w

Facebook świętuje Miesiąc Dumy 2021

Miesiąc dumy
miesiąc dumy

Facebook obchodzi Miesiąc Dumy 2021, wzmacniając głos społeczności LGBTQ+ na swoich platformach. W tym czasie w Polsce wspólne z Kampanią Przeciw Homofobii prowadzi akcję społeczną Na wyciągnięcie ręki, a na Facebooku i Instagramie dostępne są tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki i dedykowanie hasztagi.  

Działania na rzecz zdrowia psychicznego osób LGBTQ+ 

Chcąc wesprzeć osoby LGBTQ+ na całym świecie, Facebook współpracuje z  lokalnymi organizacjami pozarządowymi i ekspertami w temacie zdrowia psychicznego. 

W Polsce Facebook połączył swoje siły z Kampanią Przeciw Homofobii, we wspólnej akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy – tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku. 

W Niemczech, we współpracy z Pride Berlin, uruchomiony zostanie chatbot na Messengerze z informacjami o społecznościach na Facebooku i inspirujących twórcach, a także kontaktami do organizacji pozarządowych, oferujących wsparcie psychologiczne.

Miesiąc dumy

Miesiąc dumy

Miesiąc dumy

Przez cały czerwiec będzie można znaleźć informacje publikowane przez lokalne organizacje publiczne i pozarządowe na temat wsparcia społeczności LGBTQ+ w formacie Instagram Guides.

Nowe funkcje o tematyce Pride

Od początku czerwca na platformie Facebooka dostępne są także awatary i tła z motywami LGBTQ+ oraz naklejki do używania zarówno w postach, jak i w relacjach. 

W wyniku współpracy z niebinarną berlińską artystką Jasminą El Bouamraoui (EL BOUM) powstało tegoroczne logo Pride dla aplikacji Facebooka. We współpracy z trzema międzynarodowymi ilustratorami LGBTQ+, Instagram wprowadził nowe naklejki Pride, które odzwierciedlają różnorodność społeczności LGBTQ+, między innymi nonkonformistyczne, aseksualne, transpłciowe i niebinarne. 

Na Instagram wróciły także tęczowe hasztagi Miesiąca Dumy. Przez cały czerwiec w aktualnościach i relacjach można będzie zobaczyć tęczowy gradient przy hasztagach związanych z Pride. Gdy jeden z nich znajdzie się w opublikowanej relacji, jej obramowanie zmieni kolor na tęczowy, a zdjęcie lub film będzie dostępne przez 24 godziny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Goodyear sterowiec

Legendarny sterowiec Goodyear Blimp we Wrocławiu

Rekrutacja

„Synku, zjadłbyś schabowego?”, „Ile razy mam ci powtarzać, żebyś wyrzucił te śmieci?!” czyli wpadki podczas zdalnych rekrutacji w branży IT