w

SAR: płace w branży komunikacji marketingowej 2014

Sar: płace w branży komunikacji marketingowej 2014
https://www.flickr.com/photos/68751915@N05

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR po raz kolejny zbadało dynamikę płac w agencjach mediowych i reklamowych. Na najwyższe zarobki z medianą wynoszącą 24 tys. zł liczyć mogą dyrektorzy finansowi, a najniższe płace (2,5-3 tys. zł) otrzymują osoby na stanowiskach asystenckich. Dyrektorzy finansowi dostają też najwyższą stawkę godzinową – mediana w tej grupie wynosi 500 zł/godz.

Wzrost płac w agencjach reklamowych między 2013 r. a 2014 r. wyniósł 1,8%, ale nie dla wszystkich stanowisk, ponieważ w przypadku ok. 40% z nich zarobki spadły. W agencjach mediowych odnotowano przeciętny wzrost na poziomie 2,7%, który dotyczył 51% stanowisk – u reszty płace spadły lub pozostały identyczne. SAR zleciło również badanie dynamiki stawek godzinowych, które nie uległy zasadniczej zmianie.

Kreatywni

Obsługa klienta właściwe

Interactive

Strategia

Produkcja-3

New-business-3

Media_planning

Stawka-godzinowa

źródło: SAR

Absolut promuje się komiksem

Absolut promuje się komiksem

Ox media poszukuje przyszłych gwiazd internetu

OX Media poszukuje przyszłych gwiazd Internetu