10 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbył się drugi Kongres eHandlu – spotkanie praktyków ecommerce. Organizowana przez Fundację Polak 2.0 impreza ma na celu wymianę doświadczeń i omówienie trendów, jakie wpłyną na internetowych sprzedawców i ich klientów w ciągu najbliższych miesięcy.
Z raportu opublikowanego przez Ecommerce Europe wynika, że obroty w eHandlu w regionie Europy Wschodniejw ubiegłym roku osiągnęły około 23 miliardów euro. Przy
tak prężnie rozwijającym się rynku nie sposób nie myśleć o konkurencji i wyróżnieniu się. By to zrobić nie wystarczy śledzić polskie i zagraniczne media branżowe, trzeba wymieniać się spostrzeżeniami i korzystać z doświadczeń, które zdobyli inni. Na co dzień nie jest to łatwe, z tej przyczyny organizowane są spotkania dla ludzi branży.
Jednym z najważniejszych jest Kongres eHandlu, którego prelegentami są praktycy i osobowości z branży. Byli przedstawiciele agencji specjalizujących się w marketingu
ecommerce, byli dyrektorzy działów ecommerce doskonale rozwijających się firm o międzynarodowym zasięgu, ale byli też twórcy narzędzi ułatwiających życie właścicielom
biznesów online. Wszyscy gotowi na praktyczne prezentacje i wymagające pytania uczestników.
Omnichannel, budowanie marki, nowe wytyczne Google i oczywiście mobile
Tegoroczna, wiosenna edycja Kongresu eHandlu sprowadziła na Stadion Narodowy 21 prelegentów i ponad 500 gości.Mówiono przede wszystkim o tym jak ważne jest mcommerce i omnichannel w momencie, gdy tak mocno przenikają się światy online i offline. Także o sposobach zarządzania, social media w służbie ecommerce, marketingu treści oraz personalizacji przekazów marketingowych, a także o najnowszych narzędziach, jakimi warto posługiwać się w dobie walki o uwagę smart konsumenta.
Wśród prelegentów znaleźli się tacy eksperci w dziedzinie ecommerce jak:Trener Akademii Google Krzysztof Marzec, Borys Skraba(CEO w BOLD), założyciel i trener Social Media Now Piotr Chmielewski, Tomasz Karwatka(CEO w Divante), Jakub Cyran (Head of Business w Go.pl).
Swoimi doświadczeniami dzielili się też przedstawiciele znanych na międzynarodowych rynkach marek jak Gino Rossi– Wojciech Chochołowiczczy Answear.com– Wojciech Tomaszewski, Stanisław Bręczewski(White Ducky / YES), Erwin Wilczyński (Motointegrator Europe) czy Jacek Palec(bdsklep.pl).
Szczególnie interesujące dla internetowych sprzedawców tematy poruszono w prezentacjach dotyczących strategii wdrażania omnichannel (Mateusz Kowalczykz isystems), technologii kontekstowych (Jarosław KrólewskiHG Intelligence i Romas Juskeviciusz bitREC), emerchandisingu, użyteczności w ecommerce (Jacek Popko, UsabilityLAB) i Customer
Experience (Marta MałeckaPostNord Fulfilment). Nie zabrakło informacji o prawie (Marcin Błaszczyk– Kancelaria KLJB), content marketingu (Barbara Stawarz– Content King) oraz
zarządzaniu (Grzegorz Albrecht) i praktycznym podejściu do organizacji eSklepu (Paweł Fornalski, IAI S.A.).
Świadome podążanie za trendami
Najwięcej czasu podczas wykładów na Kongresie eHandlu poświęcono wyprzedzaniu trendów, testowaniu tego, co najprawdopodobniej trafi do regularnego użycia za kilkanaście miesięcy oraz personalizacji przekazu kierowanego do klienta.
Konkluzją, jaką większość właścicieli eSklepów i specjalistów branży wyniesie z Kongresu eHandlu, jest konieczność elastyczności działań, chęć testowania i konstruowania planów dalekosiężnych. W końcu w tej branży tzw. klasyczna reklama dezaktualizuje się szybciej niż
wszędzie indziej.