w ,

Czym jest MadTech i dlaczego to stosunkowo nowe pojęcie ma tak duże znaczenie dla świata marketingu?

Świat marketingu błyskawicznie się zmienia. I choć jest to efekt oddziaływania wielu czynników, to decydującą rolę z pewnością odgrywa tu rozwój technologii. Chyba nikt nie umie sobie obecnie wyobrazić świata sprzedaży bez CMS czy marketing automation. I tu właśnie pojawia się całkiem nowe pojęcie MadTech. W takim razie czym jest MadTech i co warto o nim wiedzieć?

Jak marketing zmienił swoje oblicze?

Świat marketingu stał się obecnie bardzo zatłoczony i wymagający. Dzięki przeniesieniu tak wielu obszarów życia do internetu konkurencja jest ogromna. Marki muszą więc walczyć o uwagę konsumentów. To oznacza, że znaczenie ma nie tylko oferta, ale znacznie więcej czynników – całe user experience, sposób komunikacji czy społeczeństwo zbudowane wokół marki.

Jednocześnie konsumenci stali się bardziej wymagający. Wspierają transparentne firmy, domagają się szybkiego udzielania odpowiedzi na swoje pytania czy nawet rozmów w czasie rzeczywistym.

Z drugiej strony marketerzy mają do dyspozycji wiele narzędzi, które mogą ułatwić im codzienną pracę i tworzenie bardziej skutecznych treści marketingowych. Mowa tu chociażby o marketing automation, wykorzystaniu sztucznej inteligencji czy marketing data.

Czym jest MadTech?

Terminu MadTech po raz pierwszy został użyty w 2015 roku przez Davida Raaba – konsultanta ds. marketingu. Zauważył on to, co zostało wspomniane już we wstępie – że współczesne technologie wpływają na rozwój marketingu i kierunek, w jakim zmierza.

Jeśli jednak znaczenia miałoby tylko połączenie ze sobą tych dwóch obszarów – marketingu i technologii – odpowiednią nazwą byłoby „MarTech”. MadTech zawiera w sobie jednak jeszcze jeden czynnik, a jest nim reklama.

Jak zauważył Raab, spójna i kompletna obsługa klienta możliwa jest tylko przy połączeniu wszystkich tych 3 elementów. Reklama wciąż ma przecież ogromne znaczenie, jeśli chodzi o odbiór marki przez klienta, decyzje zakupowe i podejmowane działania.

Odpowiadając więc w największym skrócie, czym jest MadTech, można powiedzieć, że to połączenie AdTech oraz MarTech w jedno, spójne rozwiązanie złożone z 3 elementów, które mają największe znaczenie w współczesnym świecie sprzedaży. Technologia marketingowa i reklamowa łączą się ze sobą, pomagając tworzyć trwałe relacje z klientem.

Dlaczego MadTech jest tak ważne?

Może się wydawać, że MadTech to tylko sztuczny wymysł czy tworzenie nowych pojęć na siłę. Współczesny świat sprzedaży udowadnia jednak, że MadTech to właściwie konieczność dla tych, którzy chcą wyprzedzić konkurencję i zdobyć silną pozycję na rynku.

Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim MadTech zakłada zwiększenie personalizacji na dużą skalę. To także wyższa wartość dla reklamodawców, ze względu na dopasowanie treści do grupy docelowej i osiąganie celów kampanii.

Co więcej, MadTech ma być platformą scenatralizowaną, jednym ekosystemem, który pozwoli wyeliminować problem przytłaczającej liczby dostępnych opcji w ramach AdTech i MarTech.

W skład MarTech wchodzą m.in. platformy CRM, platformy do zarządzania mediami społecznościowymi, narzędzia SEO, CDP (platformy danych klienta), CMP (platformy zarządzania zgodami), oprogramowanie do personalizacji.

Do AdTech będą należeć z kolei chociażby platformy SEM, sieć reklamowa, systemy do zarządzania zasobami reklamowymi, takie jak DSP i SSP.

Gdy te dwa systemy funkcjonują osobno, bardzo łatwo jest gromadzić wiele niepotrzebnych rozwiązań, a z drugiej strony wprowadzać niespójne procesy. W przypadku MadTech jest jednak inaczej. Wszystkie najważniejsze informacje i narzędzia zebrane są w jednym miejscu. To z kolei ułatwia zbieranie oraz targetowanie danych i podejmowanie efektywnych działań.


Przejdź na automatyzację! Marketing automation – co to takiego i w czym może Ci pomóc?

 

 

Ostoya i jestem na ptak! Edukują, by chronić ptaki - kampania duszą w bieszczadach, sercem w mieście

Ostoya i Jestem na pTAK! edukują, by chronić ptaki – kampania Duszą w Bieszczadach, sercem w mieście

Shopware-platforma-ecommerce-ktora-zwieksza-sprzedaz

Shopware – platforma e-commerce, która napędza sprzedaż