w

Absolut promuje się komiksem

Absolut promuje się komiksem

„Życie Alexa – czas na absolutne zmiany“ to tytuł interaktywnego komiksu stworzonego
w ramach najnowszej aktywacji digitalowej ABSOLUTA. Marka chce zachęcić swoich fanów do wspólnej zabawy, dając im możliwość zostania bohaterami poszczególnych odcinków komiksu, tworzonego „na żywo“ przez scenarzystę Bartka Sztybora i rysownika Marka Oleksickiego. Lokalna aktywacja marki związana jest z globalną kampanią TRANSFORM TODAY, która zadebiutowała w ubiegłym roku.

Najnowsza, realizowana w Polsce kampania digitalowa marki ABSOLUT oparta jest na konwencji komiksu. Platformą aktywacji jest stworzona na potrzeby akcji strona www.zyciealexa.pl do której uczestnicy zabawy trafią za pośrednictwem zakładki na profilu marki ABSOLUT Polska na Facebook’u lub bezpośrednio przez przeglądarkę internetową.

Interaktywna kampania marki rozpoczęła się 16 lipca i potrwa 6 tygodni – do 18 sierpnia.
Co tydzień, w każdy poniedziałek będzie można poznać nową przygodę głównego bohatera – Alexa. To tajemniczy architekt przekonany, że świat jest przestrzenią ABSOLUTNIE wyjątkową,
w której wszystko zależy tylko od nas, a przyszłość nie jest nam z góry narzucona. Pewnego wieczoru postanawia zmienić otaczającą go rzeczywistość i skończyć z wszechobecną szarością. Aby jednak tego dokonać będzie potrzebował pomocy osób, które myślą tak jak on. Postanawia założyć Podziemny Klub.

Alex komiksowy

Jak marka chce zaangażować swoich fanów do wspólnej zabawy?

Dzięki mechanizmowi aplikacji fani przez sześć najbliższych tygodni będą mogli co tydzień brać udział w Castingu na członka Podziemnego Klubu Alexa. Wystarczy, że dołączą do aplikacji, zaakceptują regulamin i udostępnią swoje zdjęcie, wybierając równocześnie jaką postacią interaktywnej historii chcieliby zostać. Wyboru osób, których wizerunek zostanie przeniesiony na kartki komiksu dokona specjalna komisja, w której skład wejdą twórcy komiksu oraz przedstawiciel marki ABSOLUT. Dodatkową nagrodą dla wyróżnionych osób będą produkty ABSOLUTA.

Do współpracy przy projekcie szwedzka marka zaprosiła uznanych artystów związanych ze środowiskiem polskiego komiksu. Twórcą historii jest Bartek Sztybor – scenarzysta zarówno komiksowy, serialowy, jak i filmowy. Wielokrotny laureat konkursu na krótką formę na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi. Twórca wielu albumów komiksowych m.in. „Szanowany“ oraz „It’s Not About That“. Za rysunek odpowiada Marek Oleksicki – absolwent warszawskiej ASP, rysownik, autor „Odmieńca”. Współpracuje z amerykańskimi wydawnictwami Image Comics, Top Cow, Boom! Studios.

Interaktywna aktywacja ABSOLUTA ma przybliżyć fanom marki ideę globalnej kampanii TRANSFORM TODAY. – Głównym przesłaniem TRANSFORM TODAY jest ciągłe inspirowanie do wprowadzania życiowych zmian oraz pokazywanie jak ważne jest, by odkrywać w sobie twórczego ducha – przypomina Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager ABSOLUT, Pernod Ricard Polska.

Rozpoczynający się projekt będzie miał swoją kontynuację w kolejnych działaniach marki ABSOLUT zaplanowanych na najbliższe miesiące.

Akcja przeznaczona jest dla osób pełnoletnich.

Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada Agencja IQ Marketing, działania PR przygotowała i prowadzi agencja Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.

źródło: mat. pras.

Mundial miał dwóch zwycięzców: niemców i adidasa

Mundial miał dwóch zwycięzców: Niemców i Adidasa

Sar: płace w branży komunikacji marketingowej 2014

SAR: płace w branży komunikacji marketingowej 2014