Showrooming to zjawisko znane od jakiegoś czasu. Klienci przychodzą do sklepu tylko po to, aby obejrzeć produkt, przymierzyć, dotknąć i ocenić jakość, natomiast zakupów dokonują już przez internet. Ostatnie badania TNS potwierdzają ten trend, ale też radzą, co można zrobić, żeby potencjalnego klienta zaangażować w zakupy w sklepie.
Już 1/3 z 48 tys. badanych użytkowników smartfonów przyznaje się do „showroomingu”.
Dlaczego ludzie korzystają ze smartfonów w trakcie wizyty w sklepie? Okazuje się, że prawie połowa czyta opinie na temat danego produktu, 1/3 osób porównuje ceny, a 1/4 radzi się bliskich osób w kwestii zakupu.
Mimo to sprzedawcy nie powinni postrzegać tego jako zagrożenie. Co więcej, w tych przypadkach technologie mobilne mogą działać na korzyść sprzedawcy. Jest to możliwe, ponieważ ludzie są otwarci na interakcje z marką, chcą się angażować. Wiele osób chetnie skorzystałaby z opcji wirtualnego doradcy. żeby zdobyć więcej informacji o produkcie, chcą dostawać mobilne kupony zniżkowe, a nawet są zainteresowani aplikacją, która pomoże im poruszać się po sklepie.
źródło: http://www.tnsglobal.com/2013/mobile-life