Lot na frani, Atari w roli instrumentu i kosmiczna ucieczka przed komornikiem, czyli absurdalna rzeczywistość w klipie niejakiego Mistera Z. jako prześmiewcze wprowadzenie do kampanii content marketingowej, poruszającej tematykę bezmyślnego konsumowania i jego skutków.
Za koncepcję i realizację projektu odpowiada wrocławska agencja Dajemyslowo.com. Zgodnie z uruchomionym na stronie www.jestemkonsumentem.pl licznikiem –
25 czerwca stanie się jasne co kryje za sobą produkcja i jaka marka za nią stoi.
Głównym celem projektu jest zwiększenie świadomości Polaków w zakresie finansów
i informacji związanych z kredytami. Dążenie do posiadania niezliczonej liczby przedmiotów, branie pożyczek i zaciąganie kredytów na zaspokojenie tych pragnień, nierzadko prowadzi do kłopotów finansowych i rosnących długów.
Dopełnieniem jest hasło pojawiające się na końcu klipu „Przed użyciem zapoznaj się
z treścią umowy dołączonej do kredytu, gdyż każdy kredyt niewłaściwie zaciągany zagraża twojemu życiu, zdrowiu lub portfelowi”.
W ramach projektu uruchomiono stronę internetową, na której można zamówić „T-shirt prawdziwego konsumenta” oraz singiel z hitem Mistera Z. Artysta przedstawiany jest jako nowa gwiazda polskiego rynku muzycznego, która „dużo wie o konsumpcjonizmie i nie boi się śpiewać o tym głośno”.
Wszystkie działania prowadzone są w internecie, głównie za pośrednictwem kanałów społecznościowych oraz poprzez dystrybucję materiałów promocyjnych.
Kim tak naprawdę jest Mister Z. i kto zdecydował się na tak nietypową promocję? Odpowiedź poznamy w najbliższym czasie.
Źródło: mat. pras.