w

Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy ludzie inspirują do działania – recenzja

Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy ludzie inspirują do działania – recenzja

Z pewnością zastanawiałeś się jak to się dzieje, że niektórzy ludzie czy firmy odnoszą długofalowy sukces oraz zyskują grono zagorzałych i lojalnych zwolenników, czasem nawet wbrew logice, a zabiegi innych, choć pomysłowe i innowacyjne nie pozwalają im się wybić, a niekiedy nawet prowadzą do upadku. Sięgając po książkę „Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy ludzie inspirują do działania” autorstwa Simona Sinka, dowiesz się, że przyczyna tkwi w jednym zagadnieniu – odpowiedzi na pytanie dlaczego robisz to, co robisz?

Firma Apple. Martin Luther King. Bracia Wright. Na ich przykładach Simon Sinek obrazuje stworzoną przez siebie teorię złotego kręgu opartego na trzech prostych pytaniach – dlaczego, jak, co. Zauważa, że każda organizacja, przedsiębiorstwo czy pojedyncza osoba jest w stanie powiedzieć, co robi. Większość wie, jak to robi, ale tylko mała grupa zdaje sobie sprawę z tego, dlaczego robi właśnie to, a nie coś innego. Chodzi o cel, ale nie ten oczywisty, czyli czerpanie zysku czy przyjemności, tylko o motyw, przekonanie, ideę jaka nam przyświeca choćby podczas codziennego wstawania z łóżka. Pytanie „dlaczego?” powinno stanowić punkt wyjścia na zewnątrz, czyli do kwestii jak i co. Sinek podkreśla też, że za całą procedurą kryje się nie psychologia, ale biologia.

Doskonałym przykładem Sinka obrazującym myślenie, działanie i komunikację opartą na tym schemacie jest Martin Luther King, który przecież był jednym z wielu walczącym o równe prawa obywatelskie. Miał podobną do innych wiedzę na temat tego, co trzeba zmienić i jak tego dokonać. Jednak to właśnie jemu udało się zebrać 250 tys. osób podczas tzw. marszu na Waszyngton, który miał miejsce 28 sierpnia 1963 roku. Wówczas też King wygłosił słynne przemówienie „I have a dream” (Mam marzenie). Ludzie słuchali tego co mówi i nie byli wobec tego obojętni. Nie przyszli jednak dla Kinga, ale dlatego, że wierzyli w to samo, co on. Stał się dla nich inspiracją.

Nie liczy się to, co robisz, ale dlaczego to robisz. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, sięgnij po „Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy ludzie inspirują do działania”. Z pewnością książka Simona Sinka nie tylko pozwoli spojrzeć w głąb siebie i przeanalizować swoje poczynania z całkiem innej perspektywy. Stanie się inspiracją do narzucenia sobie dyscypliny zaczynania wszystkiego od odpowiedzi na kluczowe pytanie – dlaczego? oraz bycia inspiracją dla swojego otoczenia. To pozwoli odnieść sukces, nie tylko w biznesie, ale i w życiu osobistym.

Książkę możecie kupić tutaj.

Co to jest marketing automation

Co to jest Marketing Automation?

O biznesie w internecie

O biznesie w internecie. Wszystko, co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać – recenzja książki