w

Jak tanio, ale skutecznie reklamować sklep internetowy?

Jak reklamować sklep internetowy
jak reklamować sklep internetowy

Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest proste. Wiedzą o tym wszyscy, którzy próbują swoich sił w tym biznesie. Duża konkurencja powoduje, że dotarcie do klienta jest znacznie utrudnione. Warto wiedzieć, że istnieją proste i stosunkowo tanie metody na rozwiązanie tego problemu. Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

Promocja poprzez sprzedaż na specjalistycznych platformach

Istnieją dwie metody prowadzenia sklepu internetowego – na własnej stronie internetowej, jak i na przeznaczonych do tego platformach. Drugie rozwiązanie może być dużo korzystniejsze finansowo, ponieważ sklep internetowy na Sprzedajemy.pl to szansa na tańszy marketing w Internecie. Wynika to z faktu, że serwis ten notuje około 10 milionów odwiedzin każdego miesiąca. Oznacza to realne szanse na pozyskanie nowych klientów, którzy sami znajdą ofertę, bez nakładu czasu oraz pieniędzy sprzedawcy. Ponadto serwis może pochwalić się ponad 70 milionami odsłon oraz zaangażowaną społecznością na Facebooku, gdzie wykupić można dodatkową reklamę. Korzystanie z podstawowych funkcjonalności sklepu jest stosunkowo tanie. Serwis posiada kilka planów dla firm, najtańszym jest miesięczny abonament za 19 zł. Dodatkowo Sprzedajemy.pl nie pobiera od swoich klientów prowizji za sprzedaż oraz nie wymaga podpisywania długoterminowych, wiążących umów.

Social media a reklama sklepu internetowego

W ostatnim czasie nasze życie przeniosło się do social media. Nie tylko publikujemy tam coraz więcej, ale i spędzamy mnóstwo czasu, śledząc pojawiające się informacje, Bardzo dobrą metodą na wypromowanie własnego sklepu internetowego może być założenie firmowego konta w popularnych aplikacjach takich jak: Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter czy TikTok i regularne publikowanie tam inspirujących i interesujących treści. Dodatkowo serwisy te umożliwią wykupienie promocji, dzięki czemu wieść o sklepie dotrzeć może do szerokiego grona osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Co ważne, w social media istnieje możliwość zatrudnienia influencerów, czyli sławnych osób, które mają realny wpływ na swoich odbiorów. Mogą oni za opłatą lub w efekcie współpracy barterowej zareklamować dany sklep wśród swoich fanów. Ciekawą propozycją działania w social media może być remarketing, czyli wyświetlanie danej treści osobom, które odwiedziły już profil sklepu, w celu przypomnienia im o nim.

Wielokanałowa sprzedaż dla promocji sklepu internetowego

Powodzenie sklepu internetowego zależy od tego, ile osób dowie się o jego funkcjonowaniu oraz zaufa mu, składając zamówienie oraz przekazując swoim znajomym informację o jego istnieniu. W celu zwiększenia widoczności sklepu w Internecie, warto prowadzić wielokanałową sprzedaż. Dzisiaj można zrobić to zarówno przez własne strony, przeznaczone do sprzedaży platformy, ale i social media. Tego typu sprzedaż pozwoli nie tylko na dotarcie do większego grona odbiorców stosunkowo niskim kosztem, ale i do zaspokojenia ich zróżnicowanych potrzeb, upodobań czy nawyków związanych z zakupami online.

Content marketing celem reklamy sklepu internetowego

Kolejnym ze sposobów na tanie wypromowanie swojego sklepu internetowego jest content marketing. Działania te można prowadzić samodzielnie lub we współpracy z agencją marketingową bądź SEO/SEM. Polegają one na stałym i regularnym publikowaniu atrakcyjnych dla użytkownika treści. Można zamieszczać je np. na blogu firmowym. Nie są to działania typowo reklamowe, mają na celu zbudowanie społeczności lojalnych klientów. Mogą przyjmować rozmaitą formę – artykułów, materiałów wideo, podcastów. Wszystko w celu zainteresowania sobą potencjalnego odbiorcy i wzrostu świadomości marki w społeczeństwie. Aby teksty pisane były docenione przez Google i umieszczone wysoko w wyszukiwarce, warto pamiętać, aby były one:

  • bezbłędne,
  • nieprzesycone frazami kluczowymi,
  • przejrzyste,
  • atrakcyjne wizualnie np. wzbogacone o tabele, wykresy, multimedia.

W content marketingu bardzo ważne jest niedublowanie treści, dlatego wszelkie materiały powinny być oryginalne, niedopuszczalny jest plagiat oraz zbyt silna inspiracja innymi markami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Storytelling w biznesie

Historie mają wielką moc. Warto wykorzystać ją także w swoim biznesie

Tik tok runmageddon

#przełamlody, czyli Seria TIK TOK na warszawskim Runmageddonie