w ,

UM o trendach w marketingu treści w najnowszym raporcie Wave 8

Um o trendach w marketingu treści w najnowszym raporcie wave 8

UM opublikował wyniki kolejnej, ósmej już edycji corocznego badania WAVE. W raporcie

pokazuje różne grupy wartościowych dla internautów treści, bada, czym się najchętniej dzielą oraz

demaskuje motywacje narcystycznych „Selfies”. Raport odpowiada na pytanie, kiedy konsumenci

udostępniają kontent, na jakich urządzeniach, oraz czego oczekują od marek z rożnych kategorii.

Badanie WAVE8 to precyzyjna nawigacja dla marek, które chcą budować swój sukces w oparciu

o efektywne strategie komunikacyjne, nie tylko w social mediach. Jest on bowiem największym

oraz najdłużej trwającym badaniem zwyczajów, zachowań i potrzeb internautów. UM już od 8 lat

obserwuje dynamiczne zmiany, jakie dokonują się w przestrzeni społeczności internetowych – do tej

pory wzięto pod lupę ponad 1,3 miliarda aktywnych użytkowników internetu z 65 krajów świata.

„Żyjemy dziś w erze content marketingu, a słowo ‘treść’ odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Z

tego powodu najnowszą falę badania Wave8 poświęciliśmy właśnie tej tematyce. Zrozumienie treści,

jako towaru, którym ludzie pragną dzielić się z innymi, jest kluczowe przede wszystkim pod kątem

kreowania coraz bardziej efektywnych strategii społecznych i marketingowych. Dopóki marki nie

zrozumieją motywacji, dla których konsumenci udostępniają treści w internecie i jakich używają w

tym celu narzędzi, w zależności od rożnych sytuacji, kreowanie skutecznych strategii będzie trudne.”

– komentuje Tadeusz Żórawski, Prezes polskiego oddziału UM.

Dostosowanie treści do indywidualnych preferencji klientów musi być podstawowym działaniem

marek. Według badania WAVE8, motywacje, którymi kierują się konsumenci, udostępniając treści,

są różne – w zależności od sytuacji życiowej, rynkowej czy uwarunkowań demograficznych. I tak

na przykład, konsumenci z segmentu dóbr luksusowych oczekują od marek przede wszystkim

treści inspirujących, a internauci korzystający z gier video – takich, które są dla nich wyzwaniem.

Jednak ani jedna, ani druga kategoria nie będzie miała znaczenia dla klientów z rynku produktów

pielęgnacyjnych dla dzieci. Dla nich ważna jest rzetelna informacja i poczucie bezpieczeństwa.

Ciekawym wnioskiem badania WAVE8, jest także to, że internauci niekoniecznie i nie zawsze

dzielą się z innymi swoimi autorskimi treściami, które pojawiają się m.in. na takich platformach jak

YouTube. Jedynie 11% badanych uważa bowiem, że kontent, który odzwierciedla ich punkt widzenia,

jest na pewno wartościowy, a tylko 22% jest skłonne podzielić się nim z innymi. Bardzo istotne jest

także, że chociaż konsumenci emocjonalnie angażują się w udostępnianie treści, to jednak chętniej

dzielą się informacjami, które nie naruszają ich wirtualnej reputacji.

„Treść w sieci stała się osobnym towarem – dodaje Rafał Janek, Business Consultancy Director

UM. Udostępniana przez marki, może stać się źródłem przewagi, może przyciągać nowych klientów,

co oznacza, że marki zaczynają konkurować między sobą właśnie w ten sposób. Z punktu widzenia

użytkowników, dzielenie się treścią stało się sposobem na budowanie swojego wizerunku, a to czym

się dzielimy, określa mnie jako użytkownika sieci. Udostępniana treść stała się więc czynnikiem

określającym marki i użytkowników mediów społecznościowych.”

Z raportu Wave 8 dowiemy się, jak w stosunku do poprzednich lat zmieniło się korzystanie z

mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych, jaki jest stosunek polskich internautów do nowych

technologii i aplikacji, takich jak chociażby urządzenia ubieralne (wearable technology) czy serwisy

typu Snapchat.

Raport Wave8 poświęca także uwagę „Selfies” jako kategorii ludzi – narcystycznych, zapatrzonych w

siebie, którzy chętniej udostępniają zdjęcia swoje niż innych. Do zamiłowania w zdjęciach typu selfie

przyznaje się już 45% badanych. Potwierdzają także, że udostępnienia i polubienia pod ich zdjęciami,

sprawiają, że czują się szczęśliwsi i bardziej dowartościowani!

„Media społecznościowe fundamentalnie przesunęły ambicje naszej generacji. Jednym z powodów,

dla których udostępniamy własne zdjęcia, jest chęć otrzymania pozytywnej reakcji od innych osób.

Marki, które to zrozumieją, będą dostarczać swoim konsumentom treści, które nie tylko realizują

cele firm, ale także wpływają na dobre samopoczucie internautów.” – mówi Monika Wójcicka,

Mediabrands Studios.

Polska wersja raportu dostępna na: http://www.universalmccann.pl/uploads/images/siteimg/WAVE8_online.pdf

Raport globalny dostępny na:

Źródło: mat. pras.

Agencja k2 obroniła obsługę marki metafen

Agencja K2 obroniła obsługę marki Metafen

Psy i koty z telezakupów

Psy i koty z telezakupów