Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR po raz kolejny zbadało dynamikę płac w agencjach mediowych i reklamowych. Na najwyższe zarobki z medianą wynoszącą 24 tys. zł liczyć mogą dyrektorzy finansowi, a najniższe płace (2,5-3 tys. zł) otrzymują osoby na stanowiskach asystenckich. Dyrektorzy finansowi dostają też najwyższą stawkę godzinową – mediana w tej grupie wynosi 500 zł/godz.
Wzrost płac w agencjach reklamowych między 2013 r. a 2014 r. wyniósł 1,8%, ale nie dla wszystkich stanowisk, ponieważ w przypadku ok. 40% z nich zarobki spadły. W agencjach mediowych odnotowano przeciętny wzrost na poziomie 2,7%, który dotyczył 51% stanowisk – u reszty płace spadły lub pozostały identyczne. SAR zleciło również badanie dynamiki stawek godzinowych, które nie uległy zasadniczej zmianie.
źródło: SAR