie mają tak dużej wagi, jak prawdziwa miłość do muzyki.
W ramach tegorocznej odsłony kampanii Mastercard Music zależało nam, aby pokazać, iż mimo wielu dzielących nas różnic warto spróbować postawić się w położeniu drugiej osoby, by spojrzeć na rzeczywistość jej oczami. Właśnie tym jest dla nas tytułowe lustro. Muzyka ma moc jednoczenia oraz poszerzania horyzontów, dlatego w tej edycji kampanii, w ramach innowacyjnej i kreatywnej koncepcji, zostanie zaprezentowana immersyjna wystawa, która pozwoli fanom muzyki jeszcze bardziej zanurzyć się w świat wyjątkowych, zmysłowych doznań. Współpraca McCANN Poland z Mastercard od lat opiera się na zaufaniu i wzajemnie inspiracji, dzięki czemu powstają tak bezcenne projekty, jak Mastercard Music – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland
Przez dwa tygodnie fani muzyki będą mogli odwiedzić specjalnie stworzoną przestrzeń w nowopowstałym MELT museum. Innowacyjna, immersyjna wystawa będzie połączniem technologii z muzycznymi i wizualnymi elementami. Składać się będzie ze stworzonych przez studio MELT IMMERSIVE dziewięciu autorskich, multimedialnych i audiowizualnych instalacji. Tego rodzaju kreatywna koncentracja będzie prawdziwą ucztą dla zmysłów wszystkich odwiedzających tę wyjątkową wystawę.
W ramach tegorocznej edycji Mastercard Music, już 25 września artyści zagrają także wspólny koncert w MOXO w Fabryce Norblina, podczas którego zaprezentują swoje najpopularniejsze utwory, a punktem kulminacyjnym wydarzenia będzie premierowe wykonanie singla „Lustro”. Bilety na wydarzenie zdobyć można w ramach programu Mastercard Bezcenne® Chwile, a także wygrać je biorąc udział w specjalnych konkursach przygotowanych w mediach społecznościowych artystów.
Kampania marketingowa promująca nową odsłonę projektu Mastercard Music oraz singiel „Lustro” ruszyła 18 sierpnia 2023 r. 15 i 30 -sekundowe spoty, w których wystąpili Bedoes 2115 i Dawid Kwiatkowski będą emitowane w kanałach telewizyjnych z portfolio Grupy TVN i Polsat oraz w przestrzeni mediów społecznościowych. Zaplanowane zostały również działania w Internecie i na antenach największych stacji radiowych w kraju. Utwór „Lustro” jest już dostępny we wszystkich muzycznych platformach streamingowych, a nagrany z udziałem artystów wideoklip można oglądać na platformie YouTube.
Muzyka to jedna z moich pasji, pozwalająca przeżywać emocje do których nie mamy dostępu na co dzień. Tak samo było z tym projektem. Proces pracy nad trzecią edycją Mastercard Music był trudny, ale i wyjątkowy – dzięki zespołowi po stronie zaangażowanych agencji i klienta stał się też niezapomniany. Jestem dumny że jako McCANN tworzymy takie projekty jak najnowsza odsłona Mastercard Music. W kampanii skupiliśmy się na połączeniu artystów z dwóch światów, z których kolaboracji wyszło coś niesamowitego. Utwór z głębokim przekazem, fantastyczny teledysk i angażująca kampania, a to dopiero początek bo w tej edycji jeszcze wiele atrakcji przed nami. Mastercard Music to jeden z wiodących projektów muzycznych na rynku i ta edycja udowadnia, że w reklamie cały czas można robić świetne rzeczy – powiedział Igor Seweryn, Account Supervisor McCANN Poland.
Platforma Mastercard Music powstała we współpracy z McCANN Poland. To już trzecia odsłona muzycznej platformy, która łączy artystów w nieoczywiste duety. W ramach tego projektu w ubiegłych edycjach zostały zaprezentowane dwa duety – Sanah i Sobel z hitem „Cześć, jak się masz?” oraz Pezet z Natalią Szroeder z utworem „Jeden świat”.
W ramach długofalowej współpracy, McCANN Poland jest autorem strategii komunikacji, koncepcji kreatywnej we wszystkich mediach oraz odpowiada za realizację kampanii. Za wdrożenie i optymalizację strony internetowej odpowiada agencja Spacecamp, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Carat. We współpracy z domem produkcyjnym Film Produkcja stworzone zostały teledysk i spoty reklamowe, a całość została wyreżyserowana przez Alana Willmanna.