w

Jak marka może osiągnąć sukces na YouTube?

Jak marka może osiągnąć sukces na youtube?

Castoramie, dzięki nawiązaniu współpracy z twórcami 5 Sposobów na…, udało się

spowodować najszybszy rozwój kanału marki w segmencie Do It Yourself na YouTube. W ciągu

niecałego roku opublikowano 187 filmów o majsterkowaniu, a liczba subskrypcji kanału

przekroczyła 150 tysięcy. Poprowadzenie komunikacji w serwisie pozwoliło na dotarcie

do blisko 9 milionów potencjalnych klientów.

Castorama, market z materiałami budowlanymi poszukiwał

najlepszego sposobu na dotarcie do swoich klientów i pokazanie im użytecznego zastosowania

oferowanych produktów. Firma nawiązała współpracę z twórcami kanału o majsterkowaniu

na YouTube – 5 Sposobów na…. Jego twórcy Klamer, Arczi, Abi, Primosz oraz Sztaba 8 lat temu

stworzyli pierwszy w Polsce kanał o tematyce DYI, który ma dzisiaj ponad 1,5 miliona subskrypcji

oraz ponad 242 miliony wyświetleń. Firma nie narzucała YouTuberom żadnych scenariuszy i postawiła

na kreatywność samych autorów, dzięki czemu widzowie spotkali się z autentycznymi postaciami

i chętnie zapoznawali się z poradami zamieszczanymi w filmach. O sukcesie tak poprowadzonej

komunikacji świadczą liczby: pierwsze 10 miesięcy działania kanału wygenerowało 84 miliony minut

obejrzeń, co łącznie daje 92 lata i 65 dni spędzonych na interakcji z kanałem oraz prezentowaną

marką.

W Castorama Polska koncentrujemy się na prowadzeniu dialogu z klientami, w czym doskonale

sprawdzają się media społecznościowe. Chcemy nie tylko dzielić się pasją do majsterkowania,

ale także angażować osoby używające oferowane przez nas produkty. W komunikacji postanowiliśmy

wykorzystać YouTube, więc wybór popularnego kanału 5 Sposobów na… był oczywisty. Słuszność

naszej decyzji potwierdzili sami użytkownicy serwisu, generując blisko 170 razy więcej odsłon dziennie

niż miało to miejsce zanim nawiązaliśmy współpracę z twórcami – mówi Maksymilian Litwinow,

dyrektor ds. marketingu w Castorama Polska.

Castorama, korzystając także z doświadczenia twórców, na bieżąco monitorowała statystyki kanału

za pomocą szeregu narzędzi, które YouTube oferuje partnerom. Jednym z nich jest YouTube

Analytics, umożliwiający generowanie raportów na temat m.in. łącznego czasu oglądania, liczby

wyświetleń, wideo obejrzanych w całości, zaangażowania użytkowników, ich danych

demograficznych, jak i źródeł, z których trafiają do poszczególnych filmów.

Sukces współpracy Castoramy i 5 Sposobów na… wynika głównie z tego, że firma zdecydowała się

mówić ustami twórców, którzy mają już bardzo długi staż na YouTube oraz są profesjonalistami

w swojej kategorii. Warto zwrócić uwagę, że nie były to przekazy jednostronne, ponieważ wybrana

platforma komunikacji pozwoliła na zbudowanie dialogu pomiędzy marką a klientami. Castorama

zyskała możliwość analizowania komentarzy zamieszczanych pod wideo, których w ciągu 10 miesięcy

trwania projektu pojawiło się aż 14,5 tysiąca. Filmy spotkały się również z wyjątkowo ciepłym

przyjęciem widzów, gdyż otrzymały aż 272 tysiące polubień – mówi Dawid Papież, retail industry

manager w Google.

Więcej na temat współpracy Castoramy z twórcami 5 Sposobów na…

[podobne_youtube]

Przedsiębiorczość popłaca. Program wsparcia dla nowych firm

Przedsiębiorczość popłaca. Program wsparcia dla nowych firm

Jak organizowac warsztaty

Jak zorganizować warsztaty i wypromować swoją firmę?