Współpraca z influencerami to temat, który już od kilku lat gości na ustach marketerów. Influencer marketing to dynamicznie rozwijający się segment, a co za tym idzie – branża ewoluuje i pojawiają się nowe możliwości.
Dziś współpraca z influencerami nie jest już opcją zarezerwowaną jedynie dla firm dysponujących wielkimi budżetami.
Współpraca z influencerami – co się zmieniło?
Jeszcze do niedawna temat influencer marketingu był obecny przede wszystkim w działach marketingowych największych firm. Podobnie zresztą jak akcje promocyjne wykorzystujące wizerunek celebrytów były realizowane głównie przez popularne marki.
W międzyczasie sporo się zmieniło. Liczba przykładów efektywnych współprac zaczęła przemawiać do kolejnych właścicieli biznesów, twarze influencerów coraz częściej pojawiały się w komercyjnych przekazach reklamowych. W naturalnym procesie doprowadziło to do tego, że na zwiększający się popyt rynek zaczął odpowiadać większą – a przede wszystkim bardziej zróżnicowaną podażą.
Tak samo jak rynek influencer marketingu nie jest zarezerwowany wyłącznie dla dużych firm, tak też uczestniczą w nim nie tylko najwięksi influencerzy.
Współpraca szyta na miarę
Dziś na rynku widać już znacznie większą różnorodność. Chcąc działać z internetowym twórcą, oprócz największych gwiazd, marki mogą korzystać także z usług nanoinfluencerów, mikroinfluencerów i makroinfluencerów. Brzmi tajemniczo?
- Nanoinfluencerzy – twórcy gromadzący społeczności na poziomie od 1000 do 10 000 osób. Bardzo często są to osoby skupiające wokół siebie mocno zaangażowane grupy, a ich profile są ściśle powiązane ze sprecyzowaną tematyką.
- Mikroinfluencerzy – twórcy gromadzący społeczności na poziomie od 10 000 do 100 000 osób. Przeważnie to osoby stawiające pierwsze kroki w komercjalizacji własnych profili, co może przekładać się na atrakcyjne oferty współpracy z markami.
- Makroinfluencerzy – twórcy gromadzący społeczności na poziomie od 100 000 do 1 000 000 osób. Najczęściej utrzymują się z prowadzenia działań reklamowych we własnych kanałach komunikacji i są gotowi na realizację profesjonalnych kampanii dla marek.
- Megainfluencerzy – to grupa twórców, których śmiało możemy określić jako gwiazdy internetu. Gromadzą społeczności liczące więcej niż 1 000 000 odbiorców. Przeważnie są członkami sieci partnerskich i innego rodzaju agencji influencer marketingu.
Bardzo zróżnicowany profil twórców to duża szansa dla marek, które nie dysponują dużymi budżetami na działania promocyjne. Warto zwrócić uwagę na to, że influencerzy o niższych zasięgach w gruncie rzeczy mogą realizować szereg kluczowych korzyści przypisanych do specyfiki tego typu rozwiązań, a jednocześnie wielu z nich swoją ofertę otwiera już na poziomie kilkuset złotych.
Jeżeli chcesz zrealizować współpracę z influencerami, skorzystaj z 5 przydatnych wskazówek opracowanych przez Marysię Biernacką z agencji Tigers: https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/wspolpraca-z-influencerami-5-przydatnych-wskazowek-344