w , ,

Socialowa „Gra o tron”

Socialowa „gra o tron”

17 lipca stacja telewizyjna HBO rozpoczyna kolejny, siódmy już sezon kultowego serialu ”Gra o tron”. Na jego premierę czeka kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie, chętnych poznać dalsze losy Tyriona, Jona, Sansy czy Cersei.

Popularność „Gry o tron”, oczywiście, nie może być niezauważona przez marketerów, nie przejdą bowiem obojętnie obok fenomenu literacko-filmowego, który konwencją fantasy i intensywnością ludzkich żądz działa na fanów tego gatunku jak narkotyk. Świat wykreowany przez George’a Martina przenika reklamy, generuje wpisy w social mediach, kreuje kolejne ambienty.

„Gra o tron” w Internecie

Agencja komunikacji marketingowej Abanana przyjrzała się, jak często polskojęzyczni użytkownicy Internetu użyli wyrażenia “gra o tron”. Było to możliwe dzięki narzędziu Unamo, które monitoruje Internet, oraz pozwala wnioskować z danych, jakie udostępnia po stworzeniu projektu na określoną frazę. Co przyniósł ten test? Półtora miliona wzmianek od początku 2011 roku, czyli od pierwszego sezonu, tych związanych z serialem czy też książką George’a Martina, mamy bowiem do czynienia z adaptacją sagi. Być może dla niektórych to wynik nieco rozczarowujący, zważywszy na ogromną popularność „Gry o tron” w USA, ale z pewnością przysparzający fanów.

Gra o tron

Najwięcej wypowiedzi pojawiło się na Facebooku, a było ich aż 830 tysięcy, newsy – 265 tysięcy, YouTube – 104 tysiące, Twitter – 93 tysiące, blogi – 78 tysięcy, fora – 42 tysiące oraz Wykop – 39 tysięcy i Instagram – 25 tysięcy wpisów. Sprawdzono także, w jakich okresach popularność serialu rosła, a kiedy malała. Największe zainteresowanie serial posiadał przed premierami nowych sezonów i w trakcie nadawania kolejnych odcinków. Obserwowany jest ciągły wzrost popularności, z każdym sezonem coraz więcej osób śledzi losy rodów zamieszkujących Siedem Królestw.

Zauważamy, że mężczyźni tylko nieznacznie dystansują kobiety, częściej wymieniając opinie na temat mrocznych czasów „Gry…”. Panie przeważają zaś w mediach społecznościowych, zwłaszcza na blogach.  We wspomnianych social mediach wygenerowano dotychczas 5 836 408 interakcji, z czego 85% to polubienia, 11% komentarze, a 3% – udostępnienia.

Gra o tron

Skupiając się głównie na polskojęzycznym Internecie, zaglądnięto również na Facebooka, by zobaczyć najpopularniejsze fanpejdże skierowane do miłośników świata Westeros. Zdecydowanie najpopularniejszym jest oficjalne konto Gry o Tron HBO – przyciągnęło aż 236 218 fejsbukowiczów. Na drugim miejscu uplasował się „Ubieram się na czarno, bo jestem z Nocnej Straży”, ma bowiem aż 160 454 polubień. Godnymi uwagi są także fanpejdże Westeros.pl (28 131 polubień) oraz Gra o Tron (35 307 polubień). Na tych stronach można znaleźć najwięcej ciekawostek związanych z serialem i aktorami, filmy fanowskie oraz omówienia poszczególnych odcinków.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostecx créative - dlaczego agencja kreatywna produkuje... Napoje?

Ostecx Créative – dlaczego agencja kreatywna produkuje… napoje?

Macademian girl

Macademian Girl w nowej kampanii NIVEA