Już 60 procent ruchu w serwisie OLX pochodzi z urządzeń mobilnych. Aplikacja OLX jest zainstalowana obecnie w ponad 3,5 miliona telefonów w Polsce (najczęściej na telefonach z systemem Android). Każdego dnia uruchamia ją średnio 800 000 osób by przeglądać oferty i dodawać nowe ogłoszenia – średnio 40 000. By lepiej poznać ich preferencje użytkowników serwis zamieścił na swojej stronie ankietę, w której wzięło udział 37 000 osób.
Najczęściej wymieniane przyczyny korzystania z OLX to naturalnie kupowanie [57 proc.] i sprzedaż [41 proc.] . Co ciekawe, buszowanie wśród ofert zaczyna stawać się popularną rozrywką podobną do scrollowania Facebook’a. “Przeglądanie czy jest coś ciekawego” to trzeci najczęściej wymieniany powód uruchamiania aplikacji [41 proc. ankietowanych]. W tej grupie przodują mężczyźni [10 proc.więcej wskazań] Kolejny z wymienianych powodów to poszukiwanie pracy [19 proc.] – w ten powód o 5 proc. częściej wskazywały kobiety.
Aplikacja towarzyszy nam przez cały dzień. Zapytani o trzy najczęstsze sytuacje mobilni userzy wskazywali najczęściej “w domu, na kanapie” [73 proc.], w łóżku przed pójściem spać [46 proc.] oraz w pracy [36 proc.]. Kolejne popularne okoliczności to podróże (autobusem i pociągiem) [26 proc] jedzenie posiłków [26 proc.] i wizyty w toalecie [21 proc.]. Na przeglądanie ogłoszeń jako sposób na zabicie nudy podczas przejazdów komunikacją miejską wskazało 20 proc. osób.
Do przeglądania aplikacji podczas nudnych spotkań przyznało się [13 proc.] ankietowanych. I tutaj znacznie częściej robią to panowie, oni też przodują w scrollowaniu w pracy i w toalecie. Kobiety częściej niż mężczyźni wskazywały na korzystanie z apki w łóżku przed pójściem spać i podczas podróży.
Użytkownicy mobilni zapytani o porównanie korzystania z serwisu w aplikacji i przez www jako najatrakcyjniejsze cechy aplikacji wskazywali notyfikacje i kontakt z użytkownikami.
źródło: olx.pl