Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

5 oznak wskazujących, że content marketing rośnie w siłę

Rosnące zainteresowanie content marketingiem wśród firm to zdecydowanie nie przewrót, ale ewolucja, która powoli, lecz systematycznie zatacza coraz szersze kręgi. W czasach, gdy reklama internetowa jest w odwrocie, a potencjał mediów społecznościowych potrafią zagospodarować tylko nieliczni, content marketing wyrasta na strategię, której skuteczność dostrzega coraz więcej firm. Nadejście „nowego” zauważa nie tylko biznes, ale także agencje PR oraz dziennikarze, którzy coraz chętniej zamieniają redakcje na newsroomy pod markowym szyldem.

flickr.com/photos/dwrose
flickr.com/photos/dwrose

1. Duże firmy PR inwestują w content marketing

W tworzeniu markowych treści specjalizują się przede wszystkim małe i średnie firmy oraz agencje, ale ostatnio do gry wkroczyło dwóch poważnych graczy – Edelman oraz Weber Shandwick, czyli PR-owi giganci z USA. W zeszłym tygodniu Weber Shandwick ogłosił powstanie Mediaco, czyli jednostki dedykowanej wyłącznie content marketingowi. Z kolei w listopadzie zeszłego roku Edelman mianował Steve’a Rubela głównym strategiem ds. content marketingu – pierwszym w historii firmy, który ma mieć pieczę nad całością jej działań w tym zakresie.

czytaj:   Media Markt - nie dla idiotów

2. Wielkie domy mediowe traktują content marketing jako nowe źródło dochodu

W dobie schyłku tradycyjnej reklamy internetowej, starzy i nowi przedstawiciele mediów szukają dodatkowych sposobów na zarabianie. Równocześnie, firmy promujące się poprzez content marketing wciąż poszukują źródeł nowych treści. Ta sytuacja może oznaczać tylko jedno – przedsiębiorstwa zatrudniają media, by tworzyły materiały na ich użytek. Przykładowo, General Electric współpracuje z serwisem technologicznym BuzzFeed, który dostarcza unikalne treści na firmową stronę koncernu. Teksty pojawiają się również na serwisie, ale z adnotacją sygnalizującą, że artykuł jest sponsorowany. W tworzeniu sponsorowanych treści specjalizują się również takie uznane serwisy jak Gawker oraz The Onion, a dla prestiżowych pism, takich jak Forbes czy Washington Post, treści sponsorowane są codziennością. W Polsce tego typu współpracę podejmują między innymi serwisy motoryzacyjne, takie jak Autokult.pl czy 300kucy.pl.

czytaj:   Ściąga z employer brandingu

3. Firmy ze światowej czołówki tworzą content-marketingowe serwisy

W ostatnich latach wiele uznanych firm uruchomiło strony z treściami wysokiej jakości, wzorowane na typowych serwisach dziennikarskich czy newsowych. W listopadzie zeszłego roku Coca Cola reaktywowała stronę korporacyjną Coca-ColaCompany.com, stylizując ją na magazyn poruszający tematy lifestyle’owe, społeczne i ekonomiczne, mające związek z marką. Podobną strategię przyjęła firma American Airlines Cargo, która stworzyła profesjonalną stronę Business Insights, poświęconą wiadomościom ekonomicznym i biznesowym.

4. Startup specjalizujący się w content marketingu uzyskał ogromne wsparcie rządowe

Amerykański serwis Contently, początkowo łączący freelancerów i redakcje, otrzymał prawie 2 miliony dolarów wsparcia w związku ze zmianą profilu na bliższy content marketingowi. Dzięki temu osoby, które zawodowo zajmują się pisaniem, mogą zdobyć zatrudnienie w firmach i tworzyć treści na ich użytek. Contently współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami, dostarczając content między innymi na bloga American Express – Open Forum.

czytaj:   Szybkość ładowania najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych w Polsce.

5. Dziennikarze zamieniają pracę w redakcjach na etaty w firmach złamujących się content marketingiem

Podczas gdy przewrót w w dziennikarskim świecie trwa, wiele osób pracujących w tej branży zamienia newsroomy na biura w agencjach kreatywnych, gdzie tworzą nowe redakcje, skrojone pod potrzeby konkretnych marek. Przykładowo, newsroom Nissana składa się głównie z byłych dziennikarzy, którzy wykonują swoją pracę pod egidą firmy. Tą drogą podążyło również wielu pracowników tak znanych tytułów jak Huffington Post, Fortune czy The New York Times. W zeszłym tygodniu do pracowników firmy marketingowej HubSpot dołączył Dan Lyons, były dziennikarz magazynu Newsweek i redaktor bloga technologicznego ReadWrite.
via prdaily.com

Katarzyna Szulik Artivia – agencja content marketingu
artivia logo