w

Internet najbardziej niezastąpionym medium, rola telewizji wzrosła w pandemii [Raport Wavemaker]

Media pierwszego wyboru
media pierwszego wyboru

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do jednego kanału, niemal 6 na 10 badanych wskazuje Internet. To wciąż najbardziej niezastąpione medium, ale już nie aż tak jak w szczycie pandemii, gdy było pierwszym wyborem dla 2/3 internautów. Badanie Wavemaker pokazuje natomiast lekki wzrost znaczenia telewizji na przestrzeni ostatniego roku.

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do zaledwie jednego kanału, 58 proc. polskich internautów wskazuje na sieć jako tę najbardziej niezastąpioną. Dla 17 proc. badanych najważniejszym medium pozostaje telewizja. Jej znaczenie rośnie wraz z wiekiem badanych – wśród osób po 45 roku życia niemal co czwarta postawiłaby na TV jako medium pierwszego wyboru, pokazuje badanie Wavemaker. 

W stosunku do wiosny ub.r. nastąpił lekki spadek znaczenia sieci (z 67 proc.), a wzrost znaczenia TV (z 12 proc.). Niewykluczone, że jest to efekt pandemii, która zwiększyła znaczenie domowej rozrywki, w tym telewizji, w życiu sporej części badanych.  

W przypadku Polaków najbardziej przywiązanych do internetu nie zmienił się ranking top 3 najważniejszych stron w sieci. Gdyby byli zmuszeni, by ograniczyć korzystanie z internetu do jednego serwisu, najwięcej badanych zdecydowałoby się na Youtube, który na podium uzupełniają Facebook i Netflix.  

Z kolei w rankingu najważniejszych stacji TV ranking top 3 tworzą Polsat, TVN 24 i TVN. Pozycja TVN 24 wyraźnie wzrosła, co zapewne również ma związek z rosnącą wagą informacji w pandemicznej wciąż rzeczywistości. 

Media pierwszego wyboru
Media pierwszego wyboru

 

Choć Wavemaker stawia badanych przez czysto hipotetycznym wyborem, to ich wskazania dowodzą całkiem realnej siły mediowych marek. Szczególnie w odniesieniu do Youtube i Facebooka otrzymujemy obraz silnej dominacji i potwierdzenie, że dla wielu osób te serwisy to niemal synonim internetu. Nie dziwią więc rosnące oczekiwania wobec ich właścicieli – mówi Paweł Gala, szef Wavemaker. 

Badanie znaczenia mediów to część Projektu Cyfrowizja VI, który agencja Wavemaker realizowała pod koniec czerwca 2021 r. na grupie 1500 Polaków z dostępem do sieci. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wspolpraca z influencerami

Współpraca z influencerami – reklama dostępna dla każdego biznesu?

Direct mail

Direct mail: tajna broń marketera