Jak zwycięża się w digitalu? Spośród 155 zgłoszeń jury konkursu IAB MIXX Awards wyłoniło 43 kampanie, które otrzymały 55 nominacji do nagrody za działania reklamowe wykorzystujące środowisko cyfrowe w sposób najbardziej inspirujący, kreatywny i skuteczny. Najlepsze kampanie powalczą o złote, srebrne i brązowe statuetki w szesnastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy już 26 listopada podczas uroczystej gali rozdania nagród w Warszawie.
Mocną stroną tegorocznej edycji jest odpowiedzialne podejście marek coraz odważniej podejmujących trudne tematy, uważane dotychczas za niewygodne i w związku z tym słabo reprezentowane w komunikacji. Widzimy, że to się zmienia. Bardzo cieszy fakt, że wiele nominowanych kampanii odpowiada na realne problemy grup docelowych i opiera się na mocnych insightach. Z ciekawością obserwujemy też skuteczne zaangażowanie Zetek, uważanych za grupę będącą sporym wyzwaniem marketingowym, w różnych kanałach cyfrowych: od mediów społecznościowych po gaming. W tej edycji nie brakuje zatem pozytywnych zaskoczeń i niezwykle inspirujących projektów – komentuje przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2024 Adrianna Kubik, Business Director&Board Member w They.pl.
Od AI po Limited Budget – 16 kategorii konkursowych
Jury konkursu oceniało zarówno kreacje, jak i innowacyjność czy zaawansowanie technologiczne. Wśród szesnastu kategorii nie zabrakło ani wykorzystania AI w komunikacji z klientem, ani docenienia działań limited budget. W kreatywny sposób zastosowania social mediów, digital PR-u czy influencer marketingu, ale także opierania pomysłów o analizę danych i docenienia szeroko pojętych innowacji.
Wyjątkową kategorią, podkreślającą znaczenie społecznej odpowiedzialności branży, jest MIXX for Good Purpose, w której doceniane są kreacje zrealizowane w imieniu organizacji non-profit i agend rządowych oraz prowadzone przez biznes akcje CSR i edukacyjne.
Wśród wyróżnionych kampanii, kilka otrzymało nominację w aż trzech kategoriach.
- Projekt Saving the Voice of the Ghetto przygotowany dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w którym przy pomocy AI ożywiono wspomnienia ocalałej z Holokaustu Stelli Fidelseid został nominowany w kategoriach: Artifical Intelligence, Consumer Experience oraz Digital Public Relations.
- Miasto ING w Roblox “Nie daj się wkręcić w sieci” czyli trzeci sezon gry edukacyjnej, której celem jest rozwijanie tematu bezpieczeństwa w internecie, nominowano w kategoriach Consumer Experience, Games & eSport oraz Online Marketing with Influencer.
- Kampania Przetargowe BINGO przygotowana dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, mająca na celu budowanie świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach również uzyskała trzy nominacje. Projekt został doceniony w kategoriach Content Marketing, Digital Public Relations oraz Limited Budget.
- Kampanie, które otrzymały po dwie nominacje to: Influencerzy (BA)ROKU, Donut Trzech Króli, Efektywna nauka z ProfiLingua oraz Rowerowa Planeta Skody.
Pełna lista nominowanych jest dostępna na stronie https://mixx-awards.pl/nominacje-2024/
Głos Jury
Kampanie oceniło Jury złożone z 67 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w kilku grupach jurorskich. Uczestnicy wszystkich grup podkreślają, że tegoroczne obrady budzą emocje, bo wiele ze zgłoszonych projektów wyróżnia się odważniejszym niż w poprzednich latach podejściem, coraz głębszym zrozumieniem potrzeb odbiorców i innowacyjnością, co pociąga za sobą inspirujące, nieoczywiste pomysły, o których warto dyskutować.
Obserwując tendencje widoczne w nominowanych w tym roku kampaniach nie sposób ukryć zadowolenia – fakt, że digital się rozwija, nie jest zaskoczeniem, ale to, że rozwija się w takim kierunku, daje satysfakcję. Mówimy dużo o odpowiedzialności branży, o jakości reklamy cyfrowej, o innowacjach, a tegoroczna edycja IAB MIXX Awards pokazuje, że te postulaty nie pozostają w fazie idei, że branża jest żywym organizmem reagującym na zmiany w świecie online i offline, że chcemy i umiemy wcielać w życie dobre założenia. To jest na pewno niekończące się wyzwanie, ale wygląda na to, że idziemy w dobrym kierunku, a kampanie, które nagrodzimy w tym roku, mogą być niezłym drogowskazem na przyszłość – komentuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
Oprócz najlepszych kampanii digital, Jury i Kapituła konkursu, jak co roku wytypowała zwycięzców w kategoriach Reklamodawca Roku, Agencja Roku oraz Dom Mediowy Roku, a także laureatów nagród specjalnych: Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.
Zwieńczeniem IAB MIXX Awards 2024 będzie gala wręczenia nagród (26.11.), która z okazji jubileuszu 25-lecia IAB Polska odbędzie się w wyjątkowym miejscu – Muzeum Historii Polski w Warszawie. Bilety na galę i szczegóły dotyczące konkursu na stronie IAB MIXX Awards.
Sponsorzy kategorii: Hybrid.ai, Ideo Force, Media&Leads
Patroni instytucjonalni: Business Centre Club, Rada Reklamy
Współpraca prawna: Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Współpraca: Newspoint, DIMAQ, QUALID