w

Facebook przeznaczy miliard dolarów na wsparcie twórców treści

Czy warto się reklamować

Facebook zapowiedział przeznaczenie do końca 2022 roku miliarda dolarów na rzecz twórców treści na platformach firmy. Nowe programy bonusowe na Facebooku i Instagramie będą nagradzać autorów za korzystanie z narzędzi Facebooka oraz publikowanie wartościowych i popularnych przekazów. Przewiduje się również zapewnianie im finansowania zalążkowego na potrzeby realizacji nowych projektów.

Wszystkie informacje na temat oferowanych premii będą dostępne w nowej dedykowanej sekcji bonusów w aplikacjach firmy. Na Instagramie zostanie ona uruchomiona jeszcze tego lata, a na Facebooku – jesienią. Z niektórych bonusów mogą już korzystać wybrani twórcy zaproszeni do udziału w programie. Na Facebooku obejmują one:

  1. bonus za reklamy in-stream dla wybranych autorów korzystających z reklam tego typu,
  2. bonus za gwiazdki dla twórców wideo i gamingowych za osiągnięcie określonego poziomu przychodów dzięki gwiazdkom Facebooka.

Do programów tego typu dostępnych na Instagramie należą zaś:

  1. bonus za reklamy IGTV – jednorazowa premia za zapisanie się do programu reklamowego IGTV,
  2. bonus za odznaki w transmisjach na żywo – nagradzanie twórców za określone osiągnięcia (takie jak transmisja na żywo zrealizowana wraz z innym kontem) za pomocą odznak,
  3. Reels summer bonus – nagrody za tworzenie atrakcyjnych treści w Instagram Reels.

Przy opracowywaniu tych programów Facebook dąży do zachowania maksymalnej transparentności, aby ubiegający się o nagrody wiedzieli, na czym i jak mogą zarobić. Firma deklaruje, że w celu zapewnienia przejrzystości dokonywanych inwestycji oprze swoje systemy bonusów na zestawie zasad. Będą one kładły nacisk na:

  • autentyczność – zostaną zaprojektowane tak, aby zapewniać zyski autorom oryginalnych, wartościowych i docenianych przez odbiorców treści,
  • osiągalność – mają wspierać twórców niezależnie od skali lub obszaru ich aktywności, gwarantując możliwości monetyzacji różnorodnych treści w ramach aplikacji Facebooka,
  • prostotę i praktyczność – zostaną oparte na łatwo zrozumiałych wymaganiach, które twórcy mogą spełnić, aby rozwijać swoją działalność.

Programy premiowe będą miały charakter sezonowy i będą się stopniowo zmieniać i rozszerzać. Facebook będzie udostępniać więcej szczegółów na temat każdego programu, w tym kwalifikowalności i sposobów aplikowania, jak tylko będą one dostępne.

Więcej informacji na temat poszczególnych programów można znaleźć na blogu Facebooka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jan-krzysztof duda

Jan Krzysztof Duda rozpoczyna współpracę z Lenovo

Nikodem witkowski

Nikodem Witkowski – Head of Creative w Unilever Polska