Podczas tegorocznego europejskiego festiwalu kreatywności Eurobest, kampania Bardzo Dobre Maniery przygotowana przez Cheil Polska dla PCK, została wyróżniona brązem w kategorii Media.
Oprócz nagrody w kategorii „Best Use of Ambient Media: Small Scale”, kampania była również dwukrotnie nominowana do głównych nagród w kategoriach „Best Low Budget Campaign” (Direct) oraz „Charities & Public health” (Media).
„Bardzo Dobre Maniery to próba wprowadzenia nowego modelu finansowania działań podejmowanych przez PCK, stąd cieszy dostrzeżenie tego pomysłu na międzynarodowym festiwalu. Wciąż pracujemy nad rozwojem tej kampanii i wierzymy, że nasze rozwiązanie przyjmie się również poza granicami Polski. Podjęliśmy już wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem pierwsze kroki mające na celu przeniesienie Bardzo Dobrych Manier do innych krajów” – mówi Marcin Talarek, Head of Innovation w agencji Cheil Polska.
Bardzo Dobre Maniery uruchomione przez Cheil i Polski Czerwony Krzyż we wrześniu tego roku wprowadziły nowy model finansowania działań PCK na rzecz niedożywionych dzieci, ograniczając konieczność organizacji jednorazowych zbiórek. Inicjatywa została oparta na zasadach restauracyjnego savoir-vivre’u – po posiłku zjedzonym w restauracji uczestniczącej w projekcie wystarczy ułożyć sztućce na krzyż na talerzu, aby obsługa doliczyła 5 zł do rachunku klienta – tyle bowiem kosztuje ciepły obiad dla niedożywionego dziecka.
źródło: mat. pras.