Mniej znaczy więcej, również w sieci, dlatego tekstem w internecie rządzi zasada zwięzłości. Jego proporcje w zależności od formy przekazu pokazuje infografika pt. „Idealna długość wszystkiego w sieci”, stworzona przez SumAll i Buffer.
Z niej możemy dowiedzieć się na przykład, że nazwa domeny internetowej nie powinna mieć więcej niż 8 znaków, temat maila – między 28 a 39 znaków, a nagłówek bloga 6 słów, ponieważ odbiorcy zazwyczaj zwracają uwagę tylko na trzy pierwsze i ostatnie słowa.
Infografika podaje również optymalną ilość znaków dla postów w poszczególnych mediach społecznościowych i konkretnie tłumaczy każde wskazanie. Post na Facebooku powinien mieć 40 znaków, ponieważ z badań wynika, że teksty tej długości angażują odbiorców o 88 proc. bardziej niż dłuższe. Z kolei dla wpisu na Twitterze optymalną liczbą znaków jest 71-100, przy czym im bliżej dolnej granicy, tym większe są szanse na wejście w interakcję z odbiorcami. Dla Google+ wystarczająca liczba znaków to 60, czyli tyle, ile zajmuje treściwe zdanie.
Obok liczby słów i znaków infografika przedstawia też optymalną długość treści. Dla video na YouTube to 3 minuty (50 najpopularniejszych filmów w serwisie trwa właśnie tyle), a dla prezentacji na Slideshare – 6 minut, co wystarcza na spokojne przejrzenie 61 slajdów.