in

Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne

Branża finansowa

55% Polaków na czytanie wiadomości poświęca od 15 do 45 minut dziennie. Newsy przeglądamy raczej w godzinach popołudniowych – wynika z raportu upday „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

upday prezentuje raport pt. „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

Badanie przeprowadzone na początku marca 2016 r. wykazało, że jako konsumenci informacji Polacy są niezbyt systematyczni, bardzo świadomi technologicznie i choć ciekawi świata, w pierwszej kolejności skupieni na wydarzeniach z kraju.

Patronat 1

Poranna „prasówka” okazała się mitem. Ponad połowa (51%) badanych deklaruje, że informacje przegląda w godzinach pracy lub wieczorem.

Patronat 2

Newsy czytamy przede wszystkim online. Ponad 83% respondentów wskazało tę właśnie rodzinę kanałów informacyjnych, co pokazuje jej znaczną przewagę nad codzienną prasą (30,5%), tygodnikami oraz miesięcznikami (21,8%).

Patronat 3

W raporcie wyróżniono 5 najczęściej występujących typów polskiego konsumenta wiadomości: Uppies, Ciekawi świata, Nowoczesnych tradycjonalistów, Rozrywkowych i Oldschoolowców.

Patronat 6

Platforma upday ma za zadanie odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania wszystkich wyróżnionych grup. Misją upday jest dostarczanie użytkownikom informacji idealnie dopasowanych do ich indywidualnych preferencji i zainteresowań, agregując treści z około 1000 źródeł – najpoczytniejszych tytułów prasowych, portali i blogów.

upday prezentuje raport pt. „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Opracowanie powstało na bazie badania przeprowadzonego na zlecenie upday Polska przez firmę SW Research na początku marca 2016 roku. Celem badania było sprawdzenie, w jaki sposób Polacy konsumują informacje. Zbadano zarówno nawyki czytelnicze – czas poświęcany na przeglądanie wiadomości oraz preferowane typy kanałów informacyjnych, jak również obszary tematyczne cieszące się największym zainteresowaniem respondentów.

Ważna rutyna i mit porannej prasówki

Statystyczny Polak poświęca na przeglądanie wiadomości około pół godziny dziennie. Ponad połowa badanych (55%) wybrała przedział od 15 do 45 minut. Konsumowanie treści informacyjnych odgrywa istotną rolę w życiu Polaków. Drugą pod względem liczebności grupę stanowią bowiem osoby poświęcające na tę czynność do godziny dzienne (36%). Otwartym pozostaje pytanie, na ile tak długi czas wynika z trudności dotarcia do interesujących treści. Badanie obaliło zakorzeniony w kulturze mit porannego przeglądu prasy. Ponad połowa (51%) respondentów newsy przegląda w godzinach pracy, późnym popołudniem bądź wieczorem. Osoby przeglądające wiadomości o nieregularnych porach stanowią 30% badanych, a amatorzy porannej prasówki to zaledwie 19% respondentów.

Polak jest online

Badanie pokazało, że Polacy na ogół wiadomości przeglądają online. W pytaniu wielokrotnego wyboru o formę przeglądania informacji, aż 83,3% badanych wskazało właśnie tę rodzinę kanałów informacyjnych. Prasa codzienna została wskazana przez niewiele ponad 30% respondentów, a czytanie drukowanych tygodników i miesięczników zadeklarowało niecałe 22% badanych.

Polska – Rozrywka – Świat

Statystyczny Polak interesuje się przede wszystkim wydarzeniami z kraju. Ponad 63% badanych deklaruje, że najczęściej czyta właśnie wiadomości krajowe. Drugą najczęściej wskazywaną kategorią są informacje dotyczące rozrywki (44,6%), a trzecią wiadomości ze świata (39%). Uśrednione były doskonałym punktem wyjścia do analizy z uwzględnieniem płci. W podziale według tego kryterium, spektrum zainteresowań kształtuje się odmiennie.

Patronat 4

Rozrywka jest z Wenus, a sport z Marsa

Najpopularniejsze obszary tematyczne prezentują się odmiennie u kobiet i mężczyzn. Choć wszyscy, niezależnie od płci, najchętniej czytają wiadomości krajowe, wśród kobiet na drugim miejscu uplasowała się rozrywka (52,9%), a wśród mężczyzn sport (44,6%). Panie w znacznie większym stopniu niż Panowie interesują się kulturą. Jest to trzecia najczęściej wskazywana przez nie kategoria tematyczna (41,4%). Trzecią najczęściej wskazywaną kategorią przez mężczyzn okazały się wiadomości ze świata (40,7%), ex aequo z informacjami gospodarczymi (40,6%).

Patronat 5

Uppies, Olschoolowcy i inni… Jakim typem jesteś?

Na podstawie preferencji tematycznych, nawyków czytelniczych i parametrów demograficznych w raporcie wyszczególniono 5 typów konsumentów treści informacyjnych najczęściej występujących w polskim społeczeństwie. Uppies, Ciekawi świata, Nowocześni tradycjonaliści, Rozrywkowi i Oldschoolowcy – do co najmniej jednej z tych grup przynależy każdy z nas. Ich opisy znajdują się w raporcie „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

Raport upday „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” potwierdził słuszność założeń, które przyświecały nam podczas podejmowania decyzji o uruchomieniu polskiej edycji platformy. Polacy już dziś informacje czytają głównie online, jednak wyraźnie widać, że potrzebują skutecznego narzędzia, dzięki któremu otrzymają interesujące dla nich treści w jednym miejscu, w przystępnej formie, z zachowaniem tego, co najlepsze w tradycyjnej prasie – wyjaśnia Michał Wodziński, Redaktor naczelny upday Polska. upday to rozwiązanie, które przypadnie do gustu wszystkim grupom konsumentów informacji, bo każdy znajdzie tu wiadomości dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań – dodaje.

[podobne_raport]

Olivia wilde w kampanii społecznej

Olivia Wilde w kampanii społecznej

Powstała silverwave – firma specjalizująca się w marketingu do konsumentów 50+

Powstała SilverWave – firma specjalizująca się w marketingu do konsumentów 50+