w

Przedsiębiorczość popłaca. Program wsparcia dla nowych firm

program aktywizacja

Założenie firmy wydaje się doskonałym sposobem na osiągnięcie niezależności finansowej

oraz sukcesu osobistego i zawodowego. Ten, kto zarejestrował własną działalność

gospodarczą, awansuje w oczach otoczenia na osobę zaradną, aktywną i przedsiębiorczą.

W dużej mierze tak właśnie jest, ponieważ decyzja o uruchomieniu swojego biznesu zwykle

nie zostaje podjęta przypadkowo.

Jednak początki każdej firmy to nie droga usłana różami. Nowe przedsiębiorstwo napotyka

wiele trudności, począwszy od czysto administracyjnych (sprzęt, meble, siedziba,

pracownicy), poprzez merytoryczne (oferta, produkt, rozwój), aż po marketingowe (sprzedaż,

reklama, promocja). Otwarcie nowej działalności wiąże się z określonymi kosztami,

ponoszonymi w dużej części na starcie. Każda ulga oraz możliwość oszczędności są ważne

i stanowią liczącą się korzyść dla nowej firmy.

Jak wesprzeć nową firmę?

Najlepszym wsparciem dla początkujących przedsiębiorców jest obniżenie kosztów

prowadzenia działalności. Zaoszczędzone środki młody przedsiębiorca może przeznaczyć

na inne cele, np. na zatrudnienie handlowca czy promocję.

Potrzeby nowych firm spełnia projekt o nazwie Program Aktywizacja, mający na celu

konkretne i praktyczne wspieranie osób, które niedawno założyły swoją działalność albo

mają zamiar ją otworzyć. Przystępując do programu, każdy nowy przedsiębiorca otrzymuje

darmowy roczny dostęp do internetowego systemu księgowości online oraz eksperckiej

pomocy w zakresie prawa księgowo-podatkowego.

Takie akcje są potrzebne

Podczas poprzedniej edycji udział w programie wzięło przeszło 1000 przedsiębiorców. –

mówi Andrzej Lazarowicz, prezes Dolnośląskiej Grupy Wspierania Biznesu, będącej

inicjatorem i pomysłodawcą przedsięwzięcia. – Taka liczba zaktywizowanych naszym

programem przedsiębiorców przerosła nasze oczekiwania. Konkretne wyniki pokazują

również, że tego rodzaju programy cieszą się dużą popularnością wśród nowych firm, a w

związku z tym są potrzebne. Właśnie dlatego rusza kolejna odsłona Programu Aktywizacja.

Na pytanie, dlaczego projekt skierowany jest tylko do nowych firm, Andrzej Lazarowicz

odpowiada – Dla każdej firmy kluczowy jest pierwszy rok funkcjonowania. Jednak celem akcji

jest zarówno wsparcie dla osób, które właśnie założyły swoją działalność, jak i tych dopiero

planujących to zrobić.

Co zyskuje przedsiębiorca?

Oczywiście, można samemu prowadzić księgowość, ale wtedy poza znajomością swojej

branży i specyfiki własnego biznesu należy poświęcać czas na zaznajomienie się z

przepisami księgowymi. Dlatego warto korzystać z pomocy ekspertów. Jednak nie

wszystkich młodych przedsiębiorców na starcie stać na biuro rachunkowe. Natomiast

wybranie księgowości internetowej pozwala zaoszczędzić w ciągu całego roku nawet do

5000 zł. Dla nowych firm kwoty tego rzędu bardzo często stanowią o być albo nie być takiej

działalności.

Program nie tylko dla nowych firm

Program Aktywizacja skierowany jest również do grupy odbiorców, których działanie

związane jest z aktywizacją bezrobotnych oraz popularyzacją polskiej przedsiębiorczości.

Należą do nich m.in. powiatowe urzędy pracy czy biura karier, funkcjonujące przy uczelniach

wyższych. Doświadczenia poprzedniej edycji Programu wskazują na duże zainteresowanie

tych instytucji. Poprzednio do Programu przystąpiły najbardziej renomowane szkoły wyższe

w naszym kraju, takie jak Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Warszawski czy Uniwersytet

Śląski.

Warunki przystąpienia

Przystąpienie do Programu Aktywizacja pozwala na bezpłatnie korzystanie przez rok z

narzędzi finansowo-księgowych oraz handlowych w systemie wFirma.pl pomagających

sprawniej zarządzać swoim biznesem. Młody przedsiębiorca na starcie oszczędza na

kosztach księgowych i otrzymuje wsparcie ekspertów.

Warunkiem wzięcia udziału w projekcie jest założenie firmy w ciągu ostatnich 60 dni przed przystąpieniem do programu.

Jak przystąpić do programu?

Żeby przystąpić do programu, należy wejść na stronę ProgramAktywizacja.pl i wypełnić formularz rejestracyjny.

spotify neverending story

Neverending Story w reklamie Spotify

Bez nazwy 12

Jak marka może osiągnąć sukces na YouTube?