w

UOKiK wydał zgodę na koncentrację Burda Media Polska – Edipresse Polska

  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał zgodę na przejęcie przez Burda Media Polska kontroli nad Edipresse Polska.

  • Przeprowadzone postępowanie i wnikliwe badanie rynku wykazały, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.

Burda Media Polska i Edipresse Polska zajmują się m.in. wydawaniem czasopism i sprzedażą w nich reklam. Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem polskiego i europejskich urzędów ochrony konkurencji, a także Komisji Europejskiej, Prezes UOKiK uznał, że wydawcy prasy konkurują ze sobą na rynkach poszczególnych rodzajów gazet. W trakcie postępowania przeprowadzone zostało wnikliwe badanie rynku luksusowych czasopism dla kobiet, na którym pokrywa się działalność uczestników koncentracji.

Przenalizowano również sytuację na węższych rynkach produktowych, obejmujących czasopisma o życiu gwiazd i premium dla kobiet. Zbadano m.in. wielkość płatnego rozpowszechniania czasopism, przychody z ich sprzedaży oraz przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej w poszczególnych tytułach. Prezes Urzędu wziął również pod uwagę dynamiczne zmiany dotyczące wydawców prasy, związane głównie z zamykaniem niektórych tytułów.

-Nasze postępowanie i dokładna analiza rynku pokazały, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. W dużej mierze wpływ miała na to sytuacja na rynku i  zamykanie kolejnych tytułów przez uczestników koncentracji i ich konkurentów. Burda Media Polska po transakcji nadal będzie musiała rywalizować z innymi wydawcami, a czytelniczki nie będą miały ograniczonego dostępu do ulubionych czasopism oraz nie będą musiały obawiać się znacznego i nieuzasadnionego ekonomicznie wzrostu cen. Dlatego wydałem zgodę na koncentrację – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce. Wydana decyzja jest ważna przez dwa lata.


  1. Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?
  2. Reklamy zapadające w pamięć mają ogromną moc. Właśnie dlatego warto postawić na kreatywność
  3. Firmy powinny zadbać o Service Design

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bmw

Nowa kampania BMW

Influencer marketing na instagramie

Transparentny influencer marketing – konferencja naukowa