Castoramie, dzięki nawiązaniu współpracy z twórcami 5 Sposobów na…, udało się
spowodować najszybszy rozwój kanału marki w segmencie Do It Yourself na YouTube. W ciągu
niecałego roku opublikowano 187 filmów o majsterkowaniu, a liczba subskrypcji kanału
przekroczyła 150 tysięcy. Poprowadzenie komunikacji w serwisie pozwoliło na dotarcie
do blisko 9 milionów potencjalnych klientów.
Castorama, market z materiałami budowlanymi poszukiwał
najlepszego sposobu na dotarcie do swoich klientów i pokazanie im użytecznego zastosowania
oferowanych produktów. Firma nawiązała współpracę z twórcami kanału o majsterkowaniu
na YouTube – 5 Sposobów na…. Jego twórcy Klamer, Arczi, Abi, Primosz oraz Sztaba 8 lat temu
stworzyli pierwszy w Polsce kanał o tematyce DYI, który ma dzisiaj ponad 1,5 miliona subskrypcji
oraz ponad 242 miliony wyświetleń. Firma nie narzucała YouTuberom żadnych scenariuszy i postawiła
na kreatywność samych autorów, dzięki czemu widzowie spotkali się z autentycznymi postaciami
i chętnie zapoznawali się z poradami zamieszczanymi w filmach. O sukcesie tak poprowadzonej
komunikacji świadczą liczby: pierwsze 10 miesięcy działania kanału wygenerowało 84 miliony minut
obejrzeń, co łącznie daje 92 lata i 65 dni spędzonych na interakcji z kanałem oraz prezentowaną
marką.
W Castorama Polska koncentrujemy się na prowadzeniu dialogu z klientami, w czym doskonale
sprawdzają się media społecznościowe. Chcemy nie tylko dzielić się pasją do majsterkowania,
ale także angażować osoby używające oferowane przez nas produkty. W komunikacji postanowiliśmy
wykorzystać YouTube, więc wybór popularnego kanału 5 Sposobów na… był oczywisty. Słuszność
naszej decyzji potwierdzili sami użytkownicy serwisu, generując blisko 170 razy więcej odsłon dziennie
niż miało to miejsce zanim nawiązaliśmy współpracę z twórcami – mówi Maksymilian Litwinow,
dyrektor ds. marketingu w Castorama Polska.
Castorama, korzystając także z doświadczenia twórców, na bieżąco monitorowała statystyki kanału
za pomocą szeregu narzędzi, które YouTube oferuje partnerom. Jednym z nich jest YouTube
Analytics, umożliwiający generowanie raportów na temat m.in. łącznego czasu oglądania, liczby
wyświetleń, wideo obejrzanych w całości, zaangażowania użytkowników, ich danych
demograficznych, jak i źródeł, z których trafiają do poszczególnych filmów.
Sukces współpracy Castoramy i 5 Sposobów na… wynika głównie z tego, że firma zdecydowała się
mówić ustami twórców, którzy mają już bardzo długi staż na YouTube oraz są profesjonalistami
w swojej kategorii. Warto zwrócić uwagę, że nie były to przekazy jednostronne, ponieważ wybrana
platforma komunikacji pozwoliła na zbudowanie dialogu pomiędzy marką a klientami. Castorama
zyskała możliwość analizowania komentarzy zamieszczanych pod wideo, których w ciągu 10 miesięcy
trwania projektu pojawiło się aż 14,5 tysiąca. Filmy spotkały się również z wyjątkowo ciepłym
przyjęciem widzów, gdyż otrzymały aż 272 tysiące polubień – mówi Dawid Papież, retail industry
manager w Google.
Więcej na temat współpracy Castoramy z twórcami 5 Sposobów na…
[podobne_youtube]