w ,

Jak reklamować się na Twitch i robić to skutecznie?

Jak reklamować się na twitch
jak reklamować się na Twitch

Twitch to platforma, o której kilka lat temu słyszeli jedynie fani gier wideo. Obecnie jednak skupia wokół siebie znacznie więcej różnorodnych twórców i odbiorców. Duży wzrost zainteresowania Twitchem oznacza z kolei także rosnący potencjał reklamowy. Właśnie dlatego coraz częściej postrzegany jest jako kolejny kanał do działań marketingowych, w który warto zainwestować. W takim razie jak reklamować się na Twitch?

Czym jest Twitch i dlaczego warto się na nim reklamować?

Twitch już dawno przestał być już tylko miejscem dla fanów gier wideo. Coraz większe zainteresowanie wzbudza także wśród artystów, komików, muzyków i wykonawców. Jego złoty czas rozpoczął się w momencie pandemii, kiedy to różnego rodzaju artyści szukali miejsca, w którym mogliby dzielić się swoją sztuką, a idealnym narzędziem wydawał się wówczas streaming.

Taka różnorodność treści na Twitch wiązała się ze wzrostem zainteresowania platformą – w 2020 roku był to wzrost konsumpcji aż o 83%. Od tej pory liczba użytkowników ciąż rośnie.

Twitch stwarza także duży potencjał reklamowy. Tym bardziej, że użytkowników stale przybywa – w 2022 roku było to już 2,63 mln osób. Co więcej, z pomocą Twitch można docierać do naprawdę zróżnicowanej grupy odbiorców. Inaczej też niż w przypadku innych tego typu platform, Twitch sprzyja budowaniu naprawdę zaangażowanej społeczności, chętnie wspierającej ulubionych twórców. Okazuje się, że aż 64% odbiorców kupuje polecane przez tę platformę produkty.

Jak reklamować się na Twitch?

Sposób reklamowania się na Twitch jest nieco inny niż w przypadku platform typu Instagram czy Facebook. W pierwszej kolejności trzeba wypełnić specjalny formularz. Na jego podstawie zespół Twitch opracuje kreację reklamową i uruchomi kampanię.

Oczywiście oznacza to, że opracowanie i wyświetlenie takiej kampanii pociąga za sobą wysokie koszty – w końcu stworzenie całego przekazu reklamowego wymaga zaangażowania od zespołu Twitch. Z drugiej strony, jak już zostało wspomniane, widzowie Twitch są bardzo lojalni wobec twórców, więc konwersja z takich reklam jest bardzo wysoka.

Do wyboru jest przy tym aż 7 formatów reklam

  1. Karuzela strony głównej – znajduje się na stronie głównej Twitch i pozwala streamerom kierować ruch na swoje kanały. Tego rodzaju reklamy mogą mieć maksymalnie 250 słów tekstu. Dodatkowo umieszcza się w nich link przekierowujący do konkretnego kanału.
  2. Reklama nagłówkowa strony głównej – wyświetlana jest za karuzelą, skalowana w zależności od rozdzielczości i rozmiarów wyświetlacza. Taka reklama podzielona jest na 3 części: obrazy po lewej i prawej oraz część z szesnastkowym kodem kolorystycznym.
  3. Średni prostokąt – reklama obsługująca animację, pojawiająca się w trakcie przewijania zawartości strony głównej;
  4. Strumieniowa reklama displayowa – pojawia się podczas transmisji na żywo;
  5. Streamables – mają postać 30-sekundowego strumienia wideo, którego nie można pominąć
  6. Super Leaderboard – reklama w postaci banerów na górze strony, wyświetlana podczas przeglądania zawartości Twitch;
  7. Reklamy wideo premium – wyświetlają się przed filmem i w trakcie filmu i są niemożliwe do pominięcia. Użytkownicy zainteresowani treścią reklam, mogą w nie kliknąć. Dłuższe reklamy – trwające do 60 sekund – są dodatkowo płatne i odtwarzane są w trakcie filmu

Jak rozpocząć reklamowanie się na Twitch?

Wiadomo już, jak reklamować się na Twitch, ale czy to oznacza, że wszystko należy rozpocząć od wypełnienia formularza? Zdecydowanie nie! Najpierw należy wykonać kilka innych kroków.

  1. Zapoznanie się z platformą – warto poobserwować kanały, przyjrzeć się transmisjom i ocenić, jakie wrażenie wywołują reklamy, poszukać inspiracji wśród konkurencji. To też dobry moment, by określić, które kanały śledzą i wspierają osoby z podobnej grupy docelowej.
  2. Określenie, który rodzaj reklam będzie w tym przypadku najlepszy – wiele zależy tu od budżetu, ale także od reklamowanych produktów i usług oraz oczywiście od grupy docelowej.
  3. Rozpoczęcie kampanii – dopiero wtedy można pomyśleć o uruchomieniu reklam. Warto przy tym pilnować ich natężenia – im większa liczba reklam, tym większe może być też niezadowolenie użytkowników, dlatego warto zachować umiar. Warto też ogłaszać przerwę na reklamy, by pokazać odbiorcom, że ceni się ich czas. Oczywiście znaczenie ma także sama treść reklam – im lepiej będą dopracowane, tym większa też szansa, że spotkają się z lepszym odbiorem i nie będą tak uciążliwe dla użytkowników.
  4. Śledzenie wyników – jak zawsze samo zainwestowanie w reklamy to dopiero pierwszy krok. Potem rozpoczyna się czas testowania tego, co działa, a co nie zdaje egzaminu. Dopiero mając pewność, że podjęte kroki rzeczywiście są słuszne, warto rozważyć zwiększenie wydatków na reklamy.
Netflix x lacoste, czyli demogorgon zamiast kultowego krokodyla

Netflix x Lacoste, czyli Demogorgon zamiast kultowego krokodyla

Robert małecki urwisko

Nietypowy produkt placement w książce „Urwisko” Roberta Małeckiego