Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

2,5 miliona PLN od Netflix i KIPA na wsparcie pracowników sektora filmowego

Pomoc zostanie skierowana do wszystkich pionów filmowych – osób pracujących przy scenografii, charakteryzacji, kostiumach, dźwięku, a także do operatorów zdjęć, asystentów kamer, focus puller’ów, gafferów, autorów storyboardów i wielu innych reprezentujących zawody tzw. below the line (BTL) .

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) we współpracy z serwisem Netflix ogłaszają utworzenie nowego funduszu pomocowego dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży telewizyjnej i filmowej w związku z wstrzymaniem produkcji w Polsce spowodowanych epidemią COVID-19. Fundusz będzie działać pod hasłem: “Producenci pomagają ekipom”. Netflix przekaże KIPA 2,5 miliona złotych na uruchomienie funduszu.

Wsparcie jest przeznaczone dla najbardziej dotkniętych skutkami pandemii członków ekip  z sektora telewizyjnego i filmowego – profesjonalistów, których rzemiosło jest niezwykle istotne dla jakości produkcji, a którzy, często będąc freelancerami, nie mogą pracować ze względu na niemal całkowite zatrzymanie produkcji. 

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych to jedyna izba gospodarcza w polskiej branży audiowizualnej z 20-letnim doświadczeniem, która zrzesza ponad 140 członków, firm produkcyjnych, niezależnych producentów i regionalnych funduszy filmowych. Jednym z głównych celów KIPA jest reprezentowanie i ochrona interesów gospodarczych swoich członków oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju całego sektora audiowizualnego. Ze względu na swoją pozycję Izba okazała się dla marki Netflix idealnym partnerem do utworzenia funduszu wspierającego najbardziej poszkodowanych pracowników branży. 

Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Izby podsumowała: “Te środki  pomogą nam przekazać w obliczu kryzysu wsparcie najbardziej zagrożonym pracownikom z branży audiowizualnej, w uzupełnieniu do naszych dotychczasowych działań. Jedną z podstawowych wartości KIPA jest solidarność i rozumiemy, że Netflix realizując projekty w Polsce, czuje się częścią naszego rynku. Stąd naturalnym ruchem jest przeznaczenie wsparcia dla freelancerów z branży telewizyjnej i kinowej, w tych trudnych dla mediów i kultury czasach. To ważny gest”.

“Jesteśmy wdzięczni za możliwość współpracy z KIPA w celu wsparcia najbardziej poszkodowanych członków ekip produkcji telewizyjnej i filmowej, którzy są niezwykle istotnym elementem polskiego przemysłu audiowizualnego. Oprócz wsparcia, jakiego udzielamy ekipom, aktorom i partnerom technicznym zaangażowanym w nasze  bieżące produkcje, chcemy również pomagać szerzej osobom obecnie najbardziej potrzebującym – zwłaszcza freelancerom dotkniętym przez kryzys.” dodaje Anna Nagler – Director, Local Language Originals, CEE w Netflix.

Program pomocy realizowany w Polsce wspólnie z KIPA jest częścią ogłoszonego przez Netflix z 20 marca funduszu o wartości 150 milionów dolarów dla twórców, których miejsca pracy zostały zagrożone przez trwającą pandemię koronawirusa. Większość z tych środków zostanie przeznaczona na wsparcie najbardziej poszkodowanych pracowników produkcji własnych Netfliksa w Polsce i na całym świecie. Wsparcie Netflix dla Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, jak również dla innych organizacji na całym świecie (w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Indiach, Brazylii, Kolumbii, Meksyku i innych.), jest częścią funduszu o wartości 30 milionów dolarów na rzecz walki z kryzysem, która zostanie przeznaczona na pomoc dla pozostających bez pracy ekip filmowych i telewizyjnych w poszczególnych krajach.

Więcej informacji na temat funduszu, procesu składania wniosków i kryteriów kwalifikowalności można znaleźć na stronie internetowej: http://kipa.pl/aktualnosci/

Informacje o KIPA:

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) jest jedyną izbą gospodarczą rynku audiowizualnego w Polsce i jedną z największych niezależnych organizacji biznesu, łączącą ponad 140 podmiotów. Wśród nich znajdują się firmy specjalizujące się w produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej, a także szkoły filmowe i regionalne fundusze filmowe (RFF). Od momentu powstania w 2000 r., Izba aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiego przemysłu audiowizualnego. Podstawowym zadaniem KIPA jest reprezentowanie interesów gospodarczych swoich członków, w szczególności wobec administracji rządowej i kluczowych graczy rynku audiowizualnego. KIPA działa na rzecz integracji środowiska producentów, jest platformą wymiany doświadczeń i współpracy, dostarcza informacji o bieżących zmianach legislacyjnych, w tym prawno-podatkowych oraz o najważniejszych wydarzeniach branżowych.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Leave a Reply