Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

10 trendów konsumenckich na rok 2014

Ericsson zidentyfikował najgorętsze trendy konsumenckie w obszarze technologii na zbliżający się rok 2014. Dane zostały opublikowane w raporcie [block]0[/block].

Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania odkrywając wartości jakimi kierują się konsumenci, ich zachowania i sposób korzystania z produktów i usług ICT. Globalny program badawczy firmy Ericsson bazuje na corocznych wywiadach ze 100 tysiącami osób z ponad 40 krajów.

„Najważniejszym trendem, który obserwujemy jest masowy popyt na aplikacje i usługi we wszystkich branżach i grupach społecznych – co ma niebywały potencjał by fundamentalnie zmienić nasz życie” – powiedział Michael Björn szef badań w ConsumerLabie.

„Polska jest jedynym krajem w badaniu ConsumerLab, w którym konsumenci deklarują, że do wszystkich aktywności komputerowych najczęściej wykorzystują laptop. Polacy rzadziej niż średnia globalna korzystają ze streamingu wideo na urządzeniach mobilnych. Tylko 5% połączeń z siecią w Europie Środkowej i Wschodniej pozwala na streming wideo – to najgorszy wynik tzw. app coverage na świecie.” – powiedział Oliver Kanzi – prezydent firmy Ericsson w Polsce

1. Aplikacje zmieniają społeczeństwo

Szybkie tempo absorpcji smartfonów na globalnym rynku zupełnie zmieniło sposób w jaki komunikujemy się i korzystamy z internetu. Rewolucja mobilności stworzyła podwaliny dla transformacji innych branż. Wkroczyliśmy w fazę gwałtownej dywersyfikacji sposobów korzystania ze smartfonów – użytkownicy poszukują coraz większej liczby osobistych aplikacji, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie w możliwie największej liczbie obszarów, tj. komunikacja, transport, zdrowie, sport, etc. Aplikacje, których używasz, są ważniejsze niż twój telefon.

2. Twoje ciało jest hasłem

Serwisy internetowe wymagają coraz dłuższych haseł z kombinacją cyfr, liter, symboli, czyniąc zapamiętanie naszych wszystkich haseł prawie niemożliwym. To wszystko prowadzi do rosnącego znużenia koniecznością korzystania z haseł i zainteresowaniem alternatywami biometrycznymi. Na przykład, że 52% użytkowników smartfonów chce wykorzystywać odciski palców zamiast haseł, połowa konsumentów chce nawet autoryzować płatności kartami kredytowymi w ten sposób.

3. Zmierzone “ja”

Ciśnienie krwi, puls, kroki – to tylko przykłady tego jak możemy mierzyć swoje aktywności.Wystarczy, że odpalasz aplikację śledzącą trasę i tempo twojego biegu, a już dowiesz się czegoś na swój temat. Wykres 3 pokazuje, że 40% konsumentów chciałoby aby smartfon mierzył każdą ich aktywność. Co więcej, 59% osób chciałoby posiadać opaskę na rękę, która pozwalałaby na uzyskanie dokładniejszych danych i szerszego zakresu pomiarów.

4. Chcemy dostępu do Internetu wszędzie

I wiecie co? Dostaniemy go! Globalnie, konsumenci są zdecydowanie mniej zadowoleni z jakości internetu mobilnego, niż z jakości połączeń głosowych. Schemat jest podobny zarówno dla krajów rozwijających się, jak i rozwiniętych. Konsumenci z rynków zaawansowanych rzadziej wybaczają problemy z łącznością i nie zadowalają się gorszą usługą.

5. Smartfony niwelują cyfrową przepaść

Internet w skali globalnej jest wciąż niedostatecznie i nierówno dystrybuowany – co skutkuje powstaniem tzw. cyfrowego podziału. Jednakże, wraz z nadejściem tanich smartfonów, przynajmniej jedna z papier tworzących cyfrowy podział zaczyna znikać. Konsumenci nie potrzebują już kosztownych urządzeń komputerowych by korzystać z serwisów internetowych. Na całym świecie już 51% konsumentów uważa, że telefon komórkowy jest ich najważniejszym urządzeniem, używanym do wykonywania codziennych aktywności.

6. Korzyści są ważniejsze niż obawy

Jako że internet stał się integralną częścią naszego życia, ryzyko związane z byciem połączonym z siecią staje się coraz bardziej oczywiste. Z tego powodu, 56% użytkowników internetu ma obawy w kwestii prywatności. Jednocześnie, tylko 4% uważa, że w związku z obawami zacznie korzystać z internetu rzadziej.

7. Wideo z poleceniem

Mimo posiadania większego wyboru multimediów niż kiedykolwiek, coraz rzadziej sami decydujemy, co tak naprawdę chcemy oglądać. W rzeczywistości, bardzo często konsumujemy treści z polecenia naszych znajomych w sieciach społecznościowych. Z naszych badań wynika, że 38% konsumentów ogląda wideo polecone przez znajomych przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nasi znajomi podobnie jak w przypadku wideo, wpływają również na naszą listę czytanych artykułów i blogów oraz muzykę jakiej słuchamy.

8. Chcę widzieć moją transmisję danych

48% użytkowników regularnie korzysta z aplikacji pokazujących informacje na temat konsumpcji danych. 38% chce tylko wiedzieć ile danych wykorzystali. 28% chce mieć pewność, że operatorzy naliczają im opłaty poprawnie. Badania pokazują również, że 37% użytkowników regularnie korzysta z aplikacji do mierzenia prędkości połączenia internetowego.

9. Czujniki w otoczeniu

Jako że serwisy internetowe dynamicznie wchodzą pod strzechy, konsumenci coraz częściej oczekują, że ich fizyczne otoczenie będzie również interaktywne. że około 60% właścicieli smartfonów wierzy, że czujniki będą powszechnie wykorzystywane przed końcem 2016 roku. Ludzie oczekują, że będą one zainstalowane niemal wszędzie – w transporcie publicznym, samochodach, domach, pracy.

10. Graj, zatrzymaj, wznów – wszędzie

Globalnie, 19% całego czasu przy streamingu TV i wideo, jest spędzane na tabletach i telefonach.Konsumenci, którzy oglądają wideo, coraz częściej zaczynają oglądać w domu i kontynuują w innych lokalizacjach – np. w autobusie czy w parku. Gdy zmieniamy miejsce oglądania, czasami warto również zmienić urządzenie.

Pełny raport do pobrania tutaj.

źródło: mat. pras.