w ,

Transparentny influencer marketing – konferencja naukowa

Influencer marketing na instagramie
influencer marketing na Instagramie

8 marca o godzinie 11:00 rozpocznie się pierwsza w Polsce konferencja naukowa dotycząca najnowszych regulacji w obszarze influencer marketingu „Transparentny influencer marketing – nowa era funkcjonowania?”. Wydarzenie będzie miało miejsce na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W wydarzeniu wezmą udział znani influencerzy, m.in. Maciej Dowbor czy Barbara Pasek oraz przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta – patrona wydarzenia. Konferencja będzie także trnsmitowana na fanpage’u Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Koła Naukowego Public Relations UW.

Jak prawidłowo należy oznaczać współpracę z firmami? Czy influencer marketing potrzebuje twardych przepisów? Już 8 marca o godzinie 11.00 na auli kolumnowej Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW odpowiedzi na te pytania poszukają goście konferencji naukowej „Transparentny influencer marketing – nowa era funkcjonowania?”. Wśród nich między innymi cenieni eksperci public relations, przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i znani influencerzy – Barbara Pasek czy Maciej Dowbor. Całe wydarzenie uroczyście otworzy Dziekan WDIB, prof. Janusz Adamowski.

 Tematyka konferencji nie jest przypadkowa, ponieważ zmiany w obszarze influencer marketingu wprowadzane przez UOKiK wzbudziły w ostatnim czasie ogromne emocje. Brak odpowiednich oznaczeń w postach sponsorowanych, reklamowanie scamów czy kryptoreklamy to przykłady działań, które są na celowniku urzędników. UOKiK postanowił przyjrzeć się działaniom influencerów, wysyłając wezwania do przedstawienia umów z 2021 roku znanym twórcom internetowym m.in. Frizowi czy dużym agencjom marketingowym pod groźbą kar finansowych.

Podczas wydarzenia uczestnicy oraz widzowie zapoznają się z wprowadzonymi zmianami i ich konsekwencjami dla influencerów. Poznają także szczegóły dotyczące oznaczania współprac oraz aspekty prawne, biznesowe i etyczne influencer marketingu. – Konferencja jest odpowiedzią na niepewność wśród influencerów i specjalistów influencer marketingu. Chcemy edukować branżę oraz influencerów w zakresie dobrych praktyk marketingowych. Obecność ekspertów z UOKiK-u, patrona konferencji, pozwoli na ciekawą dyskusję zainteresowanych stron – zapewnia Szymon Dziewięcki z zarządu Koła Naukowego Public Relations UW, współorganizator konferencji. 

Konferencja odbędzie się na auli kolumnowej na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Bednarskiej 2/4. Jednocześnie prowadzona będzie transmisja na żywo na fanpage’ach facebookowych organizatorów konferencji – Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Koła Naukowego Public Relations UW. Udział w konferencji jest darmowy, jednak liczba miejsc na auli będzie ograniczona.

 

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Uwielbiam takie wydarzenia 🙂 W marcu jadę na Remadays do Nadarzyna, już kolejny raz 🙂 To wydaje się równie ciekawe 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

UOKiK wydał zgodę na koncentrację Burda Media Polska – Edipresse Polska

Mobee dick

Rafał Ginko awansuje na stanowisko Head of Design w agencji Mobee Dick