Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Badania: Wirtualna nawigacja zastąpiła kompas

Najpopularniejszymi witrynami, dzięki którym internauci mogą na bieżąco przeglądać mapy i lokalizować poszukiwane miejsca są, podobnie jak przed rokiem, serwisy Grupy Google (7,3 mln internautów), Zumi.pl (4,4 mln) i Targeo.pl (1,8 mln).

Gemius sprawdził także profil społeczno-demograficzny internautów przeglądających te strony. Okazuje się, że najczęściej są to osoby między 25 a 34 rokiem życia (3 mln internautów) i osoby z wykształceniem średnim (2,7 mln.). Najwięcej internautów korzystających z map i lokalizatorów internetowych pochodzi z województwa mazowieckiego (1,8 mln).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów. Obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Infografika Gemius

źródło: mat. pras.